Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Інноваційні технології або що буде, якщо натиснути на кнопку


Фото взято з інтернету

Коли в Facebook люди натискають на Like, ніхто з них і не підозрює, що тільки ця дія дозволяє складати їх повноцінний портрет. Інноваційні технології з однієї точки зору дають можливість ефективніше вибудовувати рекламні кампанії. З іншого – це порушення прав і втручання в приватне життя. «Часто люди не викладають в Мережу деяку інформацію про себе», - розповідає Косинські Майкл з університету Кембриджу. Тому вони просто залишають відповідні поля в профілі соцмереж незаповненими і намагаються не «світити» ці дані в Інтернеті. Але це виявляється марним. Не так давно дослідження, проведене в центрі досліджень компанії «Майкрософт» та університеті в Кембриджі показало, що «лайки»  у Фейсбуці можуть сказати про вік, рід, поле, діяльності, національну приналежність, освіту, політичний світогляд і навіть про особу користувача. Досить дізнатися, що він лайкать. У дослідженні брали участь майже п'ятдесят дев'ять тисяч користувачів Facebook із США. Експерти Американської АН з гуманітарних дисциплін заявляють, що їм вдалося створити алгоритм розпізнавання. Наприклад, відрізнити «білих» користувачів, від «чорних»вдалося в 95 відсотках випадків, визначити стать вийшло в 93 відсотках. З точністю до 85 відсотків показав тест за політичними уподобаннями. Християнин від мусульман відрізнили в 82 відсотках. У з'ясуванні сімейного статусу (неодружений, в шлюбі або розлучений), і у вживанні психотропних або наркотичних речовин, правда, відсотки точних «попадань» були від 65 до 73. Дослідників вразив такий факт. Респондентам було задано питання: коли їм виповнився двадцять один рік, чи були їхні батьки у шлюбі або в розлученні. Психологи вже давно знають, що розлучення буде мати довгострокові наслідки навіть у дорослих дітей, але здивування викликало, те що цю обставину можна дізнатися з «лайків». Результати дослідження показали, що алгоритм «вгадування» по кліках цього показника працює в 60 випадків. Це високий показник. Неважливо скільки користувач «лайкає». При експериментах натискання на «Подобається» коливалося від одного до семи сотень разів. Навіть випадковий «Лайк» може дати багато інформації про людину. Наступні «лайки» просто підвищують результативність за оцінкою індивіда. Виникає питання: якою інформацією про себе людина готова поділитися за власним бажанням, а які відомості вона хотіла би приховати. Майбутнє обіцяє лише збільшення кількості цифрової інформації. Це ускладнить процеси з її контролю та дозування. Дослідники порекомендували соцмережам звертати увагу на ступінь прозорості й пропонувати для своїх користувачів більше можливостей контролю.

Автор: Альона Ткачук
Джерело:
 Агентство по инновациям и развитию

Інноваційні ідеї: комп'ютер реагує на емоції студентів


Фото взято з інтернету

Вчені з Університету Нотр-Дам, Університету Мемфіса і Массачусетського Інституту технологій створили емоційно чутливе програмне забезпечення, яке моделює і реагує на пізнавальний і емоційний стан студентів, включаючи і нудьгу. Нова технологія, яка відповідає взаємодії викладачів - людей, не тільки пропонує студентам величезні можливості для навчання, але також пере визначає ставлення людина - комп'ютер. «АвтоУчитель» (AutoTutor) або «Емоційний АвтоУчитель» (Affective AutoTutor) може оцінити рівень знань студента, задаючи контрольні запитання; аналізуючи відповіді студента на ці питання; активно розпізнаючи і виправляючи помилки; відповідаючи на питання, скарги та коментарі студента; і навіть відчуваючи стан розчарування або нудьги, яке відчуває студент, з виразу його обличчя і положенню тіла і динамічно змінює свою стратегію, щоб допомогти студенту побороти негативні емоції. За словами одного з розробників, фахівця в галузі взаємодії комп'ютера і людини і штучного інтелекту в освіті, Д'Мелло (D'Mello), більшості систем 20-го століття потрібна людина, щоб спілкуватися з комп'ютером за допомогою вікон, значків, меню або вказівних пристроїв. Але люди завжди спілкувалися один з одним за допомогою мови і невербальних сигналів, таких як вираз обличчя, контакт очима, поза і жести. На додаток до розширення змісту повідомлення нова технологія надає інформацію про пізнавальний стан, рівні мотивації та соціальну  динаміку студентів.

