Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Міжнародна діяльність (3)

Міжнародна діяльність

факультету фізики, математики та інформатики

(2018-2019 р.) 

 

 


КОНКУРСИ, СТИПЕНДІЇ ТА СТАЖУВАННЯ ДЛЯ ВЧЕНИХ 


 

Матеріали для міжнародної участі:

 


 


 

2. Міжнародні гранти, наукові та освітні проекти й програми

 

За звітний період кафедра інформатики та ІКТ підписала угоду про співпрацю з САС Інстітьют «Ел.Ел.Сі.» США -Україна. Тема співробітництва: спільна діяльність ВНЗу та компанії з підвищенням якості освіти, використання наукоємних технологій у вирішенні задач у підготовки кадрів у галузі системних наук, кібернетики та інформаційних технологій. Першим позитивним досвідом співпраці компанії SAS та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини стала участь студента 3-го курсу факультету фізики, математики та інформатики Кравченко Миколи який під керівництвом доцента кафедра інформатики та ІКТ Просянкової-Жарової Т. І., взяв участь у конкурсі наукових робот SAS Institute Україна, що проводився з 1 по 5 грудня 2015 року в м. Київ. Студент успішно захистив наукову роботу «Застосування SAS Enterprise Guide 7.1 OnDemand for Academics для візуалізації типології регіонів України». Він став призером конкурсу, отримав сертифікат та грошову винагороду. Сподіваємося, що в майбутньому буде продовжено та розширено співпрацю як з SAS Institute Україна, так із іншими вищими навчальними закладами – учасниками академічної програми. В рамках угоди 13 квітня 2016 року викладачі кафедри інформатики та ІКТ і кафедри маркетингу та управління бізнесом взяли участь у вебінарі на тему «Презентація можливостей SAS: Data Science». Керівник українського відділення Глобальної академічної програми SAS к.т.н. Терентьєв Олександр Миколайович презентував програму співпраці корпорації SAS з університетом, зосередив увагу на її перевагах для ВНЗ України. Основну частину виступу лектор присвятив застосуванню інструментів SAS у таких напрямках як Data Science, Data Mining та Big Data. Зокрема були розглянуті питання практичного застосування SAS Enterprise Guide, SAS Studio, SAS Enterprise Miner, SAS Visual Analytics, проілюстровані прикладами їх використання. В подальшому планується проведення аналогічних вебінарів на теми, що пов’язані з використання продуктів компанії SAS для інтелектуального аналізу даних та у прикладній статистиці.


 

3. Стажування за кордоном, відрядження, прийом іноземних фахівців

Делегація Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (один з представників делегації к. пед. наук, доцент, декан факультету фізики, математики та інформатики Махомета Т. М.) була відряджена у Державну Вищу Школу професійної освіти імені Яна Амоса Коменського в м. Лєшно (Республіка Польща) з 11 жовтня 2016р. по 16 жовтня 2016 р. для участі у відкритті нового 2016-2017 навчального року (інавгурація відбулася 13 жовтня).

 

У ході візиту представники делегації ознайомилися з історією та структурою закладу, вивчили досвід його роботи, зустрілися та поспілкувалася зі студентами, які навчаються у даному вузі за програмою академічної мобільності. В той же час під час зустрічі з польськими студентами було презентовано Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини як партнерську установу для академічного обміну.


 

4. Участь у закордонних конференціях, міжнародних фестивалях, конкурсах, змаганнях, виставках у галузі науки, освіти, технологій

  1. Т. В. Поліщук (кафедра вищої математики та методики навчання математики) взяла участь у роботі Міжнародного академічного конгресу: «European Research Area: Status, Problems and Prospects» 01-02 вересня 2016 р , м. Рига, Латвія.
  2. М. О. Медведєва (кафедра вищої математики та методики навчання математики) опублікувала статтю Advantages and disadvantages of use cloud data warehouse / Tetiana Vakaliuk, Mariya Medvedyeva // Journal L'Association 1901 "SEPIKE". – Frankfurt, Deutschland. – Poitiers, France. – Los Angeles, USA. – Edition 11. – 2015. – P. 104-106.

 

 

15 квітня 2016 року викладачі кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Надія Миколаївна, Стеценко Володимир Петрович та Паршуков Сергій Васильович взяли участь у Міжнародному семінарі для науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів «Вплив трендів інформаційного суспільства на якість вищої освіти», що проводився на базі Київського університету імені Бориса Грінченка корпорацією Майкрософт Україна в рамках ініціативи Microsoft Corp – Teacher Education Initiative.

 

  1. Дудик М. В. к. ф.-м. наук, доцент, Діхтяренко Ю. В. ст. викладач, к. ф.-м. наук (кафедра фізики і астрономії та методики їх викладання) Міжнародна наукова конференція "Сучасні проблеми термомеханіки", 22 – 24 вересня 2016 р., м. Львів
  2. Гнатюк О. В. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання) 27-29 жовтня 2016 р. взяла участь у І Міжнародному науково-практичному симпозіумі «Актуальні проблеми впровадження інклюзивного соціального туризму в Україні».
  3. Краснобокий Ю. М. (к. ф.-м. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Ільніцька К. С. Взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Засоби і технології сучасного навчального середовища», м. Кіровоград ( 27-28 травня 2016 р.).
  4. Ткачук Г. В., (к. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ) взяла участь у роботі VI Міжнародної науково-практичної конференції «FOSS Lviv-2016», яка проходила 19-22 квітня 2016 р у Львівському національному університеті імені Івана Франка. Доповідь за темою: «Використання вільного програмного забезпечення для вивчення технічних дисциплін майбутніми учителями інформатики».
  5. Мартинюк М. Т. (доктор пед. наук., професор зав. кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Краснобокий Ю. М. (к. ф.-м. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Терещук С. І.(к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Стецик С. П. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Декарчук М. В. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Ткаченко І. А. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання) взяли участь у Міжнародній науковій конференції «Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей» (12-13 жовтня 2016, м. Кам’янець-Подільський).
  6. Просянкіна-Жарова Т. І. (кафедра інформатики та ІКТ) взяла участь у роботі Міжнародної конференції (ISDMCI 2016) 24-28 травня 2016 р. у м. Залізний порт та у 18-th International conference on System Analysis and Information Technology SAIT 2016 Institute for Applied System Analysis, National Technical University of Ukraine “KPI”, Kyiv, Ukraine, May 30 – June 2, 2016.

 


 

Праці викладачів, опубліковані за звітний період:

1. Терентьєв О. М. Text mining analysis of agriculture internet sources using SAS software / О. М. Терентьєв, Т. І. Просянкіна-Жарова, П. І. Бідюк, Н. О. Связинська, В. Е. Кириченко // Інтелектуальні системи прийняття рішень та проблеми обчислювального інтелекту: зб. наук. Праць за матеріалами міжнародної конференції (ISDMCI 2016), 24-28 травня 2016 р., м. Залізний порт. – Херсон: ХНТУ, 2016.

