Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Програма розвитку факультету фізики, математики та інформатики кандидата на посаду декана Махомети Тетяни Миколаївни


 

ВСТУП

Програма розвитку факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини на 2021-2026 р.р. – проектний документ, що розкриває напрями і механізми перспективного розвитку факультету в умовах сучасного стану та змін, які відбуваються у системі вищої освіти України у контексті її інтеграції у загальноєвропейський освітній простір.

Історія факультету бере свій початок ще з часів створення університету. Впродовж історії становлення факультету сформувався потужний науково-педагогічний та допоміжний персонал, який спроможний виконувати завдання різної складності.

Функціонування та розвиток факультету фізики, математики та інформатики базуватиметься на кращих традиціях, які зародились і розвивались у колективах кафедр протягом попередніх років. Це сплав досвіду старшого покоління та завзяття і ерудиції молодого покоління працівників. До того ж, на факультеті впроваджуватиметься сучасна культура управління, що поєднуватиме нові методи й принципи освітнього менеджменту з академічними свободами, правами й колегіальністю в ухваленні найважливіших рішень. Подальша модернізація та розвиток факультету як такого, що проводить освітню, наукову, інноваційну діяльність, відбуватиметься завдяки гармонійному поєднанню найкращих вітчизняних і зарубіжних традицій вищої школи та практичного втілення національної самоідентифікації та інтернаціоналізації освіти.

Відповідно до викликів сьогодення головну мету діяльності факультету вбачаю у інноваційному розвитку факультету фізики, математики та інформатики, його інтеграцію у міжнародній освітній простір, що в свою чергу не можливо без розроблення організаційних засад формування і розвитку системи відкритої освіти, без впровадження її принципів та інструментів у широку освітню практику структурного підрозділу.

 

ОСНОВНА МЕТА ПРОГРАМИ

Формування сильного бренд-іміджу факультету як лідера в сфері математично-природничої та інформатичної освіти та науки на національному й міжнародному рівнях з опорою на збереженні й примноженні освітніх традицій та нових завдань на шляху підготовки висококваліфікованих педагогічних кадрів.

Передбачається, що виконання програми забезпечить поступальний сталий розвиток факультету на п’ятирічну перспективу.

Для досягнення цієї мети розроблено стратегічний напрямок розвитку діяльності факультету.

 

 

1. ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ

1.1. Надати випускнику фундаментальні знання і навички, затребувані сучасним ринком праці: аналітичне мислення та інноваційність; активне навчання й освітні стратегії; комплексне розв’язання проблем; критичне мислення й аналіз; креативність, оригінальність та ініціативність; лідерство і соціальний вплив, а також вміння самонавчатися, що дасть змогу нарощувати та підвищувати фаховий рівень, швидко адаптуватися до будь-яких умов, бути готовим змінюватися і відкритим до нового.

1.2. Удосконалити освітні програми на основі аналізу попереднього досвіду із залученням представників ринку праці, стейкхолдерів, потенційних роботодавців, випускників університету, галузевих і міжнародних експертів.

1.3. Пройти акредитацію наступних освітніх програм: початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти Середня освіта (Природничі науки) (2022 р.), першого бакалаврського рівня вищої освіти Середня освіта (Інформатика) (2022 р.), другого (магістерського) рівня вищої освіти Середня освіта (Інформатика) (2024 р.), першого бакалаврського рівня вищої освіти Середня освіта (Математика. Інформатика) (2025 р.), першого бакалаврського рівня вищої освіти Середня освіта (Фізика. Інформатика) (2025 р.), другого (магістерського) рівня вищої освіти Середня освіта (Математика. Інформатика) (2025 р.), другого (магістерського) рівня вищої освіти Середня освіта (Фізика. Інформатика) (2025 р.), першого бакалаврського рівня вищої освіти Середня освіта (Природничі науки) (2026 р.).

1.4. Сприяти залученню вчителів-практиків та провідних науковців до читання аудиторних занять, зустрічей зі студентами і науково-педагогічними працівниками факультету.

1.5. Запропонувати на сучасному ринку праці короткострокові освітні програми, які дали б змогу здобути іншу спеціальність, набути нових навичок та вмінь випускникам, які прагнуть опанувати нове, щоб відповідати швидкоплинним змінам на глобальному рівні.

