Факультет фізики, математики та інформатики

Faculty of Physics, Mathematics and Informatics

Вчені виявили планету, яка посилає загадкове світіння

Дослідники з Європейського космічного агентства відкрили цікавий феномен в атмосфері екзопланети WASP-76b. На знімках зафіксовано явище, схоже на глорію (гало), що зазвичай спостерігається в атмосфері Землі та було колись виявлено на Венері. Однак такий райдужний ефект уперше спостережено за межами Сонячної системи.

Екзопланета WASP-76b має розміри схожі на Юпітер, але обертається набагато ближче до своєї зірки, що призводить до інтенсивного нагрівання її поверхні. З моменту відкриття планети у 2013 році вчені звернули увагу на нерівномірність розподілу світла в її атмосфері.

Дані з орбітального телескопа “Хеопс” дозволили виявити збільшення кількості світла, що виходить від східного краю планети, де ніч переходить у день. Вчені припускають, що це може бути результатом глорії у хмарах WASP-76b. Явище глорії виникає, коли світло проходить через вузькі проміжки між краплями води в хмарах, що призводить до створення концентричних кольорових кілець.

Якщо підтвердиться наявність гало, це свідчитиме про існування хмар з ідеально сферичними краплями, які зберігаються протягом тривалого часу або постійно поповнюються. Також це вказуватиме на стабільність температури в атмосфері планети. Відкриття глорії на WASP-76b розширює наше розуміння атмосферних процесів на екзопланетах та їхнього формування.

Джерело: https://t4.com.ua/