 

2. Ivanova Y. V. Using modified logistic regression to increase customer response rate to marketing campaigns/ Y. V. Ivanova, O. N. Terentiev, L. O. Korshevnyuk, T. I. Prosyankina-Zharova //18-th International conference on System Analysis and Information Technology SAIT 2016 Institute for Applied System Analysis, National Technical University of Ukraine “KPI”, Kyiv, Ukraine, May 30 – June 2, 2016.

 

3. Дудик Михайло, Діхтяренко Юлія, Дякон Валерій Дослідження зони передруйнування з областю деструкції та лінійним зміцненням в адгезійному з’єднанні в кінці міжфазної тріщини // Сучасні проблеми термомеханіки: збірник наукових праць / за заг. ред. Р.М. Кушніра // Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України. – 2016. – С. 158.

 

4. Краснобокий Ю.М., Ільніцька К.С. Застосування методу моделювання до розв’язування астрофізичних задач. / Ю.М. Краснобокий, К.С. Ільніцька // Наукові записки. – Випуск 9.-Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина І. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2016. – С.108-111. (дата опублікування - 26 квітня 2016 р). 2)

 

5. Краснобокий Ю.М., Ільніцька К.С. Моделювання астрофізичних явищ у процесі розв’язування задач / Ю.М. Краснобокий, К.С. Ільніцька // Засоби і технології сучасного навчального середовища: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, м. Кіровоград, /Відповідальний редактор: С.П.Величко – Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2016. – С.18-20. (Дата опублікування – 27-28 травня 2016 р.).

 

6. Кіпніс Леонід, Дудик Михайло, Феньків Володимир, Щепкіна Ярина Маломасштабна зона деструкції в адгезійному шарі біля вершини міжфазної тріщини, що виходить з кутової точки межі поділу матеріалів // Сучасні проблеми термомеханіки: збірник наукових праць / за заг. ред. Р.М. Кушніра // Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України. – 2016. – С. 171.

 


 

Статті, опубліковані в іноземних журналах:

1) Dudyk M.V., Dikhtyarenko Yu.V. “Trident” model of plastic zone at the end of a mode I crack appearing on the nonsmooth interface of materials // Materials Science . – 2015. – V. 50 , No 4 . – P. 516-526.

 

Стеценко В. П. (кафедра інформатики та ІКТ) Програма Іntel® «Навчання для майбутнього» - найбільша спільна ініціатива Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України, ЦІППО АПН України, ОІППО, ОУОН ОДА, Уманського державного педагогічного університету та корпорації Intel щодо перепідготовки педагогічних кадрів з ІКТ та новітніх педагогічних технологій.

 

УДПУ бере участь в експерименті з 2005 року. За цей період підготовлено більше 1,5 тисячі студентів і викладачів за різними версіями підготовки. За минулий навчальний рік на фізматі підготовлено 65 студентів, в т.ч. 24 іноземців (за 2016 рік 23 студента з них 10 іноземця).

 

Мета основного курсу Intel «Навчання для майбутнього» — допомогти майбутнім вчителям розвинути навички навчання, що базуються на навчальних потребах учнів, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та методу проектів.

 

Тренінг розраховано на один семестр і виконується в проходженні курсів «Нові інформаційні технології» та «ІКТ в галузі».

 

Основний курс Intel «Навчання для майбутнього» містить наступні головні теми:

 

— ефективне використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі для формування в учнів навичок 21 століття;

 

— використання інформаційно-комунікаційних технологій для покращення результатів навчання за допомогою проведення досліджень, комунікації, взаємодії, застосування ефективних стратегій та інших засобів:

 

— розробка та наповнення навчальних планів та завдань, що відповідають державним освітнім стандартам;

 

— керування навчальним процесом, зосередженим на навчальних потребах учнів, що заохочує самостійне визначення напряму навчання та спонукає до розвитку навичок мислення вищих рівнів;

 

— співпраця з колегами для спільного вирішення проблем у навчанні учнів та оцінюванні навчальних планів один одного.

 

Стеценко Н.М. (кафедра інформатики та ІКТ) взяла участь у роботі Міжнародних науково-практичних конференцій:

 

  1. Стеценко Н.М. Використання вільнопоширюваних програмних засобів для виявлення плагіату у студентських наукових роботах з педагогіки / Н.М. Стеценко // Міжнародна науково-практична конференція. «Сучасні наукові дослідження у психології та педагогіці – прогрес майбутнього». Зб. наук. праць - Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2016. - с.73-76.
  2. Стеценко Надія, Коломієць Алла. Критерії та показники рівня сформованості методичної компетентності керівників загальноосвітньої школи. Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Зб. наук. праць. ‒ Переяслав-Хмельницький, 2016. ‒ Вип. 17. ‒ 270 с. (с.91-96).

 

 

Микола Кравченко, студент 4 курсу факультету фізики, математики та інформатики став переможцем Міжнародного літнього бліц-конкурсу з веб-дизайну та комп'ютерної графіки серед студентів та учнів в номінації «Краща програмна реалізація», посівши 1 місце. Наукові керівники В. О. Колмакова та С. О. Троян (кафедра інформатики та ІКТ). Конкурс відбувся у місті Вінниця на базі Вінницького національного технічного університету.

 

Участь викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів у міжнародних конференціях, форумах, виставках (2014-2015).

Серед конференцій, проведених за межами України:

  1. ХІI Международная научно-методическая конференция «Физическое образование: проблемы и перспективы развития», посвященная 90-летию со дня рождения С. Е. Каменецкого, Москва, МПГУ. 04.03–06.03 2013 года. (учасники – завідувач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, доктор педагогічних наук, професор Мартинюк М. Т., доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, канд. пед. наук Ткаченко І. А., доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, канд. фіз. мат. наук Краснобокий Ю. М.).
  2. Международная научно-практическая конференция «Актуальные проблемы естественных наук и их преподавания», Беларусь, Могилёв. 20-22 февраля 2013 года. (учасник – доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, канд. фіз. мат. наук Краснобокий Ю. М.).
  3. Международная научно-практическая конференция «Актуальные проблемы Технологического образования». РФ, ФГБОУ ВПО «Армавирская государственная педагогическая академия», 25-26 октября 2013 г. (учасники: канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н. М., доцент кафедри інформатики та ІКТ канд. пед. наук, Стеценко В. П.).
  4. V Міжнародна наукова конференція «Kstalcenie i wychowanie w reformowanej szkole – pytania o zakosc» Польща, (Plock – Cekanowo 15- 16 квітня 2013 р.) (учасник – к.п.н., ст. викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Стецик С. П.).