АвтоУчитель – це Інтелектуальна Система Викладання, яка допомагає студентам у вивченні складного технічного змісту ньютонівської фізики, комп'ютерної грамоти та критичного мислення, підтримуючи розмову природною мовою; імітуючи викладацькі та мотиваційні прийоми викладачів людей; моделюючи пізнавальні стани студентів; використовуючи свою студентську модель для динамічного корегування взаємодії під конкретного студента; відповідаючи на запитання студентів; розпізнаючи і виправляючи помилки; зацікавлюючи студента картинками, анімацією і моделюванням. На додаток до вищесказаного, емоційний АвтоУчитель має емоційно чутливі функції: стежить за виразом обличчя, мовою тіла і розмовними сигналами; регулює негативні стани; синтезує емоції за допомогою змісту своїх вербальних відповідей, інтонації мови і виразу обличчя анімованого викладача.

Як і талановитий викладач–людина, АвтоУчитель і Емоційний АвтоУчитель намагаються підтримувати баланс між крайньою нудьгою і збентеженням, майстерно змінюючи темп, напрямок і складність виконуваного завдання. Дослідження продемонстрували, що викладання один на один набагато ефективніше звичайного викладання в аудиторії, а АвтоУчитель і Емоційний АвтоУчитель моделюють стилі викладання, діалоги, мова і жести викладачів–людей. Ці технології – одні з небагатьох  Інтелектуальних систем, які допомагають у вивченні, захоплюючи студентів діалогами природної мови, що копіюють педагогічні діалоги людини з людиною. Випробуваний більш ніж на 1000 студентів, АвтоУчитель сприяв просуванню, в середньому, на одну літеру по буквеній шкалі успішності. Це доводить, що він перевершив викладача новачка і практично досяг експертного рівня серед викладачів–людей.

Автор: Альона Ткачук
Джерело:
 Агентство по инновациям и развитию

Сьогодні день народження Google


15 вересня всі користувачі всесвітньої мережі Інтернет можуть святкувати День народження Google.

У 1997 році в цей день офіційно зареєстровано доменне ім'я «google.com». Це зробили студенти Стенфордського університету ЛарріПейдж і Сергій Брін. Назва цієї пошукової системи виникло випадково: це неправильне написання математичного терміна гугол (googol), яким прийнято позначати одиницю зі ста нулямі.День народження Google зіграв вирішальну роль у розвитку глобальної мережі. Пейдж і Брін зробили пошук інформації в Інтернеті швидким і зручним.Днем народження GoogleInc - компанії, заснованої друзями-студентами, вважається 4 вересня 1998. Її головний офіс в момент заснування був зареєстрований в Каліфорнії.Популярність пошукової системи Google сьогодні не знає аналогів. Пошукові технології цієї компанії використовують у всьому світі. Сервіси Google стали ознакою якості та надійності.19 серпня 2004р.  вперше з'явилися акції GoogleInc на фондовому ринку.Сьогодні надзвичайно популярні безкоштовні сервіси Google: поштовий сервіс gmail, GoogleMaps, Google-документи, Google-перекладач та інші.

Автор: Альона Ткачук
Джерело: http://newseek.org/articles/rubrics/technology

Призупинити графен - означає прискорити комп'ютер



Ідеальна кристалічна структура графена представляє
собою гексагональну кристалічну решітку.

Дивовижна провідність матеріалу в 2010 р. допомогла дослідникам властивостей графену отримати Нобелівську премію з фізики. Сьогодні інновації та технології йдуть пліч опліч  - наприклад, метод зміни легкого потоку електронів у цьому дивовижному шарі атомів вуглецю допомагає наблизитися до ери над швидких графенових комп'ютерів. Графен – листковоподібна  молекула товщиною всього лише в один атом - відрізняється набагато меншою опірністю потоку електронів, ніж кремній. Такий потенціал може сприяти синтезу інновації і технології, і в результаті лягти в основу створення комп'ютерних схем, які можуть працювати з безпрецедентною швидкістю.

Детальніше...

Ви тут: Головна Новини сучасної науки