Фізика (за напрямами)
- Деталі
- Опубліковано: 06 грудня 2016
Спеціальність: 8.04020301 Фізика (за напрямами)*
Кваліфікація, що присвоюється: фізик, викладач фізики, вчитель фізики і астрономії.
Додаткова кваліфікація: вчитель математики або інформатики
Рівень кваліфікації: магістр.
Спеціальні вимоги до зарахування:
Кандидати, які завершили навчання в університеті за програмами підготовки бакалаврів у поточному році, подають до відбіркової комісії заяви на ім'я ректора університету з проханням перевести їх на навчання за обраними магістерськими програмами. До заяви вони додають засвідчену копію диплома бакалавра. Заяви реєструє секретар відбіркової комісії. Відбіркова комісія вивчає особові справи кандидатів на навчання і встановлює рейтинг кожного з них, який враховує успішність навчання за попередньою освітньо-професійною програмою, наукові здобутки, участь у студентських олімпіадах і конкурсах тощо. Виходячи з рейтингу кандидатів, обсяг державного замовлення і ліцензованого обсягу підготовки, відбіркова комісія подає ректору університету на затвердження пропозиції щодо кандидатур для переведення для навчання за магістерськими програмами. Особи, яким відмовлено у переведенні до магістратури на місця державного замовлення, за бажанням можуть бути зарахованими на навчання в магістратурі на контрактній основі.
Кандидати, що мають диплом спеціаліста про вищу освіту із відповідної спеціальності, можуть вступити на навчання в магістратурі на контрактній основі. Для цього вони подають до приймальної комісії документи, визначені Правилами прийому, і складають відбірковій комісії вступні випробування у формі співбесіди з фахових дисциплін та методик їх викладання. Рекомендовані до зарахування кандидати зараховуються до магістратури після укладання з університетом договору про навчання на контрактній основі та оплати навчання.
Зарахування на навчання за магістерськими програмами здійснюється наказом ректора університету.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання:
немає
Профіль програми
Підготовка фахівців спеціальності 8.04020301 Фізика (за напрямами)* освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» здійснюється на основі нормативно-правових документів: Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», Положення «Про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах», Концепції педагогічної освіти в Україні, Національної доктрини розвитку освіти в Україні (ХХІ століття), Положення Міністерства освіти і науки України «Про організацію науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах», Положення «Про магістратуру Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», Положення «Про організацію педагогічної практики в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» та ін.
Освітньо-професійна програма магістерської підготовки відповідає освітньо-кваліфікаційній характеристиці магістра педагогічної освіти та складається з двох частин: освітньої і науково-дослідницької. Освітня частина магістерської підготовки містить соціально-гуманітарну, психолого-педагогічну та фахову підготовки, які орієнтовані на поглиблене розуміння професійних проблем.
Науково-дослідницька частина магістерської підготовки передбачає підготовку та захист магістерської роботи.
Магістр, викладач фізики, вчитель фізики та астрономії повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах і загальноосвітніх навчальних закладів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).
Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
Знання з предметної галузі
Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
знання:
- основ загальнотеоретичних та професійних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань;
- вплив теоретичних знань в області фізики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів;
- змісту і принципів організації вищої освіти у профільних (фізики) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін;
- засобів навчання і їх дидактичні можливості;
- основних напрямків і перспектив розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні;
- принципів і прийомів збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів;
- основи методичної роботи зі спеціальності, виготовлення інформаційних та науково-методичних матеріалів;
- прогресивні технології навчання та активні методи навчання;
- досвід реалізації гуманістичних ідей у вітчизняній та зарубіжній педагогіці;
- психологію спілкування з учнями і дорослими.
уміння:
- творчо застосовувати набуті знання для оптимального розв'язування педагогічних, навчально-виховних та науково-методичних завдань з урахуванням вікових та індивідуально-типологічних відмінностей студентів, учнів, особливостей різних соціально-педагогічних ситуацій;
- вести результативну навчально-виховну роботу, оперативно визначати ступінь і глибину засвоєння студентами (учнями) програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення їх природних здібностей;
- застосовувати різноманітні форми і методи навчання, володіти сучасними технологіями навчання та прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною та іншими видами діяльності студентів (учнів);
- самостійно працювати над здобуттям наукових знань та проведенням психолого-педагогічних досліджень, впроваджувати їх результати в практику, володіти навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень, користування сучасними науковими технологіями обробки інформації;
- вивчати, аналізувати, узагальнювати та поширювати передовий педагогічний досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, враховуючи позитивний досвід минулого і зарубіжних країн;
- володіти основами професійної риторики;
- продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;
- раціонально використовувати сучасне навчальне обладнання, технічні засоби навчання та електронно-обчислювальну техніку.
