Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Коли говерборд здіймається у повітря

Відомий своїми віртуозними трюками на говерборді, екс-чемпіон Франції з цього екстремального виду спорту Френкі Запата нещодавно продемонстрував свій останній прототип у старому порту Барселони.

Запата замінив у пристрої водяні струмені турбінними двигунами. За словами спортсмена, його новий прототип здатний рухатись зі швидкістю 150 кілометрів на годину.

На винайдення турбореакторів та алгоритмів для стабілізації пристрою пішло два роки.

“Вивчаючи моє тіло зусібіч, я навчаюсь контролювати напрям руху пристрою. А також утримувати рівновагу. Воно виглядає приблизно так: “Якщо я маю намір рухатись ось так, мені потрібно навчитись керувати тілом і перенести центр ваги”. Одночасно змінюється центр гравітації на борді. Якщо ви переставляєте ноги ось так, точка гравітації знаходиться на борді. Але якщо ви перебуваєте у так званому стані ригідності, точка гравітації знаходиться десь у вашому тілі, в районі шлунка. Таким чином, просто переміщуючи туди-сюди точку ваги, ви самі визначаєте власну точку гравітації. Здається, що це важко, але це потрібно робити щодня, навіть під час прогулянки. Іноді просто на рівні інтуїції”, – розповідає він.

Прототип, який отримав назву “Flyboard Air”, викликав подив навіть у спеціалістів. Дехто вважає: він виходить далеко за межі концепції “говерборд”.

“У моєму шоломі є система, просто над моїми очима. Ми запрограмували її. В її основі – так звана програма відкритих ресурсів. Її створили деякі з моїх інженерів. Завдяки їй можна бачити час, швидкість, висоту над рівнем моря. Крім того, є ще лампочка, яка вмикається, якщо щось трапляється. І я знаю точно, чи проблема – у двигуні, чи – в електроніці”, – каже далі Френк Запата.

За словами Запати, його мета – “осідлати хмари”, що наразі залишається мрією, досяжною тільки для фахівців. Адже прототип ще не готовий для вжитку серед звичайних користувачів, і ще нескоро стане таким.

“Ця машина, після того, як будуть проведені тести на надійність, може бути корисною у багатьох галузях: технічне обслуговування, служба безпеки, армія і так далі. Наразі ще неможливо зробити цей пристрій загальнодоступним. За кілька місяців, імовірно, це стане можливим – за участі фахівців високого рівня: експертів з механіки та інших”, – говорить Френк Запата.

Нещодавно пристрій Запати було занесено до Книги рекордів Ґіннеса за найбільш дальній політ на говерборді.

Ви тут: Головна Новини сучасної науки Коли говерборд здіймається у повітря