ПРАКТИЧНЕ БІНАРНЕ ЗАНЯТТЯ: «КОМБІНАЦІЇ МНОГОГРАННИКІВ І ТІЛ ОБЕРТАННЯ» – СИНЕРГІЯ МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ
- Details
- Published on 05 June 2025
«Комбінації многогранників і тіл обертання» для студентів 152 групи ОПП Середня освіта (Математика. Інформатика) 3 червня 2025 року відбулося практичне бінарне заняття дисципліни «Вибрані питання шкільного курсу математики» на тему . Заняття провели доктор філософії, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Віталій Дубовик та вчитель інформатики Родниківського ліцею імені Т. Г. Шевченка Анастасія Тельнова.
Заняття було спрямоване на поєднання математичної теорії і практики з цифровими технологіями. Віталій Дубовик запропонував судентам для розв’язування перелік завдань, виконання яких вимагало побудови рисунків многогранників, тіл обертання і їх комбінацій. Вчитель інформатики висвітлив цю тему з інформатичної позиції. Використовуючи програмне середовище GeoGebra, Анастасія Володимирівна ознайомила із інтерфейсом, інструментарієм, способами обробки, прийому та передачі інформації цього середовища, продемонструвала, як можна будувати та візуалізувати багатовимірні фігури, обертати їх у просторі, комбінувати різні елементи геометричних тіл та аналізувати отримані результати.
Заняття мало практичний характер: студенти безпосередньо працювали з програмою, досліджували властивості фігур і розв’язували задачі, використовуючи побудовані цифрові моделі. Такий формат дозволив студентам краще зрозуміти складні просторові побудови, як математика і сучасні інформаційні технології можуть ефективно взаємодіяти та яким чином студентам можна удосконалити свої професійні навички проведення уроків.
Бінарне заняття продемонструвало, наскільки важливим є міжпредметний підхід у навчанні та наскільки ефективними можуть бути цифрові інструменти для вивчення складних математичних тем.
ЗАХИСТ КУРСОВИХ РОБІТ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
- Details
- Published on 04 June 2025
22 травня 2025 р. відбувся захист курсових робіт з педагогіки здобувачів вищої освіти II курсу (групи 21а, 22а та 23а) денної форми навчання спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія), 014.04 Середня освіта (Математика), 014.09 Середня освіта (Інформатика). Керівники курсових робіт – доценти кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Стеценко Надія Миколаївна та Ткачук Лариса Василівна.
Захист курсових робіт – це значущий та відповідальний етап у студентському академічному розвитку, тому здобувачі освіти цей день, коли вони матимуть можливість продемонструвати свій науково-творчий потенціал, очікували з хвилюванням.
Для дослідження у курсовій роботі здобувачі вищої освіти обрали актуальні для сьогодення теми: «Виховання цінностей здорового способу життя в учнів основної школи» (Діана Кірюшкіна),
«Розвиток комунікативної компетентності учнів на уроках інформатики» (Юлія Корінна),
«Формування економічної культури учнів основної школи» (Роксолана Поліщук),
«Формування патріотичних цінностей в учнів базової середньої освіти» (Ольга Тітаренко) та ін.
Представлені до захисту роботи були виконані із дотриманням усіх вимог щодо написання курсової роботи та академічної доброчесності.
У своїх дослідженнях здобувачі освіти продемонстрували вміння аналізувати поставлену проблему, логічно та грамотно викладати власні думки в науковому стилі, обирати та застосовувати різноманітний інструментарій емпіричних досліджень, робити ґрунтовні висновки.
Цікаві та різноаспектні доповіді здобувачів освіти супроводжувались змістовними презентаціями, наводились переконливі приклади.
Відповідаючи на запитання членів комісії, здобувачі освіти розкрили власне бачення щодо вирішення поставлених у курсовій роботі завдань.
У процесі захисту курсових робіт здобувачі освіти продемонстрували гарне володіння матеріалом дослідження та підтвердили, що не лише на високому рівні володіють теоретичними знаннями, а й уміло застосовують їх для розв’язання конкретних практичних завдань, що є необхідною умовою становлення їх як фахівців.
Усі роботи об’єктивно та позитивно оцінені та мають необхідний для такого виду робіт відсоток унікальності.
Вітаємо здобувачів вищої освіти з успішним захистом курсових робіт, бажаємо їм нових наукових здобутків, успіхів у подальшій навчальній діяльності та професійному зростанніі!
