8.04020101 Математика (за напрямами)
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань: 0402 Фізико-математичні науки
Спеціальність: 8.04020101 Математика (за напрямами)*
Кваліфікація, що присвоюється: Математик. Викладач математики. Вчитель математики.
Додаткова кваліфікація - вчитель фізики і астрономії або інформатики.
Рівень кваліфікації: магістр (другий цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання
термін навчання – 1 рік і 6 місяців на основі базової вищої освіти за освітнім рівнем „бакалавр” з напряму підготовки 6.040201 Математика*
Профіль програми
Магістр, викладач математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).
Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
Знання з предметної області
Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: соціологія освіти основи підприємництва і економіка освіти.
- Знання дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики, вибрані питання прикладної математики і механіки.
- Знання основних математичних структур.
- Володіння методами сучасної математики.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Методику викладання математичних дисциплін, методику виховної роботи, інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації вищої освіти у профільних (математичних) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- вміти аналізувати з наукової точки зору соціально-економічні, соціально-педагогічні та соціально-психологічні проблеми та процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної діяльності;
- розуміти можливості сучасних наукових методів пізнання природи, суспільства, соціуму, їх особливості й володіти ними на рівні, необхідному для вирішення науково-дослідних завдань та проблем діяльності фахівця математики;
- бути здатним продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;
- володіти культурою мислення, його загальними законами і вкладати їх у власну науково-дослідницьку діяльність; вміти на науковій основі організовувати свою діяльність;
- володіти комп’ютерними методами аналізу та обробки інформації і використовувати ці результати у професійній діяльності;
- бути спроможним в умовах розвитку науки й мінливої психолого-педагогічної практики до переоцінки накопиченого досвіду, аналізу своїх можливостей, вміти набувати нові знання, використовувати новітні технології;
- бути здатним до проективної діяльності і на основі наукового підходу вміти будувати та використовувати прогностичні моделі для опису результатів кількісного та якісного аналізу соціально-педагогічних явищ та процесів;
- знати методологічні та методичні основи проведення наукових досліджень і науково-методичної роботи.
Практичні навички з предметної області
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Побудова математичних моделей методами функціонального аналізу.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (Проведення лекцій та практичних занять з математичних дисциплін
- Володіння технологіями проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Вміння проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Вміння планування (проектування) наукової та навчально-виховної роботи.
- Вміння використовувати державні документи з питань виховання підростаючого покоління та розвитку освіти, зокрема математичної, у професійно значущій діяльності, у роботі методичних служб.
- Володіння методиками психолого-педагогічної діагностики розвитку різних категорій учнів і студентів, методами освітньо-виховної роботи в соціумі, способами організації просвітницької, профілактичної та корекційної роботи з учнями та студентами у різноманітних соціальних інститутах та використовувати результати у науково-дослідницькій діяльності.
- Володіння прийомами і методами математичної науки.
- Вміння прогнозувати результати професійної діяльності.
- Сприяння формуванню в студентів (учнів) уявлень про сучасний математичний апарат в природничих науках, інженерних та економічних дослідженнях, розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук, організовувати індивідуальні заняття з студентами, учнями за ускладненими програмами;
- Вивчення, аналіз, узагальнення та поширення передового педагогічного досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- Здійснення наукових досліджень та впровадження їх результатів в практику, володіння навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень.
Загальні уміння та навички
– Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
– Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
– Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
– Здатність застосовувати набуті знання на практиці
– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
– Знати закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах;
– Аналізувати з наукових позицій соціально-педагогічні процеси в країні та за її межами, вільно знаходити іншомовну інформацію, необхідну для організації та проектування професійної та науково-дослідницької діяльності;
– Знати історію гуманізації освіти та виховання, історію української математичної науки та її вклад у світову науку;
– Володіти власною позицією в оцінці соціально-педагогічних процесів та подій на підставі історичного контексту їх розвитку, бути здатним до діалогу як засобу ставлення до культури особистості та культури суспільства;
– Вміти використовувати знання іноземної мови для вивчення наукової літератури з проблем математики, педагогіки та продуктивно використовувати у професійному спілкуванні з іноземними колегами, спеціалістами із суміжних наук.
