Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

8.04020101 Математика (за напрямами)

Галузь знань: 0402 Фізико-математичні науки

Спеціальність: 8.04020101 Математика (за напрямами)*

Кваліфікація, що присвоюється: Математик. Викладач математики. Вчитель математики.

Додаткова кваліфікація - вчитель фізики і астрономії або інформатики.

Рівень кваліфікації: магістр (другий цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання

термін навчання – 1 рік і 6 місяців на основі базової вищої освіти за освітнім рівнем „бакалавр” з напряму підготовки 6.040201 Математика*

Профіль програми

Магістр, викладач математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).

Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

Знання з предметної області

Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: соціологія освіти основи підприємництва і економіка освіти.
  • Знання дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики, вибрані питання прикладної математики і механіки.
  • Знання основних математичних структур.
  • Володіння методами сучасної математики.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Методику викладання математичних дисциплін, методику виховної роботи, інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації вищої освіти у профільних (математичних) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

Когнітивні уміння та навички з предметної області

- вміти аналізувати з наукової точки зору соціально-економічні, соціально-педагогічні та соціально-психологічні проблеми та процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної діяльності;

- розуміти можливості сучасних наукових методів пізнання природи, суспільства, соціуму, їх особливості й володіти ними на рівні, необхідному для вирішення науково-дослідних завдань та проблем діяльності фахівця математики;

- бути здатним продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;

- володіти культурою мислення, його загальними законами і вкладати їх у власну науково-дослідницьку діяльність; вміти на науковій основі організовувати свою діяльність;

- володіти комп’ютерними методами аналізу та обробки інформації і використовувати ці результати у професійній діяльності;

- бути спроможним в умовах розвитку науки й мінливої психолого-педагогічної практики до переоцінки накопиченого досвіду, аналізу своїх можливостей, вміти набувати нові знання, використовувати новітні технології;

- бути здатним до проективної діяльності і на основі наукового підходу вміти будувати та використовувати прогностичні моделі для опису результатів кількісного та якісного аналізу соціально-педагогічних явищ та процесів;

- знати методологічні та методичні основи проведення наукових досліджень і науково-методичної роботи.

Практичні навички з предметної області

- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.

- Побудова математичних моделей методами функціонального аналізу.

- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.

- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.

- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (Проведення лекцій та практичних занять з математичних дисциплін

- Володіння технологіями проведення виховних заходів.

- Розробка і використання дидактичних засобів.

- Вміння проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів

- Вміння планування (проектування) наукової та навчально-виховної роботи.

- Вміння використовувати державні документи з питань виховання підростаючого покоління та розвитку освіти, зокрема математичної, у професійно значущій діяльності, у роботі методичних служб.

- Володіння методиками психолого-педагогічної діагностики розвитку різних категорій учнів і студентів, методами освітньо-виховної роботи в соціумі, способами організації просвітницької, профілактичної та корекційної роботи з учнями та студентами у різноманітних соціальних інститутах та використовувати результати у науково-дослідницькій діяльності.

- Володіння прийомами і методами математичної науки.

- Вміння прогнозувати результати професійної діяльності.

- Сприяння формуванню в студентів (учнів) уявлень про сучасний математичний апарат в природничих науках, інженерних та економічних дослідженнях, розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук, організовувати індивідуальні заняття з студентами, учнями за ускладненими програмами;

- Вивчення, аналіз, узагальнення та поширення передового педагогічного досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;

- Здійснення наукових досліджень та впровадження їх результатів в практику, володіння навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень.

Загальні уміння та навички

– Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства

– Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі

– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов

– Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах

– Здатність застосовувати набуті знання на практиці

– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку

– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом

– Знати закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах;

– Аналізувати з наукових позицій соціально-педагогічні процеси в країні та за її межами, вільно знаходити іншомовну інформацію, необхідну для організації та проектування професійної та науково-дослідницької діяльності;

– Знати історію гуманізації освіти та виховання, історію української математичної науки та її вклад у світову науку;

– Володіти власною позицією в оцінці соціально-педагогічних процесів та подій на підставі історичного контексту їх розвитку, бути здатним до діалогу як засобу ставлення до культури особистості та культури суспільства;

– Вміти використовувати знання іноземної мови для вивчення наукової літератури з проблем математики, педагогіки та продуктивно використовувати у професійному спілкуванні з іноземними колегами, спеціалістами із суміжних наук.