Професійні профілі випускників
Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) фізичної освіти.
Фізик, викладач фізики може викладати фізичні дисципліни, фізику та астрономію ( а також математику або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах, а також у загальноосвітніх навчальних закладах.
Доступ до подальшого навчання:
студенти, котрі успішно закінчили магістратуру, можуть продовжити навчання в аспірантурі.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:
положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціальності чи спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні екзаменаційної комісії.
Форма навчання: Денна. Заочна.
Директор програми
Мартинюк Михайло Тадейович - доктор педагогічних наук, професор
Напрям підготовки: 6.040203 Фізика
Код модуля | Назва дисципліни |
Спеціалізація «Математика» |
|
УЛУ_8_ОНД.01_3 | Академічна риторика |
ВММНМ_8_ДВС.02_3 | Вибрані питання вищої математики |
ПІМ_08_ОНД.02_5 |
Ділова іноземна мова |
ВММНМ_8__ДВС.03_3 |
Історія математики |
ФАМВ_8_ДВС.06 _3 |
Історія фізики |
ФАМВ_8_ДВС.06 _3 |
Креативні технології навчання у ВНЗ |
ВММНМ_8_ДВФ.01_3 |
Математичний апарат педагогічної науки |
ФАМВ_8_ДВФ.02_3 |
Методика навчання астрономії |
ВММНМ_8_ДВС.01_4 |
Методика навчання математики у старшій школі |
ФАМВ_8_ОНД. 08.02_5 |
Методика навчання фізики у вищій школі |
ФАМВ_8_ОНД.08.01_5 |
Методика навчання фізики у старшій школі |
ТТД, ОПБЖД_8_ДВФ.06_3 |
Основи інтелектуальної власност |
ПМ_8_ДВФ.05_3 |
Основи мовної комунікації |
ЗППВШУ_08_ОНД.06_3 |
Педагогіка вищої школи |
ФАМВ_8_ДВС. 04_3 |
Теоретична астрофізика |
ФАМВ_08_ДВФ.03_3 |
Фізика конденсованих систем |
ФС_8_ОНД.03_3 |
Філософія та соціологія освіти |
ТТД,ОПБЖД_08_ОНД.04_3 |
Цивільний захист та охорона праці в галузі |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
УЛУ_8_ОНД.01_3 |
Академічна риторика |
ПІМ_08_ОНД.02_5 |
Ділова іноземна мова |
ФАМВ_8_ДВС.06 _3 | Історія фізики |
ІІКТ_8_ДВС.03_3 |
Комп’ютерні мережі, Інтернет та мультимедіатехнології |
_8_ОНД.07_3 |
Креативні технології навчання у ВНЗ |
ВММНМ_8_ДВФ.01_3 |
Математичний апарат педагогічної науки |
ФАМВ_8_ДВФ.02_3 |
Методика навчання астрономії |
ІІКТ_8_ДВС.01_4 |
Методика навчання інформатики |
ФАМВ_8_ОНД. 08.02_5 |
Методика навчання фізики у вищій школі |
ФАМВ_8_ОНД.08.01_5 |
Методика навчання фізики у старшій школі |
ТТД, ОПБЖД_8_ДВФ.06_3 |
Основи інтелектуальної власност |
ПМ_8_ДВФ.05_3 |
Основи мовної комунікації |
ЗППВШУ_08_ОНД.06_3 |
Педагогіка вищої школи |
ФАМВ_8_ДВС. 04_3 |
Теоретична астрофізика |
ФАМВ_08_ДВФ.03_3 |
Фізика конденсованих систем |
ФС_8_ОНД.03_3 |
Філософія та соціологія освіти |
ТТД,ОПБЖД_08_ОНД.04_3 |
Цивільний захист та охорона праці в галузі |
Інформатика
- Деталі
- Опубліковано: 06 грудня 2016
Напрям підготовки 6.040302 "Інформатика"
- Кваліфікація, що присвоюється: вчитель інформатики.
- Рівень кваліфікації: бакалавр (перший цикл вищої освіти).
- Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
- Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного) Немає.
Профіль програми:
Бакалавр, вчитель інформатики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загально-освітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 18 кр., модулі циклу дисциплін природничо-наукової підготовки - 49 кр., модулі циклу дисциплін загально-професійної підготовки - 28 кр., модулі дисциплін професійної і практичної підготовки – 105,5 кр. та модулі вибіркових навчальних дисциплін – 33,5 кр.
Ключові результати навчання
1. Загальнонаукові знання, вміння та навички:
- мати базові уявлення про основи філософії, психології, педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури і соціалізації особистості, схильності до естетичних цінностей;
- володіти знаннями вітчизняної історії, економіки і права, розуміння причинно–наслідкових зв’язків розвитку суспільства та уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності;
- мати базові знання фундаментальних розділів математики, в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань, здатність використовувати математичні методи в обраній професії;
- володіти знаннями в галузі інформатики та сучасних інформаційних технологій;
- володіти основами методів та технологій системного аналізу;
- мати здатність розв'язувати математичні, фізичні, технічні та економічні задачі;
- мати здатність використовувати можливості технічного та програмного забезпечення для вирішення науково-технічних та прикладних задач.
2. Знання з предметної області:
- методології розроблення та застосування інформаційних комп'ютерних систем і технологій аналітичного та управлінського характеру, орієнтованих на формування і прийняття рішень, інструментальні засоби створення і підтримки таких систем;
- узагальнені та спеціалізовані мови програмування;
- основні принципи та алгоритми обробки інформації, сучасні інформаційні технології, теорія алгоритмів та математична логіка;
- сучасні методи математичного моделювання в науці, техніці, промисловості, моделювання та дослідження технічних, економічних, екологічних та соціальних систем;
- проведення обчислювальних експериментів із використанням комп’ютерної техніки, сучасних інформаційних технологій;
- основи теорії оптимального керування та застосовувати методи оптимізації для розв'язування задач математичного програмування, методи прийняття рішень в організаційних системах;
- базові уявлення про архітектуру сучасних обчислювальних систем, інформаційних і комп'ютерних мереж;
- системне та прикладне програмне забезпечення управління базами даних та інформаційними системами;
- методи і засоби роботи з даними і знаннями, методи математичного, логіко-семантичного, об'єктного та імітаційного моделювання, технології системного, кластерного та факторного аналізу;
- проектування, реалізація, тестування, впровадження, супровід та експлуатація програмних засобів в комп'ютерних системах та мережах.
3. Практичні навички з предметної області
- здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій;
- здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з фундаментальних дисциплін в процесах аналізу та створення комп’ютерних, комунікаційних, інформаційних та інших технічних систем;
- здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач;
- здатність розробляти та застосовувати методи математики, інформатики та інформаційних технологій і систем при розв'язанні задач у теоретичних та прикладних наукових дослідженнях, а також в промисловості, техніці, економіці, управлінні, організації інфраструктур;
- уміння створювати і застосовувати інформаційні комп'ютерні системи з інтегрованою інформацією, технології інформаційного і системного аналізу, відповідно до сучасних концепцій інженерії даних і знань, інформаційного моделювання для забезпечення ефективного функціонування організаційних структур;
- навички комп'ютерної інформаційної підтримки усіх видів робіт з інтегрованою інформацією: інформаційний аналіз, нагромадження, зображення та застосування знань, пошук закономірностей та тенденцій, моделювання інформаційних систем і процесів;
- здатність використовувати методології та технології проектування, застосування і супроводу програмних засобів аналізу та прийняття рішень, підтримка їхнього життєвого циклу, включаючи експертні та мультиагентні системи, системи керування базами даних і знань, мови опрацювання даних і знань, онтологічні системи, комп'ютерні та інформаційні мережі;
- навички письмової та усної презентації наукового та практичного матеріалу.