1.6. Сприяти впровадженню системи дистанційного і змішаного навчання, які націлені на підвищення рівня успішності здобувача вищої освіти.

1.7. Упроваджувати в освітній процес викладання окремих дисциплін англійською мовою задля підвищення конкурентоспроможності випускників на світовому ринку праці.

1.8. Забезпечувати дотримання принципів і правил академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу як складника внутрішньої системи забезпечення якості надання освітніх послуг в університеті.

1.9. Сприяти та всіляко підтримувати роботу в напрямку проходження стажування і підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та співробітників факультету.

1.10. Здійснювати постійний внутрішній і зовнішній моніторинг результативності професійної підготовки студентів, освітнього процесу і всієї інфраструктури факультету.


 

 

2. НАУКОВА ТА ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ

2.1. Сприяти розвитку науково-дослідних лабораторій факультету, шляхом впровадження інновацій, що дасть змогу на якісно вищому рівні займатись перспективними науковими дослідженнями і розробками, зокрема, на здобуття освітнього ступеня «магістр», освітньо-наукового ступеня «доктор філософії (Ph)», наукового ступеня «доктор наук».

2.2. Забезпечити розвиток фундаментальних і прикладних досліджень з пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки в контексті функціонування на факультеті наукових шкіл та реалізації наукових тем кафедр.

2.3. Зберігати традиції проведення на факультеті всеукраїнських науково-практичних конференцій, наукових семінарів, круглих столів тощо.

2.4. Активізувати роботу щодо участі здобувачів освіти та науково-педагогічних працівників факультету у наукових заходах різного рівня.

2.5. Активізувати діяльність професорсько-викладацького складу, спрямовану на отримання грантів різного рівня, розроблення нових наукових тем кафедр, досліджень, що виконуються за рахунок державного фінансування тощо.

2.6. Залучати молодих дослідників та досвідчених науковців до підготовки та реалізації грантових проектів.

2.7. Розширити мережу співпраці з регіональними, національними та міжнародними організаціями й установами з метою поширення та інтернаціоналізації наукових здобутків факультету.

2.8. Активізувати патентно-ліцензійну діяльність науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти факультету в межах угоди з Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності».

2.9. Сприяти підвищенню публікаційної активності науковців кафедр факультету за рахунок їх видання у провідних вітчизняних та міжнародних наукових виданнях, в тому числі із визначеним імпакт-фактором та науковій періодиці, що індексується у міжнародних науково метричних базах даних Web of Sciense і Scopus.

2.10. Забезпечити систематичну роботу на факультеті з оновлення інституційного репозитарію.


 

 

3. МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ

3.1. Продовжити роботу в напрямку активної співпраці з провідними закордонними університетами з подальшим укладенням угод.

3.2. Розширити можливості навчання студентів факультету за програмами подвійних дипломів та програмою Erasmus+ в університетах Європи.

3.3. Активізувати профорієнтаційну роботу по залученню іноземного контингенту студентів до навчання на факультеті.

3.4. Сприяти роботі та участі науково-педагогічних працівників факультету в міжнародних проєктах, дослідницьких та інноваційних програмах.

3.5 Сприяти проходженню стажування і підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та співробітників факультету у зарубіжних закладах освіти.

3.6. Забезпечити проведення тренінгів і семінарів з питань грантової та проєктної діяльності науково-педагогічних працівників факультету.


 

 

4. ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА

4.1. Забезпечити системну профорієнтаційну роботу на основі інноваційних технологій щодо способів мотивації абітурієнтів, педагогічних працівників, представників управлінь освіти різного рівня до вступу на освітні програми факультету.

4.2. Активізувати освітньо-наукову роботу з прогресивною талановитою молоддю Черкаського та інших регіонів з метою популяризації спеціальностей факультету.

4.3. Залучати потенційних абітурієнтів до участі у факультетських заходах, що організовуються та проводяться органами студентського самоврядування.

4.4. Підтримувати ефективний зв’язок з випускниками факультету для популяризації освітніх програм факультету.

4.5. Організувати зв’язок з випускниками через інноваційні формати зустрічей на базі створення «Асоціації випускників факультету фізики, математики та інформатики», всебічно сприяти її роботі.

4.6. Сприяти системній роботі щодо розробки профорієнтаційної поліграфічної та відеопродукції.


 

 

5. СТУДЕНТСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ТА МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКА

5.1. Сприяти співробітництву адміністрації та студентського самоврядування факультету на засадах демократичного партнерства, відкритості та взаєморозуміння; створити атмосферу творчого зростання в колективі, толерантних і тактовних взаємовідносин між викладачами, студентами і співробітниками.

5.2. Розширювати співпрацю вченої ради і студентської ради факультету щодо підвищення ефективності освітнього процесу, національно-патріотичного та морального виховання студентської молоді.

5.3. Формувати в учасників освітнього процесу соціальну активність, громадянську позицію, екологічну відповідальність, уміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах.

5.4. Забезпечити всебічну підтримку студентських ініціатив, які спрямовані на гармонійний розвиток студентської молоді, зокрема, завдяки організації цікавого й змістовного дозвілля та відпочинку студентів і співробітників факультету.

5.5. Підтримувати соціально-психологічний супровід здобувачів освіти, які відносяться до пільгових категорій.

5.6. Сприяти забезпеченню належних побутових умов проживання студентів у гуртожитках.

5.7. Сприяти та всіляко підтримувати роботу студентського самоврядування в напряму моніторингу якості освітнього процесу.

5.8. Підтримувати роботу студентського профспілкового руху на факультеті в рамках соціально-економічного та правового захисту здобувачів освіти.

5.9. Продовжувати практику проведення регулярних зустрічей адміністрації факультету зі студентською молоддю для задоволення їх потреб та пропозицій щодо створення комфортних умов проведення освітнього процесу.

5.10. Сприяти проведенню соціологічних опитувань студентів з метою забезпечення якості освітньої діяльності.


 

 

6. РОЗВИТОК МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ

6.1. Підтримувати існуюче та оновлювати матеріально-технічне і методичне забезпечення аудиторій факультету.

6.2. Створити на факультеті «STEM лабораторію», як потужний навчальний центр, який дасть нові можливості та перспективи для навчання студентської молоді, дозволить проводити різноманітні лабораторні роботи, демонстрації та дослідження в природничо-математичній та інформативній освіті, а також вирішувати міжпредметні завдання ‒ освоювати поняття й методи, що відносяться до статистики, математики, інформаційних технологій.

6.3. Сприяти подальшій адаптації аудиторій і навчальних кабінетів факультету для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами щодо створення комфортних умов навчання.


 

 

7. ОСНОВНІ УМОВИ УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

7.1. Об’єднання зусиль колективу факультету на виконання «Програми розвитку факультету фізики, математики та інформатики на 2021-2026 рр.», шляхом розроблення і затвердження вченою радою факультету «Плану заходів на поточний навчальний рік» та їх врахування при плануванні роботи співробітників факультету. Під час щорічного звіту декана трудовому колективу факультету оцінювати виконання даного плану заходів за звітний рік.

7.2.  Порушення клопотання перед адміністрацією та профспілковим комітетом університету щодо стимулювання професійного зростання професорсько-викладацького складу та їх матеріального заохочення.

7.3. Дотримання принципів етики управлінської діяльності та колегіальності при ухваленні управлінських рішень; розширення ролі студентського самоврядування в освітньому процесі.

7.4. Стратегічна виваженість, ефективність та стабільність кадрової політики; забезпечення дотримання законодавчо встановлених диференційованих норм навчального навантаження; збереження традицій та використання передового досвіду в організації навчально-методичної, науково-дослідної та виховної роботи кафедр і факультету.

7.5. Підтримка стратегій розвитку кафедр та ініціатив факультету.

7.6. Постійний моніторинг стану виконання цілей і завдань «Програми розвитку факультету фізики, математики та інформатики на 2021-2026 рр.».

 


 

Ви тут: Головна Новини та події Програма розвитку факультету фізики, математики та інформатики кандидата на посаду декана Махомети Тетяни Миколаївни