6.040201 Математика
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки
Напрям підготовки 6.040201 Математика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.
Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
- Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
- Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
- Технології проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Планування (проектування) навчально-виховної роботи.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
- Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
- Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
3. Практичні навички з предметної області
- Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
- Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
- Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
- Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
- Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
- Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
- Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
- Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
- Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
- На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.
4. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
- Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра
- Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
- Вимоги до державної атестації
- Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
- Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
- Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.
- Форма навчання
Денна, заочна.
- Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.
Структурно-логічна схема дисциплін
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА
Код модуля | Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
ІУ_6_ОНД.02_4 | Історія України |
ФС_6_ОНД.04_3 | Полiтологiчна та соцiологiчна науа |
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7 |
Аналітична геометрія |
ВФВ_6_ОНД. 10_3 |
Вікова фізіологія, шкільна гігієна |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 | Диференціальні рівняння |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_ | |
ІІКТ_6_ОНД.12_3 | |
ПІМ_6_ОНД. 05_9 | |
СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 | Математичний аналіз |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 | Методика навчання математики |
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 | Основи охорони праці та БЖД |
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 | Педагогіка |
П_6_ОНД. 06_6 | Психологія |
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 | Українознавство |
ПМ_6_ОНД. 01_4 |
Українська мова за проф. спрям. |
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 | Фізичне виховання |
ФС_6_ОНД. 03_4 | Філософія |
Дисципліни вибору факультету |
|
ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 | Iнформатика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 | Алгебра і теорія чисел |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 | Диференціальна геометрія і топологія |
ХЕ_6_ДВФ.01_3 | Екологія |
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 | Загальна фізика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 | Основи геометрії |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 | Теорія ймовірностей та математична статистика |
Спеціалізація «Фізика» |
|
ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 | Астрономія |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 | Загальна фізика |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 | Математичні методит фізики |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 | Методика навчання фізики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практикум з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 | Теоретична фізика |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ІІКТ_6_ДВС. 04_5 | Kомп. моделювання |
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 | Архiтектура комп. та його БПЗ |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 | Інформаційні системи |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 | Методика навчання інформатики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 | Мови програмування |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практика з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
6.040201 Математика (2)
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки
Напрям підготовки 6.040201 Математика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.
Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
- Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
- Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
- Технології проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Планування (проектування) навчально-виховної роботи.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
- Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
- Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
3. Практичні навички з предметної області
- Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
- Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
- Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
- Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
- Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
- Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
- Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
- Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
- Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
- На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.
4. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
- Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра
- Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
- Вимоги до державної атестації
- Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
- Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
- Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.
- Форма навчання
Денна, заочна.
- Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА
Код модуля | Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
ІУ_6_ОНД.02_4 | Історія України |
ФС_6_ОНД.04_3 | Полiтологiчна та соцiологiчна науа |
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7 |
Аналітична геометрія |
ВФВ_6_ОНД. 10_3 |
Вікова фізіологія, шкільна гігієна |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 | Диференціальні рівняння |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_ | |
ІІКТ_6_ОНД.12_3 | |
ПІМ_6_ОНД. 05_9 | |
СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 | Математичний аналіз |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 | Методика навчання математики |
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 | Основи охорони праці та БЖД |
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 | Педагогіка |
П_6_ОНД. 06_6 | Психологія |
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 | Українознавство |
ПМ_6_ОНД. 01_4 |
Українська мова за проф. спрям. |
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 | Фізичне виховання |
ФС_6_ОНД. 03_4 | Філософія |
Дисципліни вибору факультету |
|
ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 | Iнформатика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 | Алгебра і теорія чисел |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 | Диференціальна геометрія і топологія |
ХЕ_6_ДВФ.01_3 | Екологія |
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 | Загальна фізика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 | Основи геометрії |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 | Теорія ймовірностей та математична статистика |
Спеціалізація «Фізика» |
|
ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 | Астрономія |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 | Загальна фізика |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 | Математичні методит фізики |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 | Методика навчання фізики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практикум з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 | Теоретична фізика |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ІІКТ_6_ДВС. 04_5 | Kомп. моделювання |
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 | Архiтектура комп. та його БПЗ |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 | Інформаційні системи |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 | Методика навчання інформатики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 | Мови програмування |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практика з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
6.040203 Фізика
- Деталі
- Опубліковано: 22 жовтня 2013
Галузь знань 0402 Фізико – математичні науки
Напрям підготовки 6.040203 Фізика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель фізики
Рівень кваліфікації: Бакалавр.
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Бакалавр, вчитель фізики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів. Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах. Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів. Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкових навчальних дисциплін – 121 кр., дисципліни вибору факультету – 37 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр, навчальна і педагогічна практики, курсові роботи – 22,5 кр.
Ключові результати навчання
Знання з предметної області
- основи загальнотеоретичних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційних завдань
- обов’язкових навчальних дисциплін: історія та культура України, українська мова за професійним спрямуванням, філософія, іноземна мова, політологічна та соціальна науки, психологія, педагогіка, українознавство, вікова фізіологія, шкільна гігієна, охорона праці та безпека життєдіяльності, фізичне виховання, загальна фізика, методика навчання фізики, математичний аналіз;
- дисципліни вибору факультету: Інформатика, теоретична фізика, теоретичні основи ШКФ, аналітична геометрія та лінійна алгебра ;
- дисципліни вільного вибору студента: математичні методи фізики, астрономія, основи сучасної електроніки, екологія і дисципліни відповідної спеціалізації (і/або інформатика, математика) .
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Методику викладання фізики і астрономії, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку фізики і астрономії в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок фізики і астрономії з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням фізичних і астрономічних законів.
- Вплив теоретичних знань в області фізики і астрономії на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з фізики і астрономії, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і лабораторій.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи з напряму підготовки, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
Практичні навички з предметної області
- розв'язувати задачі шкільного курсу фізики і астрономії.
- розв’язувати різноманітні фізичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів
- застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій;
- вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей;
- користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів;
- використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку;
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси; розвивати у них інтерес до вивчення фізики і астрономії та суміжних наук; організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами;
- відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень; збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти фізичні моделі; використовувати наочні посібники;
- здійснювати трудове, моральне і естетичне, національно-патриотичне виховання учнів;
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід; систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації; орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук ;
- здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність;
- на практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці;
Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
Професійний профіль – вчитель фізики:
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста, магістра:
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до державної атестації
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складена підсумкова державна атестація. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з фізики і методики навчання фізики.
Форма навчання:
Денна, заочна
Директор програми
Михайло Тадейович Мартинюк - доктор педагогічних наук, професор
Напрям підготовки: 6.040203 Фізика