Професійні профілі випускників
Об’єктами професійної діяльності магістра педагогічної освіти є: вищі навчальні заклади (університети, інститути, коледжі), середній навчальний заклад; науково-дослідні інститути, центри, лабораторії; установи освіти різних типів як державних, так і приватних; органи управління освіти.
Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) математичної освіти.
Магістр педагогічної освіти, викладач математики може викладати математичні дисципліни, математику (а також фізику і астрономію або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації, а також у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.
Магістр педагогічної освіти відповідно до фундаментальної та спеціальної підготовки може виконувати такі види професійної діяльності:
- науково-дослідницьку;
- управлінську;
- діагностичну та консультативно-корекційну;
- освітню;
- методичну;
- прогностичну;
- виховну.
Магістр педагогічної освіти включається у такі види наукових досліджень:
1) cоціально-педагогічні та навчально-методичні основи формування математичної освіти;
2) багатоступенева підготовка спеціалістів-математиків;
3) розробка програм нових технологій навчання, участь у широкомасштабному експерименті з їх апробацією;
4) проблеми розвитку творчо обдарованих суб’єктів навчання;
5) профорієнтаційна робота;
6) індивід і група; психологічні та педагогічні умови розвитку продуктивних стосунків між ними; відновлення нормального психологічного клімату в колективі;
7) управління групами різного рівня розвитку;
8) соціально-психологічний та педагогічний тренінг.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про магістратуру у вищому навчальному закладі.
Вимоги до державної атестації
– Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді захисту магістерської роботи. Захист кваліфікаційної роботи має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними вимогами вищої освіти, і продовження освіти.
– Порядок підготовки і захисту магістерської роботи визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.
Форма навчання:
Денна. Заочна.
Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор фізико-математичних наук, професор.
Структурно-логічна схема дисциплін
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА
Код модуля | Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
УЛ та У_8_ОНД. 01_3 | Академічна риторика |
ПІМ_8_ОНД.02_5 |
Ділова іноземна мова |
ПОМ_8_ОНД.08_3 |
Креативні технології навчання |
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07.02_5 |
МНМ у вищій школі |
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07. 01_5 |
МНМ у старшій школі |
ПОМ_8_ОНД. 06_3 |
Педагогіка вищої школи |
ФС_8_ОНД. 03_3 |
Філософія та соціологія освіти |
ТТД, ОП та БЖД_8_ОНД. 04_3 |
Цивільний захист та охорона праці в галузі |
Дисципліни вибору факультету |
|
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 02_3 |
Вибр.питання прикладної мат і мех |
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 01_3 |
Мат апарат пед науки |
ТТД, ОП та БЖД_8_ДВФ. 06_3 |
Основи інтелектуальної власності |
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 03_3 |
Основи математичної теорії пружності |
ПМ_8_ДВФ. 05_3 |
Основи мовної комунікації |
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 04_4 |
Спец. семінар з МНМ |
Спеціалізація «Фізика» |
|
ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3 |
Вибрані питання вищої математики |
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4 |
Історія математики |
ФАМВ_8_ДВС. 03_3 |
Історія фізики |
ФАМВ_8_ДВС.02_3 |
Методика навчання астрономії |
ФАМВ_8_ДВС. 01_5 |
Методика фізики в старшій школі |
ФАМВ_8_ДВС.07_4 |
Теоретична фізика |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3 | Вибрані питання вищої математики |
ІІКТ_8_ДВС.04_3 | Інформаційна безпека ФМ-6к |
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4 |
Історія математики |
ІІКT_8_ДВС. 03_3 |
Компютерні мережі Інтернет та мультимедійні технології |
ІІКT_8_ДВС. 01_5 |
МНІ |
ІІКТ_8_ДВС.08_4 |
Мови програмування |
8.04020301 Фізика (за напрямами)
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Спеціальність: 8.04020301 Фізика (за напрямами)*
Кваліфікація, що присвоюється : фізик, викладач фізики, вчитель фізики і астрономії.