- методику викладання інформатики, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
4. Практичні навички з предметної області
- Математичне моделювання складних науково-технічних задач
- Створення програм та програмних комплексів для ЕОМ
- Технології створення програмних комплексів
- Організація програмних випробувань, оцінка адекватності отриманих результатів
- Організація робіт по створенню програмного забезпечення
- Впровадження комп’ютерних інформаційних систем і технологій
- Розробка та імплементація ефективних форм і механізмів взаємодії користувачів з продуктами інформаційних технологій
- Удосконалення методів розробки, оцінки та впровадження інтерактивних комп’ютерних систем, які спрощують і полегшують взаємодію користувачів з програмним забезпеченням
- Навички тестування програмних засобів
5. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
Професійні профілі випускників
- бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою;
- бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи;
- бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
Доступ до подальшого навчання
Бакалавр за напрямом 6.040302 Інформатика* має можливість продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (рівень - спеціаліст) за спеціальністю «Мережеві технології та системне адміністрування», «Фізика», «Математика», «Економіка»
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до державної атестації
Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з інформатики та методики її навчання. Державний іспит має своєю метою з'ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з інформатики та методики навчання інформатики
- Форма навчання Денна
- Директор програми Ткачук Галина Володимирівна – кандидат педагогічних наук, доцент
Структурно-логічна схема бакалаврату 6.040302 Інформатика
Галузь знань 0403 Системні науки та кібернетика
Напрям підготовки: 6.040302 Інформатика
Математика
- Деталі
- Опубліковано: 06 грудня 2016
Галузь знань 01 Освіта
Спеціальність 014.04 Середня освіта (Математика)
Професійна кваліфікація:
1) Вчитель математики. Вчитель фізики;
2) Вчитель математики. Вчитель інформатики.
Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Вчитель математики, фізики чи інформатики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
- Володіння методами математичного аналізу, комплексного аналізу, лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, диференціальних рівнянь, теорії ймовірностей та математичної статистики, методами наближення функцій.
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
- Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків різних типів з алгебри та геометрії).
- Технології проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Планування (проектування) навчально-виховної роботи.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Використовувати основи дисциплін гуманітарного циклу для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Володіти спеціальною математичною термінологією та уміння її передавати.
- Користуватися вербальними та невербальними засобами передачі математичної інформації;
- Демонструвати систему наукових знань із математичних дисциплін, методики навчання математики в основній школі та готовність до її застосування на практиці;
- Працювати із методичною, математичною, фізичною літературою.Забезпечувати належний рівень викладання навчального предмету «Інформатика» відповідно до діючих навчальних програм, дотримуючись вимог Державного стандарту базової і повної середньої освіти;
- Формувати технічно, технологічно, інформаційно-освічену особистість, підготовлену до активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства;
- Розробляти навчальні програми спецкурсів, факультативів, гуртків освітньої галузі «Технологія»;
- Використовувати систематизовані теоретичні та практичні знання з фізики та методики навчання фізики при вирішенні професійних завдань;
- Володіння основами планування та проектування процесу навчання фізики у загальноосвітніх навчальних закладах;
- Організовувати і проводити навчальний процес з фізики у загальноосвітніх навчальних закладах;
- Проводити моніторинг діяльності учнів під час навчання фізики у загальноосвітніх навчальних закладах;
- Організовувати і проводити позакласну та позашкільну роботу з математики, фізики та інформатики у загальноосвітніх навчальних закладах;
- Демонструвати знання з історії розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Демонструвати розуміння взаємозв'язку математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Демонструвати розуміння впливу теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Демонструвати знання змісту і принципів організації загальної середньої освіти з математики, фізики, інформатики, шкільні програми та підручники.
- Знати вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів, лабораторій і допоміжних приміщень.
- Знати засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Використовувати принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів у професійній діяльності.
3. Практичні навички з предметної області
- Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
- Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
- Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
- Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
- Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
- Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
- Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
- Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
- Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
- На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.
4. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників
- бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
- бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
- бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
- Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами магістра
- Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
- Вимоги до державної атестації
- Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді кваліфікаційного іспиту та випускного екзамену з додаткової спеціалізації. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
- Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
- Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено кваліфікаційний іспит та випускний екзамен з додаткової спеціальності.
- Форма навчання
Денна, заочна.
- Гарант програми
Годованюк Тетяна Леонідівна – кандидат педагогічних наук, доцент
Розробники:
- Кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри вищої математики та мнм Т.В. Поліщук;
- Кандидат педагогічних наук, доцент О.В. Жмуд.
- Кандидат педагогічних наук, доцент С.П. Стецик
Структурно-логічна схема дисциплін
Спеціальність 014.04 Середня освіта (Математика)
Спеціалізація 1) 014.08 Середня освіта (Фізика)
2) 014.09 Середня освіта (Інформатика)
Фізика
- Деталі
- Опубліковано: 06 грудня 2016
Галузь знань 0402 Фізико – математичні науки
Напрям підготовки 6.040203 Фізика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель фізики
Рівень кваліфікації: Бакалавр.