 


 

На території України:

  1. Міжнародна науково-методична Інтернет-конференція «Інноваційні педагогічні технології у підготовці майбутніх фахівців з вищою освітою: досвід, проблеми, перспективи». Україна, м. Вінниця, жовтень 2013 рік. (учасники: канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н. М., зав. кафедри інформатики та ІКТ канд. пед. наук, доцент Ткачук Г. В., канд. пед. наук, доцент Бондаренко Т. В., викладач кафедри інформатики та ІКТ Білятинська І. М.).
  2. Міжнародна науково-практична конференція «Педагогічні та психологічні науки : аналіз сучасності та прогноз майбутнього». Україна, м. Одеса, 1-2 листопада 2013 р. (учасники: канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н. М., зав. кафедри інформатики та ІКТ канд. пед. наук, доцент Ткачук Г. В.).
  3. Міжнародна наукова конференція "Сучасні проблеми механіки та математики", 21 - 25 травня 2013 р, Львів, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  4. 11-й Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові (МСУІМЛ-11), 15-17 травня 2013 р., Львів, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  5. Міжнародна наукова конференція "Сучасні проблеми механіки деформівного твердого тіла, диференціальних та інтегральних рівнянь", 23-26 серпня 2013р., Одеса, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  6. XVI Міжнародна конференція "Моделювання та дослідження стійкості динамічних систем" (DSMSI-2013), 29-31 травня 2013 р., Київ, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  7. XXIII Международная научная школа им. академика С. А. Христиановича "Деформирование и разрушение материалов с дефектами и динамические явления в горных породах и выработках", 23-29 сентября 2013 г., Крым, Алушта (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).

 


 

За матеріалами виступів викладачів, аспірантів та студентів на міжнародних конференціях різного рівня видруковано низку публікацій в збірниках наукових праць та інших міжнародних виданнях серед яких:

  1. Годованюк Т.Л. Перші заняття з методики навчання математики / Т.Л. Годованюк // Scsience and education a new dimension : Pedagogy and Psychology . – Budapest, 2013. – 67-71.
  2. Діхтяренко Ю.В., Дудик М.В., Дякон В.М. Дослідження напруженого стану біля вершин тріщини нормального відриву у кутовій точці межі поділу матеріалів // Деформирование и разрушение материалов с дефектами и динамические явления в горных породах и выработках: Материалы XXІІІ Международ. науч. школы. – Сімферополь: Таврич. нац. ун-т, 2013. – С. 102-105.
  3. Діхтяренко Ю.В., Дудик М.В., Дякон В.М. Про модель «тризубець» зони перед руйнування у вершині тріщини нормального відриву, що виходить з кутової точки межі поділу різних матеріалів // Одинадцятий міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: Тези доповідей. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД. – 2013. – С. 34 – 35.
  4. Діхтяренко Ю.В., Дудик М.В., Дякон В.М. Розрахунок зони передруйнування в кінці тріщини нормального відриву у кутовій точці межі поділу двох середовищ в рамках моделі "тризубець" // Сучасні проблеми механіки деформівного твердого тіла, диференціальних та інтегральних рівнянь: Тези доповідей. – Одеса: Астропринт. – 2013. – С. 55.
  5. Діхтяренко Ю.В., Дякон В.М., Хазін Г.А. Про моделі зон передруйнування в кінці тріщини нормального відриву в кусково-однорідних тілах з кутовими точками // Сучасні проблеми механіки та математики: В 3-х т. / Під заг. ред. Р.М. Кушніра, Б.Й. Пташника. – Львів: Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України, 2013. – Т. 2. – С. 37-38.
  6. Діхтяренко Ю.В., Дякон В.М., Хазін Г.А. Розрахунок зон передруйнування в кінці тріщини нормального відриву в кусково-однорідних тілах з кутовими точками // Dynamical system modeling and stability investigation: XVI International Conference: Modelling and stability: Abstracts of conf. Reports, Kiev, Ukraine, 29-31 may / National Committee of Ukraine by Theoretical and Applied Mechanics [etal.] – Kiev, 2013. – C. 277. (Вісник Київського національного ун-ту імені Т. Шевченка).
  7. Дудик М.В., Діхтяренко Ю.В. Деякі задачі про розрахунок напружено-деформованого стану біля вершин тріщини у кусково-однорідних тілах // Одинадцятий міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: Тези доповідей. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД. – 2013. – С. 35 – 36.
  8. Каминский А.А. О маломаштабной контактной зоне вблизи вершины межфазной трещины / А.А. Каминский, М.В. Дудик, Л.А. Кипнис // Деформирование и разрушение материалов с дефектами и динамические явления в горнах породах и вырабоках: Метериалы ХХШ Международ. науч. школы. – Симферополь; Таврич. Нац. Ун –т, 2013. – С. 129-132.

Міжнародна діяльність

 Шановні студенти і викладачі!

Інформуємо Вас, що Університет імені Адама Міцкевича проводить Літню щорічну міжнародну школу полоністики, яка відбудеться 20-25 березня 2023 року в палацовому комплексі Дембіна (https://palacwdebinie.pl/).

 

  

П’ять днів міжнародної школи, яка присвячена польській історії, мові та культурі поділено на: адміністративний день, день реальності/туризму та три дидактичні дні. У формулі школи передбачено як лекційні та практичні заняття. Організатори покривають витрати на проїзд, проживання та харчування.

Потенційні учасники повинні:

- бути студентом/викладачем УДПУ (всіх курсів);

- проявляти зацікавленість до польської мови, культури та історії

- володіти польською мовою (бажано);

- мати дійсний закордонний паспорт (біометричний);

- бути готовими до навчання та нових викликів.

Бажаючих просимо звертатися до заступника декана з міжнародної діяльності до 12 січня 2023 р.

 


  

Міжнародна діяльність

факультету фізики, математики та інформатики

(2020-2021 р.)

 

ЛИТОВСЬКІ ГРАНТИ ДЛЯ НАВЧАННЯ В МАГІСТРАТУРІ


 СТИПЕНДІЯ ЕЙНШТЕЙНА


 НАГОРОДА ІМЕНІ ІВАНА ВИГОВСЬКОГО


СТИПЕНДІЙНА ПРОГРАМА В СЛОВАЦЬКІЙ РЕСПУБЛІЦІ


ГУМАНІТАРНО-ПРИРОДНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМ. ЯНА ДЛУГОША В ЧЕНСТОХОВІ РОЗПОЧИНАЄ РЕКРУТАЦІЮ СТУДЕНТІВ НА ТРЬОХМІСЯЧНІ СТАЖУВАННЯ


 УНІВЕРСИТЕТ БІЛЕДЖИК ШЕЙХ ЕДЕБАЛІ (ТУРЕЧЧИНА) В РАМКАХ ПРОГРАМИ АКАДЕМІЧНОГО ОБМІНУ «MEVLANA» ЗАПРОШУЄ НА НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ТА АСПІРАНТІВ


 УНІВЕРСИТЕТ БІЛЕДЖИК ШЕЙХ ЕДЕБАЛІ (ТУРЕЧЧИНА) В РАМКАХ ПРОГРАМИ АКАДЕМІЧНОГО ОБМІНУ «MEVLANA» ЗАПРОШУЄ НА СТАЖУВАННЯ ВИКЛАДАЧІВ


   ПРОГРАМА АКАДЕМІЧНИХ ОБМIНIВ IМЕНI ФУЛБРАЙТА В УКРАЇНI


 KLITSCHKO FOUNDATION ЗАПРОШУЄ СТУДЕНТІВ НА СТАЖУВАННЯ


 СТАРТУВАВ ВІДБІР КАНДИДАТІВ НА НАВЧАННЯ І СТАЖУВАННЯ У СЛОВАЦЬКИХ ВИШАХ


 Конкурс на участь в програмі Кіркланда у 2020/2021 рр.