Захист курсових робіт з психології
- Details
- Published on 04 June 2025
02 червня 2025 року на факультеті фізики, математики та інформатики відбувся захист курсових робіт з психології здобувачами вищої освіти спеціальностей Середня освіта (Фізика та астрономія), Середня освіта (Інформатика), Середня освіта (Математика).
Під час захисту здобувачі представили широке розмаїття тематики досліджень: прокрастинація як типова соціально-психологічна проблема сучасної студентської молоді, динаміка змін емоцій в учнів під час війни, особливості переживання щастя сучасною студентською молоддю, психологічні особливості самотності в юнацькому віці, психолого-педагогічний супровід учнів з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти тощо.
Комісія дійшла висновку, що курсові роботи з психології виконані на належному науковому та методичному рівні. Здобувачі вищої освіти продемонстрували глибокі знання в галузі психології, вільне володіння змістом матеріалу, вміло добирали аргументи під час відповідей на запитання членів комісії.
Вітаємо здобувачів з успішним захистом та бажаємо нових наукових здобутків!
АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ
- Details
- Published on 03 June 2025
З 05 по 09 травня 2025 року декан факультету фізики, математики та інформатики, професор кафедри вищої математики та методики навчання математики Тетяна МАХОМЕТА та доцентцієї ж кафедри Ірина ТЯГАЙ взяли участь у програмі академічної мобільності Erasmus+ Staff mobility for Teaching в Державному університеті прикладних наук імені Іполіта Цегельського в Гнєзно (Республіка Польща).
У межах програми викладачки провели низку занять, присвячених впровадженню інноваційних технологій в освітній процес. Особливу увагу було приділено сучасним цифровим ресурсам, що сприяють активному та інтерактивному навчанню студентів, а також є ефективними засобами для реалізації змішаного і перевернутого навчання.
Під час академічного візиту відбулися зустрічі з директором Інституту технічних наук, доктором, професором Лукашом Юзефовським, координаторкою програми Erasmus+ Кароліною Кармелітою, а також керівницею Монопрофільного центру медичних симуляцій Анною Басою. Також, учасниці академічної мобільності зустрілися з ректором Павелом Чециньским та проректорами Янушем Вісневским та Агнєшккою Улатовскою Державного університету прикладних наук імені Іполіта Цегельського в Гнєзно (Республіка Польща). Учасники обговорили перспективи подальшої співпраці між університетами, зокрема можливості академічної мобільності як для науково-педагогічних працівників, так і для студентів, а також порівняли особливості освітніх систем України та Польщі.
Також, в рамках академічної мобільності відбулась пізнавальна екскурсія старовинним містом Гнєзно, яка додала яскравих вражень до загального досвіду мобільності. Висловлюємо щиру подяку польським партнерам за гостинність, відкритість і професіоналізм; адміністрації Уманського державного педагогічного університету, Відділу міжнародних зв’язків та колегам факультету фізики, математики та інформатики — за підтримку, довіру та створення умов для професійного зростання.
Практичне заняття з дисципліни «Інноваційні технології навчання фізики та інформатики»
- Details
- Published on 03 June 2025
02 травня 2025 року на базі ДНЗ «Подільського професійного ліцею» відбулося практичне заняття з дисципліни «Інноваційні технології навчання фізики та інформатики». Заняття провів професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Сергій Терещук. На занятті був присутній гарант освітньо-професійної програми другого (магістерського) рівня вищої освіти «Середня освіта (Фізика. Інформатика)» кандидат фізико-математичних наук, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Михайло Дудик. Тема заняття: «Використання штучного інтелекту в освіті: практичні кейси».
Під час заняття здобувачка вищої освіти Наталія Пятковська, яка навчається за дуальною формою, ознайомилася з можливостями використання штучного інтелекту в освітньому процесі та поглибила знання щодо його застосування в сучасних методиках викладання фізики та інформатики.
Окрему увагу було приділено практичному аспекту підготовки майбутнього вчителя фізики до застосування ChatGPT, Gemini та інших інструментів штучного інтелекту у професійній діяльності. Розглядалися можливості їх використання для підготовки дидактичних матеріалів, створення адаптивних тестових завдань, формулювання запитань проблемного характеру, моделювання фізичних процесів, а також для персоналізації навчання та підтримки індивідуальної траєкторії розвитку учнів.
Завдяки дуальній формі навчання студенти мають змогу поєднувати здобуття теоретичних знань з практичною діяльністю в реальному освітньому середовищі, що суттєво посилює їх професійну підготовку. Проведене практичне заняття стало значущим кроком у формуванні педагогічної компетентності здобувачки та сприяло розвитку її фахової майстерності.