Додаткова кваліфікація: вчитель математики або інформатики
Рівень кваліфікації: магістр.
Спеціальні вимоги до зарахування:
Кандидати, які завершили навчання в університеті за програмами підготовки бакалаврів у поточному році, подають до відбіркової комісії заяви на ім'я ректора університету з проханням перевести їх на навчання за обраними магістерськими програмами. До заяви вони додають засвідчену копію диплома бакалавра. Заяви реєструє секретар відбіркової комісії. Відбіркова комісія вивчає особові справи кандидатів на навчання і встановлює рейтинг кожного з них, який враховує успішність навчання за попередньою освітньо-професійною програмою, наукові здобутки, участь у студентських олімпіадах і конкурсах тощо. Виходячи з рейтингу кандидатів, обсяг державного замовлення і ліцензованого обсягу підготовки, відбіркова комісія подає ректору університету на затвердження пропозиції щодо кандидатур для переведення для навчання за магістерськими програмами. Особи, яким відмовлено у переведенні до магістратури на місця державного замовлення, за бажанням можуть бути зарахованими на навчання в магістратурі на контрактній основі.
Кандидати, що мають диплом спеціаліста про вищу освіту із відповідної спеціальності, можуть вступити на навчання в магістратурі на контрактній основі. Для цього вони подають до приймальної комісії документи, визначені Правилами прийому, і складають відбірковій комісії вступні випробування у формі співбесіди з фахових дисциплін та методик їх викладання. Рекомендовані до зарахування кандидати зараховуються до магістратури після укладання з університетом договору про навчання на контрактній основі та оплати навчання.
Зарахування на навчання за магістерськими програмами здійснюється наказом ректора університету.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання:
немає
Профіль програми
Підготовка фахівців спеціальності 8.04020301 Фізика (за напрямами)* освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» здійснюється на основі нормативно-правових документів: Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», Положення «Про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах», Концепції педагогічної освіти в Україні, Національної доктрини розвитку освіти в Україні (ХХІ століття), Положення Міністерства освіти і науки України «Про організацію науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах», Положення «Про магістратуру Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», Положення «Про організацію педагогічної практики в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» та ін.
Освітньо-професійна програма магістерської підготовки відповідає освітньо-кваліфікаційній характеристиці магістра педагогічної освіти та складається з двох частин: освітньої і науково-дослідницької. Освітня частина магістерської підготовки містить соціально-гуманітарну, психолого-педагогічну та фахову підготовки, які орієнтовані на поглиблене розуміння професійних проблем.
Науково-дослідницька частина магістерської підготовки передбачає підготовку та захист магістерської роботи.
Магістр, викладач фізики, вчитель фізики та астрономії повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах і загальноосвітніх навчальних закладів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).
Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
Знання з предметної галузі
Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
знання:
- основ загальнотеоретичних та професійних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань;
- вплив теоретичних знань в області фізики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів;
- змісту і принципів організації вищої освіти у профільних (фізики) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін;
- засобів навчання і їх дидактичні можливості;
- основних напрямків і перспектив розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні;
- принципів і прийомів збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів;
- основи методичної роботи зі спеціальності, виготовлення інформаційних та науково-методичних матеріалів;
- прогресивні технології навчання та активні методи навчання;
- досвід реалізації гуманістичних ідей у вітчизняній та зарубіжній педагогіці;
- психологію спілкування з учнями і дорослими.
уміння:
- творчо застосовувати набуті знання для оптимального розв'язування педагогічних, навчально-виховних та науково-методичних завдань з урахуванням вікових та індивідуально-типологічних відмінностей студентів, учнів, особливостей різних соціально-педагогічних ситуацій;
- вести результативну навчально-виховну роботу, оперативно визначати ступінь і глибину засвоєння студентами (учнями) програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення їх природних здібностей;
- застосовувати різноманітні форми і методи навчання, володіти сучасними технологіями навчання та прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною та іншими видами діяльності студентів (учнів);
- самостійно працювати над здобуттям наукових знань та проведенням психолого-педагогічних досліджень, впроваджувати їх результати в практику, володіти навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень, користування сучасними науковими технологіями обробки інформації;
- вивчати, аналізувати, узагальнювати та поширювати передовий педагогічний досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, враховуючи позитивний досвід минулого і зарубіжних країн;
- володіти основами професійної риторики;
- продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;
- раціонально використовувати сучасне навчальне обладнання, технічні засоби навчання та електронно-обчислювальну техніку.
Професійні профілі випускників
Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) фізичної освіти.
Фізик, викладач фізики може викладати фізичні дисципліни, фізику та астрономію ( а також математику або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах, а також у загальноосвітніх навчальних закладах.
Доступ до подальшого навчання:
студенти, котрі успішно закінчили магістратуру, можуть продовжити навчання в аспірантурі.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:
положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціальності чи спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні екзаменаційної комісії.
Форма навчання: Денна. Заочна.
Директор програми
Мартинюк Михайло Тадейович - доктор педагогічних наук, професор
Напрям підготовки: 6.040203 Фізика
6.040201 Математика
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки
Напрям підготовки 6.040201 Математика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.
Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
- Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
- Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
- Технології проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Планування (проектування) навчально-виховної роботи.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
- Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
- Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
3. Практичні навички з предметної області
- Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
- Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
- Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
- Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
- Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
- Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
- Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
- Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
- Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
- На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.
4. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
- Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра
- Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
- Вимоги до державної атестації
- Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
- Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
- Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.
- Форма навчання
Денна, заочна.
- Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.
Структурно-логічна схема дисциплін
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА
Код модуля | Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
ІУ_6_ОНД.02_4 | Історія України |
ФС_6_ОНД.04_3 | Полiтологiчна та соцiологiчна науа |
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7 |
Аналітична геометрія |
ВФВ_6_ОНД. 10_3 |
Вікова фізіологія, шкільна гігієна |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 | Диференціальні рівняння |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_ | |
ІІКТ_6_ОНД.12_3 | |
ПІМ_6_ОНД. 05_9 | |
СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 | Математичний аналіз |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 | Методика навчання математики |
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 | Основи охорони праці та БЖД |
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 | Педагогіка |
П_6_ОНД. 06_6 | Психологія |
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 | Українознавство |
ПМ_6_ОНД. 01_4 |
Українська мова за проф. спрям. |
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 | Фізичне виховання |
ФС_6_ОНД. 03_4 | Філософія |
Дисципліни вибору факультету |
|
ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 | Iнформатика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 | Алгебра і теорія чисел |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 | Диференціальна геометрія і топологія |
ХЕ_6_ДВФ.01_3 | Екологія |
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 | Загальна фізика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 | Основи геометрії |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 | Теорія ймовірностей та математична статистика |
Спеціалізація «Фізика» |
|
ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 | Астрономія |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 | Загальна фізика |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 | Математичні методит фізики |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 | Методика навчання фізики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практикум з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 | Теоретична фізика |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ІІКТ_6_ДВС. 04_5 | Kомп. моделювання |
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 | Архiтектура комп. та його БПЗ |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 | Інформаційні системи |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 | Методика навчання інформатики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 | Мови програмування |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практика з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
6.040201 Математика (2)
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки
Напрям підготовки 6.040201 Математика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.
Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
- Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
- Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
- Технології проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Планування (проектування) навчально-виховної роботи.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
- Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
- Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
3. Практичні навички з предметної області
- Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
- Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
- Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
- Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
- Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
- Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
- Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
- Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
- Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
- На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.
4. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
- Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра
- Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
- Вимоги до державної атестації
- Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
- Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
- Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.
- Форма навчання
Денна, заочна.
- Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА
Код модуля | Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
ІУ_6_ОНД.02_4 | Історія України |
ФС_6_ОНД.04_3 | Полiтологiчна та соцiологiчна науа |
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7 |
Аналітична геометрія |
ВФВ_6_ОНД. 10_3 |
Вікова фізіологія, шкільна гігієна |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 | Диференціальні рівняння |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_ | |
ІІКТ_6_ОНД.12_3 | |
ПІМ_6_ОНД. 05_9 | |
СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 | Математичний аналіз |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 | Методика навчання математики |
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 | Основи охорони праці та БЖД |
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 | Педагогіка |
П_6_ОНД. 06_6 | Психологія |
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 | Українознавство |
ПМ_6_ОНД. 01_4 |
Українська мова за проф. спрям. |
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 | Фізичне виховання |
ФС_6_ОНД. 03_4 | Філософія |
Дисципліни вибору факультету |
|
ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 | Iнформатика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 | Алгебра і теорія чисел |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 | Диференціальна геометрія і топологія |
ХЕ_6_ДВФ.01_3 | Екологія |
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 | Загальна фізика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 | Основи геометрії |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 | Теорія ймовірностей та математична статистика |
Спеціалізація «Фізика» |
|
ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 | Астрономія |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 | Загальна фізика |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 | Математичні методит фізики |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 | Методика навчання фізики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практикум з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 | Теоретична фізика |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ІІКТ_6_ДВС. 04_5 | Kомп. моделювання |
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 | Архiтектура комп. та його БПЗ |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 | Інформаційні системи |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 | Методика навчання інформатики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 | Мови програмування |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практика з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
6.040203 Фізика
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань 0402 Фізико – математичні науки
Напрям підготовки 6.040203 Фізика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель фізики
Рівень кваліфікації: Бакалавр.
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Бакалавр, вчитель фізики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів. Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах. Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів. Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкових навчальних дисциплін – 121 кр., дисципліни вибору факультету – 37 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр, навчальна і педагогічна практики, курсові роботи – 22,5 кр.
Ключові результати навчання
Знання з предметної області
- основи загальнотеоретичних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційних завдань
- обов’язкових навчальних дисциплін: історія та культура України, українська мова за професійним спрямуванням, філософія, іноземна мова, політологічна та соціальна науки, психологія, педагогіка, українознавство, вікова фізіологія, шкільна гігієна, охорона праці та безпека життєдіяльності, фізичне виховання, загальна фізика, методика навчання фізики, математичний аналіз;
- дисципліни вибору факультету: Інформатика, теоретична фізика, теоретичні основи ШКФ, аналітична геометрія та лінійна алгебра ;
- дисципліни вільного вибору студента: математичні методи фізики, астрономія, основи сучасної електроніки, екологія і дисципліни відповідної спеціалізації (і/або інформатика, математика) .
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Методику викладання фізики і астрономії, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку фізики і астрономії в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок фізики і астрономії з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням фізичних і астрономічних законів.
- Вплив теоретичних знань в області фізики і астрономії на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з фізики і астрономії, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і лабораторій.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи з напряму підготовки, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
Практичні навички з предметної області
- розв'язувати задачі шкільного курсу фізики і астрономії.
- розв’язувати різноманітні фізичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів
- застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій;
- вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей;
- користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів;
- використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку;
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси; розвивати у них інтерес до вивчення фізики і астрономії та суміжних наук; організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами;
- відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень; збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти фізичні моделі; використовувати наочні посібники;
- здійснювати трудове, моральне і естетичне, національно-патриотичне виховання учнів;
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід; систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації; орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук ;
- здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність;
- на практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці;
Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
Професійний профіль – вчитель фізики:
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста, магістра:
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до державної атестації
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складена підсумкова державна атестація. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з фізики і методики навчання фізики.
Форма навчання:
Денна, заочна
Директор програми
Михайло Тадейович Мартинюк - доктор педагогічних наук, професор
Напрям підготовки: 6.040203 Фізика