 Конкурс на короткострокові стажування у Франції 


 Оголошується набір на ІІ Зимову школу з європейських студій


 КОНКУРСИ, СТИПЕНДІЇ ТА СТАЖУВАННЯ ДЛЯ ВЧЕНИХ 


 

Матеріали для міжнародної участі:

 


 


 

2. Міжнародні гранти, наукові та освітні проекти й програми

 

За звітний період кафедра інформатики та ІКТ підписала угоду про співпрацю з САС Інстітьют «Ел.Ел.Сі.» США -Україна. Тема співробітництва: спільна діяльність ВНЗу та компанії з підвищенням якості освіти, використання наукоємних технологій у вирішенні задач у підготовки кадрів у галузі системних наук, кібернетики та інформаційних технологій. Першим позитивним досвідом співпраці компанії SAS та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини стала участь студента 3-го курсу факультету фізики, математики та інформатики Кравченко Миколи який під керівництвом доцента кафедра інформатики та ІКТ Просянкової-Жарової Т. І., взяв участь у конкурсі наукових робот SAS Institute Україна, що проводився з 1 по 5 грудня 2015 року в м. Київ. Студент успішно захистив наукову роботу «Застосування SAS Enterprise Guide 7.1 OnDemand for Academics для візуалізації типології регіонів України». Він став призером конкурсу, отримав сертифікат та грошову винагороду. Сподіваємося, що в майбутньому буде продовжено та розширено співпрацю як з SAS Institute Україна, так із іншими вищими навчальними закладами – учасниками академічної програми. В рамках угоди 13 квітня 2016 року викладачі кафедри інформатики та ІКТ і кафедри маркетингу та управління бізнесом взяли участь у вебінарі на тему «Презентація можливостей SAS: Data Science». Керівник українського відділення Глобальної академічної програми SAS к.т.н. Терентьєв Олександр Миколайович презентував програму співпраці корпорації SAS з університетом, зосередив увагу на її перевагах для ВНЗ України. Основну частину виступу лектор присвятив застосуванню інструментів SAS у таких напрямках як Data Science, Data Mining та Big Data. Зокрема були розглянуті питання практичного застосування SAS Enterprise Guide, SAS Studio, SAS Enterprise Miner, SAS Visual Analytics, проілюстровані прикладами їх використання. В подальшому планується проведення аналогічних вебінарів на теми, що пов’язані з використання продуктів компанії SAS для інтелектуального аналізу даних та у прикладній статистиці.


 

3. Стажування за кордоном, відрядження, прийом іноземних фахівців

Делегація Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (один з представників делегації к. пед. наук, доцент, декан факультету фізики, математики та інформатики Махомета Т. М.) була відряджена у Державну Вищу Школу професійної освіти імені Яна Амоса Коменського в м. Лєшно (Республіка Польща) з 11 жовтня 2016р. по 16 жовтня 2016 р. для участі у відкритті нового 2016-2017 навчального року (інавгурація відбулася 13 жовтня).

 

У ході візиту представники делегації ознайомилися з історією та структурою закладу, вивчили досвід його роботи, зустрілися та поспілкувалася зі студентами, які навчаються у даному вузі за програмою академічної мобільності. В той же час під час зустрічі з польськими студентами було презентовано Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини як партнерську установу для академічного обміну.


 

4. Участь у закордонних конференціях, міжнародних фестивалях, конкурсах, змаганнях, виставках у галузі науки, освіти, технологій

  1. Т. В. Поліщук (кафедра вищої математики та методики навчання математики) взяла участь у роботі Міжнародного академічного конгресу: «European Research Area: Status, Problems and Prospects» 01-02 вересня 2016 р , м. Рига, Латвія.
  2. М. О. Медведєва (кафедра вищої математики та методики навчання математики) опублікувала статтю Advantages and disadvantages of use cloud data warehouse / Tetiana Vakaliuk, Mariya Medvedyeva // Journal L'Association 1901 "SEPIKE". – Frankfurt, Deutschland. – Poitiers, France. – Los Angeles, USA. – Edition 11. – 2015. – P. 104-106.

 

 

15 квітня 2016 року викладачі кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Надія Миколаївна, Стеценко Володимир Петрович та Паршуков Сергій Васильович взяли участь у Міжнародному семінарі для науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів «Вплив трендів інформаційного суспільства на якість вищої освіти», що проводився на базі Київського університету імені Бориса Грінченка корпорацією Майкрософт Україна в рамках ініціативи Microsoft Corp – Teacher Education Initiative.

 

  1. Дудик М. В. к. ф.-м. наук, доцент, Діхтяренко Ю. В. ст. викладач, к. ф.-м. наук (кафедра фізики і астрономії та методики їх викладання) Міжнародна наукова конференція "Сучасні проблеми термомеханіки", 22 – 24 вересня 2016 р., м. Львів
  2. Гнатюк О. В. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання) 27-29 жовтня 2016 р. взяла участь у І Міжнародному науково-практичному симпозіумі «Актуальні проблеми впровадження інклюзивного соціального туризму в Україні».
  3. Краснобокий Ю. М. (к. ф.-м. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Ільніцька К. С. Взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Засоби і технології сучасного навчального середовища», м. Кіровоград ( 27-28 травня 2016 р.).
  4. Ткачук Г. В., (к. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ) взяла участь у роботі VI Міжнародної науково-практичної конференції «FOSS Lviv-2016», яка проходила 19-22 квітня 2016 р у Львівському національному університеті імені Івана Франка. Доповідь за темою: «Використання вільного програмного забезпечення для вивчення технічних дисциплін майбутніми учителями інформатики».
  5. Мартинюк М. Т. (доктор пед. наук., професор зав. кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Краснобокий Ю. М. (к. ф.-м. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Терещук С. І.(к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Стецик С. П. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Декарчук М. В. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання), Ткаченко І. А. (к. пед. наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання) взяли участь у Міжнародній науковій конференції «Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей» (12-13 жовтня 2016, м. Кам’янець-Подільський).
  6. Просянкіна-Жарова Т. І. (кафедра інформатики та ІКТ) взяла участь у роботі Міжнародної конференції (ISDMCI 2016) 24-28 травня 2016 р. у м. Залізний порт та у 18-th International conference on System Analysis and Information Technology SAIT 2016 Institute for Applied System Analysis, National Technical University of Ukraine “KPI”, Kyiv, Ukraine, May 30 – June 2, 2016.

 


 

Праці викладачів, опубліковані за звітний період:

1. Терентьєв О. М. Text mining analysis of agriculture internet sources using SAS software / О. М. Терентьєв, Т. І. Просянкіна-Жарова, П. І. Бідюк, Н. О. Связинська, В. Е. Кириченко // Інтелектуальні системи прийняття рішень та проблеми обчислювального інтелекту: зб. наук. Праць за матеріалами міжнародної конференції (ISDMCI 2016), 24-28 травня 2016 р., м. Залізний порт. – Херсон: ХНТУ, 2016.

 

2. Ivanova Y. V. Using modified logistic regression to increase customer response rate to marketing campaigns/ Y. V. Ivanova, O. N. Terentiev, L. O. Korshevnyuk, T. I. Prosyankina-Zharova //18-th International conference on System Analysis and Information Technology SAIT 2016 Institute for Applied System Analysis, National Technical University of Ukraine “KPI”, Kyiv, Ukraine, May 30 – June 2, 2016.

 

3. Дудик Михайло, Діхтяренко Юлія, Дякон Валерій Дослідження зони передруйнування з областю деструкції та лінійним зміцненням в адгезійному з’єднанні в кінці міжфазної тріщини // Сучасні проблеми термомеханіки: збірник наукових праць / за заг. ред. Р.М. Кушніра // Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України. – 2016. – С. 158.

 

4. Краснобокий Ю.М., Ільніцька К.С. Застосування методу моделювання до розв’язування астрофізичних задач. / Ю.М. Краснобокий, К.С. Ільніцька // Наукові записки. – Випуск 9.-Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина І. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2016. – С.108-111. (дата опублікування - 26 квітня 2016 р). 2)

 

5. Краснобокий Ю.М., Ільніцька К.С. Моделювання астрофізичних явищ у процесі розв’язування задач / Ю.М. Краснобокий, К.С. Ільніцька // Засоби і технології сучасного навчального середовища: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, м. Кіровоград, /Відповідальний редактор: С.П.Величко – Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2016. – С.18-20. (Дата опублікування – 27-28 травня 2016 р.).

 

6. Кіпніс Леонід, Дудик Михайло, Феньків Володимир, Щепкіна Ярина Маломасштабна зона деструкції в адгезійному шарі біля вершини міжфазної тріщини, що виходить з кутової точки межі поділу матеріалів // Сучасні проблеми термомеханіки: збірник наукових праць / за заг. ред. Р.М. Кушніра // Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України. – 2016. – С. 171.

 


 

Статті, опубліковані в іноземних журналах:

1) Dudyk M.V., Dikhtyarenko Yu.V. “Trident” model of plastic zone at the end of a mode I crack appearing on the nonsmooth interface of materials // Materials Science . – 2015. – V. 50 , No 4 . – P. 516-526.

 

Стеценко В. П. (кафедра інформатики та ІКТ) Програма Іntel® «Навчання для майбутнього» - найбільша спільна ініціатива Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України, ЦІППО АПН України, ОІППО, ОУОН ОДА, Уманського державного педагогічного університету та корпорації Intel щодо перепідготовки педагогічних кадрів з ІКТ та новітніх педагогічних технологій.

 

УДПУ бере участь в експерименті з 2005 року. За цей період підготовлено більше 1,5 тисячі студентів і викладачів за різними версіями підготовки. За минулий навчальний рік на фізматі підготовлено 65 студентів, в т.ч. 24 іноземців (за 2016 рік 23 студента з них 10 іноземця).

 

Мета основного курсу Intel «Навчання для майбутнього» — допомогти майбутнім вчителям розвинути навички навчання, що базуються на навчальних потребах учнів, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та методу проектів.

 

Тренінг розраховано на один семестр і виконується в проходженні курсів «Нові інформаційні технології» та «ІКТ в галузі».

 

Основний курс Intel «Навчання для майбутнього» містить наступні головні теми:

 

— ефективне використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі для формування в учнів навичок 21 століття;

 

— використання інформаційно-комунікаційних технологій для покращення результатів навчання за допомогою проведення досліджень, комунікації, взаємодії, застосування ефективних стратегій та інших засобів:

 

— розробка та наповнення навчальних планів та завдань, що відповідають державним освітнім стандартам;

 

— керування навчальним процесом, зосередженим на навчальних потребах учнів, що заохочує самостійне визначення напряму навчання та спонукає до розвитку навичок мислення вищих рівнів;

 

— співпраця з колегами для спільного вирішення проблем у навчанні учнів та оцінюванні навчальних планів один одного.

 

Стеценко Н.М. (кафедра інформатики та ІКТ) взяла участь у роботі Міжнародних науково-практичних конференцій:

 

  1. Стеценко Н.М. Використання вільнопоширюваних програмних засобів для виявлення плагіату у студентських наукових роботах з педагогіки / Н.М. Стеценко // Міжнародна науково-практична конференція. «Сучасні наукові дослідження у психології та педагогіці – прогрес майбутнього». Зб. наук. праць - Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2016. - с.73-76.
  2. Стеценко Надія, Коломієць Алла. Критерії та показники рівня сформованості методичної компетентності керівників загальноосвітньої школи. Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Зб. наук. праць. ‒ Переяслав-Хмельницький, 2016. ‒ Вип. 17. ‒ 270 с. (с.91-96).

 

 

Микола Кравченко, студент 4 курсу факультету фізики, математики та інформатики став переможцем Міжнародного літнього бліц-конкурсу з веб-дизайну та комп'ютерної графіки серед студентів та учнів в номінації «Краща програмна реалізація», посівши 1 місце. Наукові керівники В. О. Колмакова та С. О. Троян (кафедра інформатики та ІКТ). Конкурс відбувся у місті Вінниця на базі Вінницького національного технічного університету.

 

Участь викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів у міжнародних конференціях, форумах, виставках (2014-2015).

Серед конференцій, проведених за межами України:

  1. ХІI Международная научно-методическая конференция «Физическое образование: проблемы и перспективы развития», посвященная 90-летию со дня рождения С. Е. Каменецкого, Москва, МПГУ. 04.03–06.03 2013 года. (учасники – завідувач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, доктор педагогічних наук, професор Мартинюк М. Т., доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, канд. пед. наук Ткаченко І. А., доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, канд. фіз. мат. наук Краснобокий Ю. М.).
  2. Международная научно-практическая конференция «Актуальные проблемы естественных наук и их преподавания», Беларусь, Могилёв. 20-22 февраля 2013 года. (учасник – доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання, канд. фіз. мат. наук Краснобокий Ю. М.).
  3. Международная научно-практическая конференция «Актуальные проблемы Технологического образования». РФ, ФГБОУ ВПО «Армавирская государственная педагогическая академия», 25-26 октября 2013 г. (учасники: канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н. М., доцент кафедри інформатики та ІКТ канд. пед. наук, Стеценко В. П.).
  4. V Міжнародна наукова конференція «Kstalcenie i wychowanie w reformowanej szkole – pytania o zakosc» Польща, (Plock – Cekanowo 15- 16 квітня 2013 р.) (учасник – к.п.н., ст. викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Стецик С. П.).