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Бакалавр, вчитель фізики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів. Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах. Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів. Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкових навчальних дисциплін – 121 кр., дисципліни вибору факультету – 37 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр, навчальна і педагогічна практики, курсові роботи – 22,5 кр.
Ключові результати навчання
Знання з предметної області
- основи загальнотеоретичних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційних завдань
- обов’язкових навчальних дисциплін: історія та культура України, українська мова за професійним спрямуванням, філософія, іноземна мова, політологічна та соціальна науки, психологія, педагогіка, українознавство, вікова фізіологія, шкільна гігієна, охорона праці та безпека життєдіяльності, фізичне виховання, загальна фізика, методика навчання фізики, математичний аналіз;
- дисципліни вибору факультету: Інформатика, теоретична фізика, теоретичні основи ШКФ, аналітична геометрія та лінійна алгебра ;
- дисципліни вільного вибору студента: математичні методи фізики, астрономія, основи сучасної електроніки, екологія і дисципліни відповідної спеціалізації (і/або інформатика, математика) .
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Методику викладання фізики і астрономії, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку фізики і астрономії в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок фізики і астрономії з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням фізичних і астрономічних законів.
- Вплив теоретичних знань в області фізики і астрономії на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з фізики і астрономії, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і лабораторій.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи з напряму підготовки, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
Практичні навички з предметної області
- розв'язувати задачі шкільного курсу фізики і астрономії.
- розв’язувати різноманітні фізичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів
- застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій;
- вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей;
- користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів;
- використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку;
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси; розвивати у них інтерес до вивчення фізики і астрономії та суміжних наук; організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами;
- відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень; збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти фізичні моделі; використовувати наочні посібники;
- здійснювати трудове, моральне і естетичне, національно-патриотичне виховання учнів;
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід; систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації; орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук ;
- здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність;
- на практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці;
Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
Професійний профіль – вчитель фізики:
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста, магістра:
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до державної атестації
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складена підсумкова державна атестація. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з фізики і методики навчання фізики.
Форма навчання:
Денна, заочна
Директор програми
Михайло Тадейович Мартинюк - доктор педагогічних наук, професор
Напрям підготовки: 6.040203 Фізика
Код модуля |
Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
ОНД.01 |
|
ОНД.02 |
|
ОНД.03 |
|
ОНД.04 |
|
ОНД.05 |
|
ОНД.06 |
|
ОНД.07 |
|
ОНД.08 |
|
ОНД.09 |
|
ОНД.10 |
|
ОНД.11 |
|
ОНД.12 |
|
ОНД.13 |
|
ОНД.14.01 |
|
ОНД.14.02 |
|
ОНД.14.03 |
|
ОНД.14.04 |
|
ОНД.14.05 |
|
ОНД.15 |
|
ОНД.16 |
|
Дисципліни вибору факультету |
|
ДВФ.01 |
|
ДВФ.02.01 |
|
ДВФ.02.02 |
|
ДВФ.02.03 |
|
ДВФ.02.04 |
|
ДВФ.03 |
|
ДВФ.04 |
|
Спеціалізація «Математика» |
|
ДВС.01 |
|
ДВС.02 |
|
ДВС.03 |
|
ДВС.04 |
|
ДВС.05 |
|
ДВС.06 |
|
ДВС.07 |
|
ДВС.08 |
|
ДВС.09 |
|
ДВС.10 |
|
ДВС.11 |
|
ДВС.12 |
|
ДВС.13 |
|
ДВС.14 |
|
ДВС.15 |
|
ДВС.16 |
|
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ДВС.01 |
|
ДВС.02 |
|
ДВС.03 |
|
ДВС.04 |
Архітектура комп’ютера та його базове програмне забезпечення |
ДВС.05 |
|
ДВС.06 |
|
ДВС.07 |
|
ДВС.08 |
|
ДВС.09 |
|
ДВС.10 |
|
ДВС.11 |
|
ДВС.12 |
|
ДВС.13 |
|
ДВС.14 |
|
ДВС.15 |
|
ДВС.16 |
Інформаційний пакет 2016-2017
- Деталі
- Опубліковано: 06 грудня 2016
Перелік бакалаврських програм:
Фізико-математичні науки:
Системні науки та кібернетика:
Перелік магістерських програм: