Мотиваційний лист при вступі до закладу вищої освіти
- Деталі
- Опубліковано: 12 квітня 2022
Мотиваційний лист – це ваш шанс представити себе як вмотивовану, яскраву та дуже здібну особистість, готову вступити до університету. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто ви є і чому ви хочете, щоб вас прийняли.
Що таке мотиваційний лист і навіщо він потрібен?
Мотиваційний лист – це документ, що складається і подається вступником до закладу вищої освіти, у якому пояснюються причини, через які вступник вважає себе найкращим кандидатом для вступу на відповідну навчальну програму. Підготовка такого листа вимагає детального дослідження вступником загального академічного середовища університету та різних освітніх програм.
Такий лист має подвійну цінність. З одного боку, він дещо збільшує конкурсний бал, і це може бути важливим аргументом при вступі. За однакових балів ЗНО заклади освіти зможуть надати перевагу найбільш вмотивованим абітурієнтам. З іншого боку, пишучи мотиваційний лист, вступник отримує додаткову можливість обміркувати та аргументувати своє рішення, утвердитись у своєму переконанні вступити на відповідну освітню програму або змінити свою думку.
Тож, як справедливо наголосила колишній міністр освіти Ганна Новосад: «Мотиваційний лист матиме невелику вагу, тобто він не буде критично можливим при обчислені бала під час вступу. Проте, все-таки це та новація, яка, на нашу думку, надасть можливість університетам обирати кращих студентів, а самим абітурієнтам думати, навіщо їм той чи інший заклад освіти».
Мотиваційні листи мають як прихильників, так і противників. Народний депутат Інна Совсун зауважила: «Як ми будемо знати, що мотиваційний лист написав дійсно студент, а не якась спеціально найнята компанія? В умовах високої конкуренції навіть один бал за мотиваційний лист може бути дуже важливим, а те, хто ці листи писатиме і як їх будуть оцінювати, під великим питанням».
Практика подання мотиваційних листів при вступі є новою для України, тож виникає питання про те, як саме треба писати мотиваційні листи, якою має бути їхня структура та зміст.
Як написати хороший мотиваційний лист для вступу до університету?
На сайті Motivation-letter.com пропонується дотримуватись п'яти порад для того, щоб написати хороший мотиваційний лист:
1. Пізнайте себе. Для написання хорошого мотиваційного листа потрібно добре обміркувати та зрозуміти для самого себе, чому ви зацікавлені в цьому конкретному закладі чи освітній програмі. Запишіть щонайменше п’ять унікальних рис, здібностей чи властивостей, завдяки яким ви виділяєтеся серед усіх інших. Оберіть лише ті, які ви збираєтеся використати у своєму листі, щоб довести приймальній комісії, що ви є цінним кандидатом.
2. Дослідіть предмет. Оберіть університет і спеціальність, на які ви претендуєте. Дослідіть їх якомога глибше. Дізнайтеся деталі, такі як місія, бачення та девіз університету (факультету) або навіть результати навчання, яких ви повинні досягнути для отримання освітнього ступеня. Ви пройдете довгий шлях до того, коли почнете складати мотиваційний лист. Чим конкретнішими і більш орієнтованими на деталі ви будете у своєму листі, тим краще. Також подивіться приклади мотиваційних листів в інтернеті.
3. Зробіть перший проєкт. Це важлива частина процесу оформлення вашого листа. У деяких випадках потрібно приблизно 3–4 чернетки, щоб написати мотиваційний лист. У кожному проєкті слід почати із запису основних ідей і роботи над окремими розділами.
4. Перечитайте лист і перевірте, що ви відповіли на всі важливі запитання. Хто ви та для чого звертаєтесь? Як ви дізналися про університет / факультет / спеціальність? Чому ви хочете навчатися в університеті / на факультеті /на спеціальності? Що робить вас найкращим кандидатом, якого можна прийняти? Підсумуйте, яка саме кваліфікація, життєвий досвід, досвід роботи та особисті якості підготували вас до навчання в університеті.
5. Завершіть лист. Переконайтеся, що ваш лист поміщається на одну сторінку, написаний правильним шрифтом і ви перевірили правопис та граматику. Дайте його прочитати декільком людям для ознайомлення й коментарів. Це справді допомагає.
Мотиваційний лист – це ваш шанс представити себе як вмотивовану, яскраву та дуже здібну особистість, готову вступити до університету / на освітню програму / курс. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто ви є і чому ви хочете, щоб вас прийняли.
Корисну інформацію, що стосується підготовки мотиваційного листа, можна також знайти в статті Як написати ефективний мотиваційний лист?
Які вимоги ставляться до мотиваційних листів?
Мотиваційний лист є результатом особистої творчої праці абітурієнта, тож у зарубіжних вишах зазвичай не встановлюється якихось уніфікованих вимог щодо його структури та змісту. Однак заклади вищої освіти можуть публікувати на сайті зразки мотиваційних листів і правила їхнього оформлення (наприклад, щодо структури листа, його обсягу). Тому вступник заздалегідь повинен ознайомитись із сайтом обраного ним університету та підготувати лист відповідно до таких вимог і правил.
Разом з цим, мотиваційний лист повинен відповідати формальним вимогам, що ставляться до ділових листів:
зміст повинен бути лаконічним. Короткий виклад думок і використання найменшого числа слів заощадить дорогоцінний час зайнятої людини. Тільки важливі деталі, факти, цифри;
чітка структура спростить прочитання листа. Заздалегідь продуманий план дозволить конкретно вказати на значущі аспекти проблеми. Для спрощення читання бажано розбивати текст на абзаци, кожен з яких має містити певну концепцію;
неприпустимість емоцій. Лист не повинен мати емоційного відтінку, треба прагнути стриманості, розважливості, серйозності, практичності;
простота у викладі, яка дасть адресату можливість швидко зрозуміти зміст прочитаного;
неприпустима наявність орфографічних і стилістичних помилок.
Якою має бути структура мотиваційного листа?
Структура мотиваційного листа повинна містити «шапку», звертання, вступ, основну та заключну частини.
«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону) – яка розташовується в правому верхньому куті листа.
Шанобливе звертання є важливою складовою мотиваційного листа. Воно надає листу офіційного характеру та привертає увагу адресата (наприклад: «Шановний Василю Михайловичу!»). Звертання зазвичай виділяється напівжирним шрифтом та/або курсивом і вирівнюється по центру.
Через один рядок після звертання розміщується вступ, який є першим абзацом листа. У цьому абзаці викладається його мета і причина написання (наприклад: «Звертаюся до Вас у зв’язку з…»). У цій частині варто коротко пояснити, чому вступник обрав саме цей університет і як, на його думку, навчання в університеті сприятиме його професійному розвитку і зростанню.
В основній частині описуються факти, які зможуть позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання. Дивлячись на академічні та соціальні здобутки, навички й здібності вступника, приймальна комісія може схилитися до думки, що він буде успішним студентом.
Ця частина починається з другого абзацу мотиваційного листа та може складатися з двох-трьох абзаців. Як логічне продовження вступної частини листа, її можна розпочати з характеристики професійних цілей вступника, описати, що саме його цікавить в обраній ним освітній програмі та професії, ким він себе бачить після завершення навчання тощо. Така інформація свідчить про те, що він усвідомлює, яку освітню програму обирає, яку професію хоче здобути, і що навчання допоможе йому стати хорошим фахівцем в обраній сфері. Саме в цьому абзаці вступник доводить, що він є вмотивованою особою з добре визначеною метою.
У наступному абзаці вступнику потрібно описати:
свої здобутки, що будуть корисними для навчання за фахом (успіхи в навчанні, участь у проєктах і майстер-класах, володіння іноземними мовами та інше);
здобуті знання та навички, які допоможуть у навчанні на обраній спеціальності;
хороші академічні результати з певних предметів, які пов’язані з освітньою програмою та ін.
Важливою складовою мотиваційного листа може бути інформація про соціальні навички, необхідні для здобуття окремих професій та подальшої успішної роботи за фахом (наприклад, психологом, педагогом, юристом, менеджером тощо).
Заключна частина має завершуватися маленьким підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися і вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми.
секція з методики навчання хімії
- Деталі
- Опубліковано: 28 березня 2022
Відповідно до рішення конкурсної галузевої комісії з методики навчання хімії до участі на науково-практичній конференції запрошуються автори робіт, які набрали *** і більше балів.
№ з/п | Шифр | Рецензент 1 | Рецензент 2 | Сума | Рецензії | |
1 | ОЦІНЮВАННЯ | 93 | 91 | 184 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
2 | ЕКСПЕРИМЕНТ | 91 | 90 | 181 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
3 | Творчість здобувача | 90 | 89 | 179 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
4 | Завдання | 89 | 89 | 178 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
5 | Періодичний закон | 89 | 87 | 176 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
6 | Хмара | 74 | 80 | 154 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
7 | ДОШКА | 75 | 76 | 151 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
8 | ІНТЕГРАЦІЯ | 73 | 75 | 148 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
9 | "Інтеракт ЛТ" | 73 | 68 | 141 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
10 | "Активність" | 53 | 63 | 116 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
11 | Knowledge and experience | 60 | 56 | 116 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
12 | "ІКТ" | 56 | 55 | 111 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
13 | Хімічна технологія | 55 | 51 | 106 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
14 | "Гра" | 41 | 47 | 88 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
секція з методики навчання біології
- Деталі
- Опубліковано: 28 березня 2022
Відповідно до рішення конкурсної галузевої комісії з методики навчання біології до участі на науково-практичній конференції запрошуються автори робіт, які набрали *** і більше балів.
№ з/п | Шифр | Рецензент 1 | Рецензент 2 | Сума | Рецензії | |
1 | ЕКОХАБ | 97 | 98 | 195 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
2 | Освіта і здоров'я | 89 | 99 | 188 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
3 | Дослідвмін | 86 | 95 | 181 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
4 | Допрофільна підготовка | 85 | 94 | 179 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
5 | Новітні засоби | 89 | 90 | 179 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
6 | Світове кафе | 88 | 90 | 178 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
7 | «Квест-технології» | 95 | 82 | 177 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
8 | "Освітаінструм" | 93 | 82 | 175 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
9 | Гурткова робота | 85 | 88 | 173 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
10 | НаукОсередок | 88 | 70 | 158 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
11 | APPLICATION | 85 | 69 | 154 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
12 | Репродуктивне здоров'я | 73 | 75 | 148 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
13 | «Робота з термінами» | 63 | 74 | 137 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
14 | _візуалізація_ | 70 | 63 | 133 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
15 | Освітній простір | 66 | 65 | 131 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
16 | Квест | 50 | 76 | 126 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
17 | "Віртуальний світ" | 39 | 78 | 117 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
18 | Metod | 55 | 61 | 116 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
секція з методики навчання географії
- Деталі
- Опубліковано: 28 березня 2022
Відповідно до рішення конкурсної галузевої комісії з методики навчання географії до участі на науково-практичній конференції запрошуються автори робіт, які набрали *** і більше балів.
№ з/п | Шифр | Рецензент 1 | Рецензент 2 | Сума | Рецензії | |
1 | Гаджети | 95 | 97 | 192 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
2 | "Інформаційно-комунікаційна компетентність" |
93 | 94 | 187 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
3 | Інноваційні технології |
93 | 92 | 185 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
4 | «Інноваційні ІКТ» | 92 | 93 | 185 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
5 | Цікава географія | 87 | 85 | 172 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
6 | ТВОРЧІСТЬ | 85 | 86 | 171 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
7 | Позакласна робота | 83 | 85 | 168 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
8 | Цунамі | 80 | 80 | 160 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
9 | Тести географія | 77 | 78 | 155 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
10 | "Інтерактивні дошки" | 75 | 74 | 149 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
11 | Громадянська позиція | 69 | 66 | 135 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
12 | Міжнародна діяльність | 66 | 68 | 134 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
13 | Навчання географії | 68 | 66 | 134 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
14 | "Інформаційні технології" | 67 | 67 | 134 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
15 | МОДЕЛЬ ВЧИТЕЛЯ | 68 | 65 | 133 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
16 | Китай | 65 | 67 | 132 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
17 | Навчальні геоквести | 67 | 65 | 132 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
18 | «Активні методи» | 60 | 65 | 125 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
19 | ІДЕНТИЧНІСТЬ | 58 | 62 | 120 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
20 | «Дослідницька технологія» | 59 | 57 | 116 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
21 | Інформація | 54 | 56 | 110 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
секція з методики навчання природничих наук
- Деталі
- Опубліковано: 28 березня 2022
Відповідно до рішення конкурсної галузевої комісії з методики навчання природничих наук до участі на науково-практичній конференції запрошуються автори робіт, які набрали *** і більше балів.
№ з/п | Шифр | Рецензент 1 | Рецензент 2 | Сума | Рецензії | |
1 | «ROQED Physics» | 94 | 84 | 178 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
2 | pryrodnychinauky | 83 | 85 | 168 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
3 | MILANA | 86 | 81 | 167 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
4 | STEM орієнтовані технології навчання | 84 | 82 | 166 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
5 | Природа | 71 | 79 | 150 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
6 | Компетентність | 80 | 69 | 149 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |
7 | Інтеграція | 69 | 48 | 117 | Рецензія 1 | Рецензія 2 |