 


 

На території України:

  1. Міжнародна науково-методична Інтернет-конференція «Інноваційні педагогічні технології у підготовці майбутніх фахівців з вищою освітою: досвід, проблеми, перспективи». Україна, м. Вінниця, жовтень 2013 рік. (учасники: канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н. М., зав. кафедри інформатики та ІКТ канд. пед. наук, доцент Ткачук Г. В., канд. пед. наук, доцент Бондаренко Т. В., викладач кафедри інформатики та ІКТ Білятинська І. М.).
  2. Міжнародна науково-практична конференція «Педагогічні та психологічні науки : аналіз сучасності та прогноз майбутнього». Україна, м. Одеса, 1-2 листопада 2013 р. (учасники: канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ Стеценко Н. М., зав. кафедри інформатики та ІКТ канд. пед. наук, доцент Ткачук Г. В.).
  3. Міжнародна наукова конференція "Сучасні проблеми механіки та математики", 21 - 25 травня 2013 р, Львів, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  4. 11-й Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові (МСУІМЛ-11), 15-17 травня 2013 р., Львів, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  5. Міжнародна наукова конференція "Сучасні проблеми механіки деформівного твердого тіла, диференціальних та інтегральних рівнянь", 23-26 серпня 2013р., Одеса, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  6. XVI Міжнародна конференція "Моделювання та дослідження стійкості динамічних систем" (DSMSI-2013), 29-31 травня 2013 р., Київ, Україна (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).
  7. XXIII Международная научная школа им. академика С. А. Христиановича "Деформирование и разрушение материалов с дефектами и динамические явления в горных породах и выработках", 23-29 сентября 2013 г., Крым, Алушта (учасник викладач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Діхтяренко Ю. В.).

 


 

За матеріалами виступів викладачів, аспірантів та студентів на міжнародних конференціях різного рівня видруковано низку публікацій в збірниках наукових праць та інших міжнародних виданнях серед яких:

  1. Годованюк Т.Л. Перші заняття з методики навчання математики / Т.Л. Годованюк // Scsience and education a new dimension : Pedagogy and Psychology . – Budapest, 2013. – 67-71.
  2. Діхтяренко Ю.В., Дудик М.В., Дякон В.М. Дослідження напруженого стану біля вершин тріщини нормального відриву у кутовій точці межі поділу матеріалів // Деформирование и разрушение материалов с дефектами и динамические явления в горных породах и выработках: Материалы XXІІІ Международ. науч. школы. – Сімферополь: Таврич. нац. ун-т, 2013. – С. 102-105.
  3. Діхтяренко Ю.В., Дудик М.В., Дякон В.М. Про модель «тризубець» зони перед руйнування у вершині тріщини нормального відриву, що виходить з кутової точки межі поділу різних матеріалів // Одинадцятий міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: Тези доповідей. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД. – 2013. – С. 34 – 35.
  4. Діхтяренко Ю.В., Дудик М.В., Дякон В.М. Розрахунок зони передруйнування в кінці тріщини нормального відриву у кутовій точці межі поділу двох середовищ в рамках моделі "тризубець" // Сучасні проблеми механіки деформівного твердого тіла, диференціальних та інтегральних рівнянь: Тези доповідей. – Одеса: Астропринт. – 2013. – С. 55.
  5. Діхтяренко Ю.В., Дякон В.М., Хазін Г.А. Про моделі зон передруйнування в кінці тріщини нормального відриву в кусково-однорідних тілах з кутовими точками // Сучасні проблеми механіки та математики: В 3-х т. / Під заг. ред. Р.М. Кушніра, Б.Й. Пташника. – Львів: Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України, 2013. – Т. 2. – С. 37-38.
  6. Діхтяренко Ю.В., Дякон В.М., Хазін Г.А. Розрахунок зон передруйнування в кінці тріщини нормального відриву в кусково-однорідних тілах з кутовими точками // Dynamical system modeling and stability investigation: XVI International Conference: Modelling and stability: Abstracts of conf. Reports, Kiev, Ukraine, 29-31 may / National Committee of Ukraine by Theoretical and Applied Mechanics [etal.] – Kiev, 2013. – C. 277. (Вісник Київського національного ун-ту імені Т. Шевченка).
  7. Дудик М.В., Діхтяренко Ю.В. Деякі задачі про розрахунок напружено-деформованого стану біля вершин тріщини у кусково-однорідних тілах // Одинадцятий міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: Тези доповідей. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД. – 2013. – С. 35 – 36.
  8. Каминский А.А. О маломаштабной контактной зоне вблизи вершины межфазной трещины / А.А. Каминский, М.В. Дудик, Л.А. Кипнис // Деформирование и разрушение материалов с дефектами и динамические явления в горнах породах и вырабоках: Метериалы ХХШ Международ. науч. школы. – Симферополь; Таврич. Нац. Ун –т, 2013. – С. 129-132.

Анкета абітурієнта

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

АНКЕТА АБІТУРІЄНТА

Прізвище _________________________________________________________________

Ім`я ______________________________________________________________________

По батькові _______________________________________________________________

Випускника (ці) ____________________________________________________________

(назва навчального закладу, рік закінчення)

_________________________________________________________________________

Я маю намір продовжити своє навчання в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини на ФАКУЛЬТЕТІ:

Початкової освіти
Дошкільної та корекційної освіти
Мистецько-педагогічний

Соціальної та психологічної о-ти                   Економічний                                                     Фізичного виховання                                        

Природничо-географічний
Технолого-педагогічний
Фізико-математичний

Української філології                                       Іноземної філології                         Історичний                                                          

 

Напрям підготовки_______________________________________________________

_________________________________________________________________________

Форма навчання: денна -      заочна -   

Про себе повідомляю:

Дата і місце народження _________________________________________________

Адреса постійного проживання: область                                  район                                   

місто/село                                                     вулиця                                 будинок                    

квартира                    мобільний/домашній телефон                                                               

                                                                                                          (зазначати обов’язково)

Бажаю отримати первинне офіцерське звання (військова підготовка)

«молодшого лейтенанта» ТАК -      НІ -   

Заповнивши анкету абітурієнта, Вас постійно повідомлятимуть про особливості вступної кампанії та терміни проведення профорієнтаційних заходів в університеті.

 

____”__________________ 201__ р.                Підпис_____________________

 

Заяву прийняв        __________________           ______________________________

                                                                 (Підпис)                                (Прізвище, ім’я, по батькові)

8.04020101 Математика (за напрямами)

Галузь знань: 0402 Фізико-математичні науки

Спеціальність: 8.04020101 Математика (за напрямами)*

Кваліфікація, що присвоюється: Математик. Викладач математики. Вчитель математики.

Додаткова кваліфікація - вчитель фізики і астрономії або інформатики.

Рівень кваліфікації: магістр (другий цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання

термін навчання – 1 рік і 6 місяців на основі базової вищої освіти за освітнім рівнем „бакалавр” з напряму підготовки 6.040201 Математика*

Профіль програми

Магістр, викладач математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).

Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

Знання з предметної області

Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: соціологія освіти основи підприємництва і економіка освіти.
  • Знання дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики, вибрані питання прикладної математики і механіки.
  • Знання основних математичних структур.
  • Володіння методами сучасної математики.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Методику викладання математичних дисциплін, методику виховної роботи, інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації вищої освіти у профільних (математичних) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

Когнітивні уміння та навички з предметної області

- вміти аналізувати з наукової точки зору соціально-економічні, соціально-педагогічні та соціально-психологічні проблеми та процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної діяльності;

- розуміти можливості сучасних наукових методів пізнання природи, суспільства, соціуму, їх особливості й володіти ними на рівні, необхідному для вирішення науково-дослідних завдань та проблем діяльності фахівця математики;

- бути здатним продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;

- володіти культурою мислення, його загальними законами і вкладати їх у власну науково-дослідницьку діяльність; вміти на науковій основі організовувати свою діяльність;

- володіти комп’ютерними методами аналізу та обробки інформації і використовувати ці результати у професійній діяльності;

- бути спроможним в умовах розвитку науки й мінливої психолого-педагогічної практики до переоцінки накопиченого досвіду, аналізу своїх можливостей, вміти набувати нові знання, використовувати новітні технології;

- бути здатним до проективної діяльності і на основі наукового підходу вміти будувати та використовувати прогностичні моделі для опису результатів кількісного та якісного аналізу соціально-педагогічних явищ та процесів;

- знати методологічні та методичні основи проведення наукових досліджень і науково-методичної роботи.

Практичні навички з предметної області

- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.

- Побудова математичних моделей методами функціонального аналізу.

- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.

- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.

- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (Проведення лекцій та практичних занять з математичних дисциплін

- Володіння технологіями проведення виховних заходів.

- Розробка і використання дидактичних засобів.

- Вміння проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів

- Вміння планування (проектування) наукової та навчально-виховної роботи.

- Вміння використовувати державні документи з питань виховання підростаючого покоління та розвитку освіти, зокрема математичної, у професійно значущій діяльності, у роботі методичних служб.

- Володіння методиками психолого-педагогічної діагностики розвитку різних категорій учнів і студентів, методами освітньо-виховної роботи в соціумі, способами організації просвітницької, профілактичної та корекційної роботи з учнями та студентами у різноманітних соціальних інститутах та використовувати результати у науково-дослідницькій діяльності.

- Володіння прийомами і методами математичної науки.

- Вміння прогнозувати результати професійної діяльності.

- Сприяння формуванню в студентів (учнів) уявлень про сучасний математичний апарат в природничих науках, інженерних та економічних дослідженнях, розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук, організовувати індивідуальні заняття з студентами, учнями за ускладненими програмами;

- Вивчення, аналіз, узагальнення та поширення передового педагогічного досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;

- Здійснення наукових досліджень та впровадження їх результатів в практику, володіння навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень.

Загальні уміння та навички

– Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства

– Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі

– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов

– Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах

– Здатність застосовувати набуті знання на практиці

– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку

– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом

– Знати закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах;

– Аналізувати з наукових позицій соціально-педагогічні процеси в країні та за її межами, вільно знаходити іншомовну інформацію, необхідну для організації та проектування професійної та науково-дослідницької діяльності;

– Знати історію гуманізації освіти та виховання, історію української математичної науки та її вклад у світову науку;

– Володіти власною позицією в оцінці соціально-педагогічних процесів та подій на підставі історичного контексту їх розвитку, бути здатним до діалогу як засобу ставлення до культури особистості та культури суспільства;

– Вміти використовувати знання іноземної мови для вивчення наукової літератури з проблем математики, педагогіки та продуктивно використовувати у професійному спілкуванні з іноземними колегами, спеціалістами із суміжних наук.

Професійні профілі випускників

Об’єктами професійної діяльності магістра педагогічної освіти є: вищі навчальні заклади (університети, інститути, коледжі), середній навчальний заклад; науково-дослідні інститути, центри, лабораторії; установи освіти різних типів як державних, так і приватних; органи управління освіти.

Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) математичної освіти.

Магістр педагогічної освіти, викладач математики може викладати математичні дисципліни, математику (а також фізику і астрономію або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації, а також у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

Магістр педагогічної освіти відповідно до фундаментальної та спеціальної підготовки може виконувати такі види професійної діяльності:

- науково-дослідницьку;

- управлінську;

- діагностичну та консультативно-корекційну;

- освітню;

- методичну;

- прогностичну;

- виховну.

Магістр педагогічної освіти включається у такі види наукових досліджень:

1) cоціально-педагогічні та навчально-методичні основи формування математичної освіти;

2) багатоступенева підготовка спеціалістів-математиків;

3) розробка програм нових технологій навчання, участь у широкомасштабному експерименті з їх апробацією;

4) проблеми розвитку творчо обдарованих суб’єктів навчання;

5) профорієнтаційна робота;

6) індивід і група; психологічні та педагогічні умови розвитку продуктивних стосунків між ними; відновлення нормального психологічного клімату в колективі;

7) управління групами різного рівня розвитку;

8) соціально-психологічний та педагогічний тренінг.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про магістратуру у вищому навчальному закладі.

Вимоги до державної атестації

– Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді захисту магістерської роботи. Захист кваліфікаційної роботи має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними вимогами вищої освіти, і продовження освіти.

– Порядок підготовки і захисту магістерської роботи визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна. Заочна.

Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор фізико-математичних наук, професор.

Структурно-логічна схема дисциплін

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

УЛ та У_8_ОНД. 01_3 Академічна риторика
ПІМ_8_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ПОМ_8_ОНД.08_3
Креативні технології навчання
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07.02_5
МНМ у вищій школі
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07. 01_5
МНМ у старшій школі
ПОМ_8_ОНД. 06_3
Педагогіка вищої школи
ФС_8_ОНД. 03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД, ОП та БЖД_8_ОНД. 04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі

Дисципліни вибору факультету

ВМ та МНМ_8_ДВФ. 02_3
Вибр.питання прикладної мат і мех
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 01_3
Мат апарат пед науки
ТТД, ОП та БЖД_8_ДВФ. 06_3
Основи інтелектуальної власності
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 03_3
Основи математичної теорії пружності
ПМ_8_ДВФ. 05_3
Основи мовної комунікації
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 04_4
Спец. семінар з МНМ

Спеціалізація «Фізика»

ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3
Вибрані питання вищої математики
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4
Історія математики
ФАМВ_8_ДВС. 03_3
Історія фізики
ФАМВ_8_ДВС.02_3
Методика навчання астрономії
ФАМВ_8_ДВС. 01_5
Методика фізики в старшій школі
ФАМВ_8_ДВС.07_4
Теоретична фізика

Спеціалізація «Інформатика»

ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3 Вибрані питання вищої математики
ІІКТ_8_ДВС.04_3 Інформаційна безпека ФМ-6к
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4
Історія математики
ІІКT_8_ДВС. 03_3
Компютерні мережі Інтернет та мультимедійні технології
ІІКT_8_ДВС. 01_5
МНІ
ІІКТ_8_ДВС.08_4
Мови програмування

8.04020301 Фізика (за напрямами)

Спеціальність: 8.04020301 Фізика (за напрямами)*

Кваліфікація, що присвоюється : фізик, викладач фізики, вчитель фізики і астрономії.

Додаткова кваліфікація: вчитель математики або інформатики

Рівень кваліфікації: магістр.