Професійні профілі випускників

Об’єктами професійної діяльності магістра педагогічної освіти є: вищі навчальні заклади (університети, інститути, коледжі), середній навчальний заклад; науково-дослідні інститути, центри, лабораторії; установи освіти різних типів як державних, так і приватних; органи управління освіти.

Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) математичної освіти.

Магістр педагогічної освіти, викладач математики може викладати математичні дисципліни, математику (а також фізику і астрономію або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації, а також у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

Магістр педагогічної освіти відповідно до фундаментальної та спеціальної підготовки може виконувати такі види професійної діяльності:

- науково-дослідницьку;

- управлінську;

- діагностичну та консультативно-корекційну;

- освітню;

- методичну;

- прогностичну;

- виховну.

Магістр педагогічної освіти включається у такі види наукових досліджень:

1) cоціально-педагогічні та навчально-методичні основи формування математичної освіти;

2) багатоступенева підготовка спеціалістів-математиків;

3) розробка програм нових технологій навчання, участь у широкомасштабному експерименті з їх апробацією;

4) проблеми розвитку творчо обдарованих суб’єктів навчання;

5) профорієнтаційна робота;

6) індивід і група; психологічні та педагогічні умови розвитку продуктивних стосунків між ними; відновлення нормального психологічного клімату в колективі;

7) управління групами різного рівня розвитку;

8) соціально-психологічний та педагогічний тренінг.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про магістратуру у вищому навчальному закладі.

Вимоги до державної атестації

– Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді захисту магістерської роботи. Захист кваліфікаційної роботи має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними вимогами вищої освіти, і продовження освіти.

– Порядок підготовки і захисту магістерської роботи визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна. Заочна.

Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор фізико-математичних наук, професор.

Структурно-логічна схема дисциплін

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

УЛ та У_8_ОНД. 01_3 Академічна риторика
ПІМ_8_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ПОМ_8_ОНД.08_3
Креативні технології навчання
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07.02_5
МНМ у вищій школі
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07. 01_5
МНМ у старшій школі
ПОМ_8_ОНД. 06_3
Педагогіка вищої школи
ФС_8_ОНД. 03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД, ОП та БЖД_8_ОНД. 04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі

Дисципліни вибору факультету

ВМ та МНМ_8_ДВФ. 02_3
Вибр.питання прикладної мат і мех
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 01_3
Мат апарат пед науки
ТТД, ОП та БЖД_8_ДВФ. 06_3
Основи інтелектуальної власності
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 03_3
Основи математичної теорії пружності
ПМ_8_ДВФ. 05_3
Основи мовної комунікації
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 04_4
Спец. семінар з МНМ

Спеціалізація «Фізика»

ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3
Вибрані питання вищої математики
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4
Історія математики
ФАМВ_8_ДВС. 03_3
Історія фізики
ФАМВ_8_ДВС.02_3
Методика навчання астрономії
ФАМВ_8_ДВС. 01_5
Методика фізики в старшій школі
ФАМВ_8_ДВС.07_4
Теоретична фізика

Спеціалізація «Інформатика»

ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3 Вибрані питання вищої математики
ІІКТ_8_ДВС.04_3 Інформаційна безпека ФМ-6к
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4
Історія математики
ІІКT_8_ДВС. 03_3
Компютерні мережі Інтернет та мультимедійні технології
ІІКT_8_ДВС. 01_5
МНІ
ІІКТ_8_ДВС.08_4
Мови програмування

8.04020301 Фізика (за напрямами)

Спеціальність: 8.04020301 Фізика (за напрямами)*

Кваліфікація, що присвоюється : фізик, викладач фізики, вчитель фізики і астрономії.

Додаткова кваліфікація: вчитель математики або інформатики

Рівень кваліфікації: магістр.

Спеціальні вимоги до зарахування:

Кандидати, які завершили навчання в університеті за програмами підготовки бакалаврів у поточному році, подають до відбіркової комісії заяви на ім'я ректора університету з проханням перевести їх на навчання за обраними магістерськими програмами. До заяви вони додають засвідчену копію диплома бакалавра. Заяви реєструє секретар відбіркової комісії. Відбіркова комісія вивчає особові справи кандидатів на навчання і встановлює рейтинг кожного з них, який враховує успішність навчання за попередньою освітньо-професійною програмою, наукові здобутки, участь у студентських олімпіадах і конкурсах тощо. Виходячи з рейтингу кандидатів, обсяг державного замовлення і ліцензованого обсягу підготовки, відбіркова комісія подає ректору університету на затвердження пропозиції щодо кандидатур для переведення для навчання за магістерськими програмами. Особи, яким відмовлено у переведенні до магістратури на місця державного замовлення, за бажанням можуть бути зарахованими на навчання в магістратурі на контрактній основі.

Кандидати, що мають диплом спеціаліста про вищу освіту із відповідної спеціальності, можуть вступити на навчання в магістратурі на контрактній основі. Для цього вони подають до приймальної комісії документи, визначені Правилами прийому, і складають відбірковій комісії вступні випробування у формі співбесіди з фахових дисциплін та методик їх викладання. Рекомендовані до зарахування кандидати зараховуються до магістратури після укладання з університетом договору про навчання на контрактній основі та оплати навчання.

Зарахування на навчання за магістерськими програмами здійснюється наказом ректора університету.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання:

немає

Профіль програми

Підготовка фахівців спеціальності 8.04020301 Фізика (за напрямами)* освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» здійснюється на основі нормативно-правових документів: Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», Положення «Про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах», Концепції педагогічної освіти в Україні, Національної доктрини розвитку освіти в Україні (ХХІ століття), Положення Міністерства освіти і науки України «Про організацію науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах», Положення «Про магістратуру Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», Положення «Про організацію педагогічної практики в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» та ін.

Освітньо-професійна програма магістерської підготовки відповідає освітньо-кваліфікаційній характеристиці магістра педагогічної освіти та складається з двох частин: освітньої і науково-дослідницької. Освітня частина магістерської підготовки містить соціально-гуманітарну, психолого-педагогічну та фахову підготовки, які орієнтовані на поглиблене розуміння професійних проблем.

Науково-дослідницька частина магістерської підготовки передбачає підготовку та захист магістерської роботи.

Магістр, викладач фізики, вчитель фізики та астрономії повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах і загальноосвітніх навчальних закладів.

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).

Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

Знання з предметної галузі

Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

знання:

  • основ загальнотеоретичних та професійних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань;
  • вплив теоретичних знань в області фізики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів;
  • змісту і принципів організації вищої освіти у профільних (фізики) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін;
  • засобів навчання і їх дидактичні можливості;
  • основних напрямків і перспектив розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні;
  • принципів і прийомів збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів;
  • основи методичної роботи зі спеціальності, виготовлення інформаційних та науково-методичних матеріалів;
  • прогресивні технології навчання та активні методи навчання;
  • досвід реалізації гуманістичних ідей у вітчизняній та зарубіжній педагогіці;
  • психологію спілкування з учнями і дорослими.

уміння:

  • творчо застосовувати набуті знання для оптимального розв'язування педагогічних, навчально-виховних та науково-методичних завдань з урахуванням вікових та індивідуально-типологічних відмінностей студентів, учнів, особливостей різних соціально-педагогічних ситуацій;
  • вести результативну навчально-виховну роботу, оперативно визначати ступінь і глибину засвоєння студентами (учнями) програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення їх природних здібностей;
  • застосовувати різноманітні форми і методи навчання, володіти сучасними технологіями навчання та прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною та іншими видами діяльності студентів (учнів);
  • самостійно працювати над здобуттям наукових знань та проведенням психолого-педагогічних досліджень, впроваджувати їх результати в практику, володіти навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень, користування сучасними науковими технологіями обробки інформації;
  • вивчати, аналізувати, узагальнювати та поширювати передовий педагогічний досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, враховуючи позитивний досвід минулого і зарубіжних країн;
  • володіти основами професійної риторики;
  • продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;
  • раціонально використовувати сучасне навчальне обладнання, технічні засоби навчання та електронно-обчислювальну техніку.

Професійні профілі випускників

Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) фізичної освіти.

Фізик, викладач фізики може викладати фізичні дисципліни, фізику та астрономію ( а також математику або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах, а також у загальноосвітніх навчальних закладах.

Доступ до подальшого навчання:

студенти, котрі успішно закінчили магістратуру, можуть продовжити навчання в аспірантурі.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:

положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціальності чи спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні екзаменаційної комісії.

Форма навчання: Денна. Заочна.

Директор програми

Мартинюк Михайло Тадейович - доктор педагогічних наук, професор

Напрям підготовки: 6.040203 Фізика

Код модуля Назва дисципліни

Спеціалізація «Математика»

УЛУ_8_ОНД.01_3 Академічна риторика
ВММНМ_8_ДВС.02_3 Вибрані питання вищої математики
ПІМ_08_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ВММНМ_8__ДВС.03_3
Історія математики
ФАМВ_8_ДВС.06 _3
Історія фізики
ФАМВ_8_ДВС.06 _3
Креативні технології навчання у ВНЗ
ВММНМ_8_ДВФ.01_3
Математичний апарат педагогічної науки
ФАМВ_8_ДВФ.02_3
Методика навчання астрономії
ВММНМ_8_ДВС.01_4
Методика навчання математики у старшій школі
ФАМВ_8_ОНД. 08.02_5
Методика навчання фізики у вищій школі
ФАМВ_8_ОНД.08.01_5
Методика навчання фізики у старшій школі
ТТД, ОПБЖД_8_ДВФ.06_3
Основи інтелектуальної власност
ПМ_8_ДВФ.05_3
Основи мовної комунікації
ЗППВШУ_08_ОНД.06_3
Педагогіка вищої школи
ФАМВ_8_ДВС. 04_3
Теоретична астрофізика
ФАМВ_08_ДВФ.03_3
Фізика конденсованих систем
ФС_8_ОНД.03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД,ОПБЖД_08_ОНД.04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі

Спеціалізація «Інформатика»

УЛУ_8_ОНД.01_3

Академічна риторика
ПІМ_08_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ФАМВ_8_ДВС.06 _3 Історія фізики
ІІКТ_8_ДВС.03_3
Комп’ютерні мережі, Інтернет та мультимедіатехнології
_8_ОНД.07_3
Креативні технології навчання у ВНЗ
ВММНМ_8_ДВФ.01_3
Математичний апарат педагогічної науки
ФАМВ_8_ДВФ.02_3
Методика навчання астрономії
ІІКТ_8_ДВС.01_4
Методика навчання інформатики
ФАМВ_8_ОНД. 08.02_5
Методика навчання фізики у вищій школі
ФАМВ_8_ОНД.08.01_5
Методика навчання фізики у старшій школі
ТТД, ОПБЖД_8_ДВФ.06_3
Основи інтелектуальної власност
ПМ_8_ДВФ.05_3
Основи мовної комунікації
ЗППВШУ_08_ОНД.06_3
Педагогіка вищої школи
ФАМВ_8_ДВС. 04_3
Теоретична астрофізика
ФАМВ_08_ДВФ.03_3
Фізика конденсованих систем
ФС_8_ОНД.03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД,ОПБЖД_08_ОНД.04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі

6.040201 Математика

Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки

Напрям підготовки 6.040201 Математика*

Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.

Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.

Профіль програми

Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

1. Знання з предметної області

  • Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
  • Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
  • Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
  • Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
  • Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
  • Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
  • Технології проведення виховних заходів.
  • Розробка і використання дидактичних засобів.
  • Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
  • Планування (проектування) навчально-виховної роботи.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
  • Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
  • Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
  • Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
  • Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

3. Практичні навички з предметної області

  • Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
  • Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
  • Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
  • Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
  • Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
  • Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
  • сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміж­них наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
  • Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, по­в'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
  • Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
  • аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
  • Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
  • Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
  • На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.

4. Загальні уміння та навички

  • Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
  • Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
  • Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

Професійні профілі випускників

бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.

бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.

бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.

  • Доступ до подальшого навчання

Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра

  • Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

  • Вимоги до державної атестації
  1. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
  2. Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
  3. Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.

  • Форма навчання

Денна, заочна.

  • Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.

Структурно-логічна схема дисциплін

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

ІУ_6_ОНД.02_4 Історія України
ФС_6_ОНД.04_3 Полiтологiчна та соцiологiчна науа
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7
Аналітична геометрія
ВФВ_6_ОНД. 10_3
Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 Диференціальні рівняння
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_

Елементарна математика

ІІКТ_6_ОНД.12_3

ІК технології в галузі

ПІМ_6_ОНД. 05_9

Іноземна мова

СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3

Історія педагогіки

ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5

Комплексний аналіз

ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7

Лінійна алгебра

ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 Математичний аналіз
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 Методика навчання математики
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 Основи охорони праці та БЖД
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 Педагогіка
П_6_ОНД. 06_6 Психологія
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 Українознавство
ПМ_6_ОНД. 01_4
Українська мова за проф. спрям.
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 Фізичне виховання
ФС_6_ОНД. 03_4 Філософія

Дисципліни вибору факультету

ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 Iнформатика
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 Алгебра і теорія чисел
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 Диференціальна геометрія і топологія
ХЕ_6_ДВФ.01_3 Екологія
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 Загальна фізика
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 Основи геометрії
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 Теорія ймовірностей та математична статистика

Спеціалізація «Фізика»

ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 Астрономія
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 Дискретна математика
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 Загальна фізика
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 Математична логiка та ТА
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 Математичні методит фізики
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 Методи обчислень
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 Методика навчання фізики
ВМ та МНМ_06_14_3 Методика позаурочної роботи
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ФАМВ_6_ДВС.06_3 Основи загальної астрономії
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 Практикум з розв’язування нестандартних задач
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 Проективна геометрія та методи зображень
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 Теоретична фізика
ВМ та МНМ_06_09_4 Числові системи

Спеціалізація «Інформатика»

ІІКТ_6_ДВС. 04_5 Kомп. моделювання
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 Архiтектура комп. та його БПЗ
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 Дискретна математика
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 Інформаційні системи
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 Математична логiка та ТА
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 Методи обчислень
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 Методика навчання інформатики
ВМ та МНМ_06_14_3 Методика позаурочної роботи
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 Мови програмування
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ФАМВ_6_ДВС.06_3 Основи загальної астрономії
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 Практика з розв’язування нестандартних задач
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 Проективна геометрія та методи зображень
ВМ та МНМ_06_09_4 Числові системи

6.040201 Математика (2)

Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки

Напрям підготовки 6.040201 Математика*

Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.

Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.

Профіль програми

Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

1. Знання з предметної області

  • Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
  • Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
  • Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
  • Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
  • Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
  • Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
  • Технології проведення виховних заходів.
  • Розробка і використання дидактичних засобів.
  • Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
  • Планування (проектування) навчально-виховної роботи.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
  • Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
  • Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
  • Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
  • Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

3. Практичні навички з предметної області

  • Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
  • Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
  • Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
  • Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
  • Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
  • Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
  • сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміж­них наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
  • Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, по­в'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
  • Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
  • аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
  • Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
  • Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
  • На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.

4. Загальні уміння та навички

  • Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
  • Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
  • Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

Професійні профілі випускників

бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.

бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.

бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.

  • Доступ до подальшого навчання

Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра

  • Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

  • Вимоги до державної атестації
  1. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
  2. Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
  3. Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.

  • Форма навчання

Денна, заочна.

  • Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

ІУ_6_ОНД.02_4 Історія України
ФС_6_ОНД.04_3 Полiтологiчна та соцiологiчна науа
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7
Аналітична геометрія
ВФВ_6_ОНД. 10_3
Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 Диференціальні рівняння
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_

Елементарна математика

ІІКТ_6_ОНД.12_3

ІК технології в галузі

ПІМ_6_ОНД. 05_9

Іноземна мова

СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3

Історія педагогіки

ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5

Комплексний аналіз

ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7

Лінійна алгебра

ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 Математичний аналіз
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 Методика навчання математики
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 Основи охорони праці та БЖД
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 Педагогіка
П_6_ОНД. 06_6 Психологія
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 Українознавство
ПМ_6_ОНД. 01_4
Українська мова за проф. спрям.
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 Фізичне виховання
ФС_6_ОНД. 03_4 Філософія

Дисципліни вибору факультету

ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 Iнформатика
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 Алгебра і теорія чисел
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 Диференціальна геометрія і топологія
ХЕ_6_ДВФ.01_3 Екологія
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 Загальна фізика
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 Основи геометрії
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 Теорія ймовірностей та математична статистика

Спеціалізація «Фізика»

ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 Астрономія
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 Дискретна математика
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 Загальна фізика
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 Математична логiка та ТА
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 Математичні методит фізики
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 Методи обчислень
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 Методика навчання фізики
ВМ та МНМ_06_14_3 Методика позаурочної роботи
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ФАМВ_6_ДВС.06_3 Основи загальної астрономії
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 Практикум з розв’язування нестандартних задач
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 Проективна геометрія та методи зображень
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 Теоретична фізика
ВМ та МНМ_06_09_4 Числові системи

Спеціалізація «Інформатика»

ІІКТ_6_ДВС. 04_5 Kомп. моделювання
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 Архiтектура комп. та його БПЗ
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 Дискретна математика
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 Інформаційні системи
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 Математична логiка та ТА
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 Методи обчислень
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 Методика навчання інформатики
ВМ та МНМ_06_14_3 Методика позаурочної роботи
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 Мови програмування
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ФАМВ_6_ДВС.06_3 Основи загальної астрономії
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 Практика з розв’язування нестандартних задач
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 Проективна геометрія та методи зображень
ВМ та МНМ_06_09_4 Числові системи

6.040203 Фізика

Галузь знань 0402 Фізико – математичні науки

Напрям підготовки 6.040203 Фізика*

Кваліфікація, що присвоюється: вчитель фізики

Рівень кваліфікації: Бакалавр.

Спеціальні вимоги до зарахування: Немає.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.

Профіль програми

Бакалавр, вчитель фізики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів. Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах. Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів. Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкових навчальних дисциплін – 121 кр., дисципліни вибору факультету – 37 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр, навчальна і педагогічна практики, курсові роботи – 22,5 кр.

Ключові результати навчання

Знання з предметної області

  • основи загальнотеоретичних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційних завдань
  • обов’язкових навчальних дисциплін: історія та культура України, українська мова за професійним спрямуванням, філософія, іноземна мова, політологічна та соціальна науки, психологія, педагогіка, українознавство, вікова фізіологія, шкільна гігієна, охорона праці та безпека життєдіяльності, фізичне виховання, загальна фізика, методика навчання фізики, математичний аналіз;
  • дисципліни вибору факультету: Інформатика, теоретична фізика, теоретичні основи ШКФ, аналітична геометрія та лінійна алгебра ;
  • дисципліни вільного вибору студента: математичні методи фізики, астрономія, основи сучасної електроніки, екологія і дисципліни відповідної спеціалізації (і/або інформатика, математика) .

Когнітивні уміння та навички з предметної області

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Методику викладання фізики і астрономії, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку фізики і астрономії в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок фізики і астрономії з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням фізичних і астрономічних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області фізики і астрономії на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з фізики і астрономії, шкільні програми і підручники.
  • Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
  • Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і лабораторій.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи з напряму підготовки, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

Практичні навички з предметної області

  • розв'язувати задачі шкільного курсу фізики і астрономії.
  • розв’язувати різноманітні фізичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів
  • застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій;
  • вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей;
  • користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів;
  • використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку;
  • сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси; розвивати у них інтерес до вивчення фізики і астрономії та суміж­них наук; організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами;
  • відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, по­в'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень; збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти фізичні моделі; використовувати наочні посібники;
  • здійснювати трудове, моральне і естетичне, національно-патриотичне виховання учнів;
  • аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід; систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
  • володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації; орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук ;
  • здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність;
  • на практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці;

Загальні уміння та навички

  • Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
  • Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
  • Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
  • Здатність застосовувати набуті знання на практиці
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
  • Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом

Професійний профіль – вчитель фізики:

бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.

бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.

бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.

Доступ до подальшого навчання

Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста, магістра:

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до державної атестації

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складена підсумкова державна атестація. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з фізики і методики навчання фізики.

Форма навчання:

Денна, заочна

Директор програми

Михайло Тадейович Мартинюк - доктор педагогічних наук, професор

Напрям підготовки: 6.040203 Фізика

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

ФАМВ_06_ОНД.14.05 _7
Атомна і ядерна фізика
МБОФК_06_ОНД.10_3 Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ФАМВ_06_ОНД.14.03_8,5 Електрика і магнетизм
ПІМ_06_ОНД.05_9 Іноземна мова
ПОМ_06_ОНД.08 _3 Історія педагогіки
ІУ_06_ОНД.02_4 Історія та культура України
ВМ та МНМ_06_ОНД.15_13
Математичний аналіз
ФАМВ_06_ОНД.16_11,5 Методика навчання фізики
ФАМВ_06_ОНД.14.01_8,5
Механіка
ФАМВ_06_ОНД.14.02_8,5 Молекулярна фізика
ФАМВ_06_ОНД.14.04_8 Оптика
ТТД, ОП та БЖД_06_ОНД.11_4
Охорона праці та безпека життєдіяльності
ПОМ_06_ОНД.07_6 Педагогіка
СД_06_ОНД.04_3 Політологічна та соціологічна науки
П_06_ОНД.06_6
Психологія
УЛУМН_06_ОНД.09_3 Українознавство
ІУ_06_ОНД.01_4 Українська мова за професійним спрямуванням
ТМФВ_06_ОНД.13_4 Фізичне виховання
СД_06_ОНД.03_4 Філософія

Дисципліни вибору факультету

ВМ та МНМ_06_ДВФ.04_5 Аналітична геометрія та лінійна алгебра

ФАМВ_06_ДВФ.02.03_5

Квантова механіка

ФАМВ_06_ДВФ.03_4,5

Теоретичні основи шкільного курсу фізики
ІІКТ_06_ДВФ.01_7 Інформатика
ФАМВ_06_ДВФ.02.02_5 Електродинаміка
ФАМВ_06_ДВФ.02.01_5 Класична механіка і основи механіки суцільних середовищ
ФАМВ_06_ДВФ.02.04_5 Термодинаміка і статистична фізика

Спеціалізація «Математика»

ФАМВ_06_ДВС.15_4,5 Астрономія
ВМ та МНМ_06_ДВС.02_3 Дискретна математика
ВМ та МНМ_06_ДВС.14_3 Диференціальні та інтегральні рівняння
ВМ та МНМ_06_ДВС.07_8,5 Елементарна математика
ІІКТ_06_ДВС.03_3 Математична логіка та теорія алгоритмів
ВМ та МНМ_06_ДВС.01_3 Методи обчислень
ВМ та МНМ_06_ДВС.09_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ВМ та МНМ_06_ДВС.11_3 Теорія ймовірностей та математична статистика
ВМ та МНМ_06_ДВС.05_3 Алгебра і теорія чисел

ФАМВ_06_ДВС.10_3

Астрофізика
ВМ та МНМ_06_ДВС.04_3 Диференціальна геометрія і топологія
ХЕ_06_ДВС.16_3 Основи екології
ВМ та МНМ_06_ДВС.08_3 Комплексний аналіз
ФАМВ_06_ДВС.13_4 Математичні методи фізики
ВМ та МНМ_06_ДВС.06_6 Методика навчання математики
ФАМВ_06_ДВС.12_4 Основи сучасної електроніки

Спеціалізація «Інформатика»

ФАМВ_06_ДВС.15_4,5

Астрономія

ВМ та МНМ_06_ДВС.02_3

Дискретна математика
ХЕ_06_ДВС.16_3 Екологія
ВМ та МНМ_06_ДВС.08_3 Комплексний аналіз
ФАМВ_06_ДВС.13_4 Математичні методи фізики
ІІКТ_06_ДВС.07_6 Методика навчання інформатики
ФАМВ_06_ДВС.12_4 Основи сучасної електроніки
ВМ та МНМ_06_ДВС.11_3 Теорія ймовірностей та математична статистика
ІІКТ_06_ДВС.04_4 Архітектура комп‘ютера та його базове програмне забезпечення

ФАМВ_06_ДВС.10_3

Астрофізика
ВМ та МНМ_06_ДВС.14_3 Диференціальні та інтегральні рівняння
ІІКТ_06_ДВС.06_4 Інформаційні системи
ІІКТ_06_ДВС.03_3 Математична логіка та теорія алгоритмів
ВМ та МНМ_06_ДВС.01_3 Методи обчислень

ВМ та МНМ_06_ДВС.09_3

Основи векторного і тензорного аналізу
ІКТ_06_ДВС.05_5,5 Програмування