Спеціальні вимоги до зарахування:

Кандидати, які завершили навчання в університеті за програмами підготовки бакалаврів у поточному році, подають до відбіркової комісії заяви на ім'я ректора університету з проханням перевести їх на навчання за обраними магістерськими програмами. До заяви вони додають засвідчену копію диплома бакалавра. Заяви реєструє секретар відбіркової комісії. Відбіркова комісія вивчає особові справи кандидатів на навчання і встановлює рейтинг кожного з них, який враховує успішність навчання за попередньою освітньо-професійною програмою, наукові здобутки, участь у студентських олімпіадах і конкурсах тощо. Виходячи з рейтингу кандидатів, обсяг державного замовлення і ліцензованого обсягу підготовки, відбіркова комісія подає ректору університету на затвердження пропозиції щодо кандидатур для переведення для навчання за магістерськими програмами. Особи, яким відмовлено у переведенні до магістратури на місця державного замовлення, за бажанням можуть бути зарахованими на навчання в магістратурі на контрактній основі.

Кандидати, що мають диплом спеціаліста про вищу освіту із відповідної спеціальності, можуть вступити на навчання в магістратурі на контрактній основі. Для цього вони подають до приймальної комісії документи, визначені Правилами прийому, і складають відбірковій комісії вступні випробування у формі співбесіди з фахових дисциплін та методик їх викладання. Рекомендовані до зарахування кандидати зараховуються до магістратури після укладання з університетом договору про навчання на контрактній основі та оплати навчання.

Зарахування на навчання за магістерськими програмами здійснюється наказом ректора університету.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання:

немає

Профіль програми

Підготовка фахівців спеціальності 8.04020301 Фізика (за напрямами)* освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» здійснюється на основі нормативно-правових документів: Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», Положення «Про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах», Концепції педагогічної освіти в Україні, Національної доктрини розвитку освіти в Україні (ХХІ століття), Положення Міністерства освіти і науки України «Про організацію науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах», Положення «Про магістратуру Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», Положення «Про організацію педагогічної практики в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» та ін.

Освітньо-професійна програма магістерської підготовки відповідає освітньо-кваліфікаційній характеристиці магістра педагогічної освіти та складається з двох частин: освітньої і науково-дослідницької. Освітня частина магістерської підготовки містить соціально-гуманітарну, психолого-педагогічну та фахову підготовки, які орієнтовані на поглиблене розуміння професійних проблем.

Науково-дослідницька частина магістерської підготовки передбачає підготовку та захист магістерської роботи.

Магістр, викладач фізики, вчитель фізики та астрономії повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах і загальноосвітніх навчальних закладів.

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).

Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

Знання з предметної галузі

Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

знання:

  • основ загальнотеоретичних та професійних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань;
  • вплив теоретичних знань в області фізики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів;
  • змісту і принципів організації вищої освіти у профільних (фізики) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін;
  • засобів навчання і їх дидактичні можливості;
  • основних напрямків і перспектив розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні;
  • принципів і прийомів збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів;
  • основи методичної роботи зі спеціальності, виготовлення інформаційних та науково-методичних матеріалів;
  • прогресивні технології навчання та активні методи навчання;
  • досвід реалізації гуманістичних ідей у вітчизняній та зарубіжній педагогіці;
  • психологію спілкування з учнями і дорослими.

уміння:

  • творчо застосовувати набуті знання для оптимального розв'язування педагогічних, навчально-виховних та науково-методичних завдань з урахуванням вікових та індивідуально-типологічних відмінностей студентів, учнів, особливостей різних соціально-педагогічних ситуацій;
  • вести результативну навчально-виховну роботу, оперативно визначати ступінь і глибину засвоєння студентами (учнями) програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення їх природних здібностей;
  • застосовувати різноманітні форми і методи навчання, володіти сучасними технологіями навчання та прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною та іншими видами діяльності студентів (учнів);
  • самостійно працювати над здобуттям наукових знань та проведенням психолого-педагогічних досліджень, впроваджувати їх результати в практику, володіти навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень, користування сучасними науковими технологіями обробки інформації;
  • вивчати, аналізувати, узагальнювати та поширювати передовий педагогічний досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, враховуючи позитивний досвід минулого і зарубіжних країн;
  • володіти основами професійної риторики;
  • продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;
  • раціонально використовувати сучасне навчальне обладнання, технічні засоби навчання та електронно-обчислювальну техніку.

Професійні профілі випускників

Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) фізичної освіти.

Фізик, викладач фізики може викладати фізичні дисципліни, фізику та астрономію ( а також математику або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах, а також у загальноосвітніх навчальних закладах.

Доступ до подальшого навчання:

студенти, котрі успішно закінчили магістратуру, можуть продовжити навчання в аспірантурі.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:

положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціальності чи спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні екзаменаційної комісії.

Форма навчання: Денна. Заочна.

Директор програми

Мартинюк Михайло Тадейович - доктор педагогічних наук, професор

Напрям підготовки: 6.040203 Фізика

Код модуля Назва дисципліни

Спеціалізація «Математика»

УЛУ_8_ОНД.01_3 Академічна риторика
ВММНМ_8_ДВС.02_3 Вибрані питання вищої математики
ПІМ_08_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ВММНМ_8__ДВС.03_3
Історія математики
ФАМВ_8_ДВС.06 _3
Історія фізики
ФАМВ_8_ДВС.06 _3
Креативні технології навчання у ВНЗ
ВММНМ_8_ДВФ.01_3
Математичний апарат педагогічної науки
ФАМВ_8_ДВФ.02_3
Методика навчання астрономії
ВММНМ_8_ДВС.01_4
Методика навчання математики у старшій школі
ФАМВ_8_ОНД. 08.02_5
Методика навчання фізики у вищій школі
ФАМВ_8_ОНД.08.01_5
Методика навчання фізики у старшій школі
ТТД, ОПБЖД_8_ДВФ.06_3
Основи інтелектуальної власност
ПМ_8_ДВФ.05_3
Основи мовної комунікації
ЗППВШУ_08_ОНД.06_3
Педагогіка вищої школи
ФАМВ_8_ДВС. 04_3
Теоретична астрофізика
ФАМВ_08_ДВФ.03_3
Фізика конденсованих систем
ФС_8_ОНД.03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД,ОПБЖД_08_ОНД.04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі

Спеціалізація «Інформатика»

УЛУ_8_ОНД.01_3

Академічна риторика
ПІМ_08_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ФАМВ_8_ДВС.06 _3 Історія фізики
ІІКТ_8_ДВС.03_3
Комп’ютерні мережі, Інтернет та мультимедіатехнології
_8_ОНД.07_3
Креативні технології навчання у ВНЗ
ВММНМ_8_ДВФ.01_3
Математичний апарат педагогічної науки
ФАМВ_8_ДВФ.02_3
Методика навчання астрономії
ІІКТ_8_ДВС.01_4
Методика навчання інформатики
ФАМВ_8_ОНД. 08.02_5
Методика навчання фізики у вищій школі
ФАМВ_8_ОНД.08.01_5
Методика навчання фізики у старшій школі
ТТД, ОПБЖД_8_ДВФ.06_3
Основи інтелектуальної власност
ПМ_8_ДВФ.05_3
Основи мовної комунікації
ЗППВШУ_08_ОНД.06_3
Педагогіка вищої школи
ФАМВ_8_ДВС. 04_3
Теоретична астрофізика
ФАМВ_08_ДВФ.03_3
Фізика конденсованих систем
ФС_8_ОНД.03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД,ОПБЖД_08_ОНД.04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі