Галузь знань: 01 Освіта
Спеціальність: 01404 Середня освіта (Математика)
Професійна кваліфікація: Викладач математики.
Додаткова кваліфікація - вчитель фізики і астрономії або інформатики.
Рівень кваліфікації: магістр (другий цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання
термін навчання – 1 рік і 10 місяців на основі базової вищої освіти за освітнім рівнем „бакалавр” з напряму підготовки 014.04 Середня освіта (Математика) або на базі ОКР «Спеціаліст»
Профіль програми
Магістр, викладач математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).
Загальний обсяг навчальної програми – 120 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
Знання з предметної області
Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- вміти аналізувати з наукової точки зору соціально-економічні, соціально-педагогічні та соціально-психологічні проблеми та процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної діяльності;
- розуміти можливості сучасних наукових методів пізнання природи, суспільства, соціуму, їх особливості й володіти ними на рівні, необхідному для вирішення науково-дослідних завдань та проблем діяльності фахівця математики;
- бути здатним продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;
- володіти культурою мислення, його загальними законами і вкладати їх у власну науково-дослідницьку діяльність; вміти на науковій основі організовувати свою діяльність;
- володіти комп’ютерними методами аналізу та обробки інформації і використовувати ці результати у професійній діяльності;
- бути спроможним в умовах розвитку науки й мінливої психолого-педагогічної практики до переоцінки накопиченого досвіду, аналізу своїх можливостей, вміти набувати нові знання, використовувати новітні технології;
- бути здатним до проективної діяльності і на основі наукового підходу вміти будувати та використовувати прогностичні моделі для опису результатів кількісного та якісного аналізу соціально-педагогічних явищ та процесів;
- знати методологічні та методичні основи проведення наукових досліджень і науково-методичної роботи.
Практичні навички з предметної області
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Побудова математичних моделей методами функціонального аналізу.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (Проведення лекцій та практичних занять з математичних дисциплін
- Володіння технологіями проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Вміння проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Вміння планування (проектування) наукової та навчально-виховної роботи.
- Вміння використовувати державні документи з питань виховання підростаючого покоління та розвитку освіти, зокрема математичної, у професійно значущій діяльності, у роботі методичних служб.
- Володіння методиками психолого-педагогічної діагностики розвитку різних категорій учнів і студентів, методами освітньо-виховної роботи в соціумі, способами організації просвітницької, профілактичної та корекційної роботи з учнями та студентами у різноманітних соціальних інститутах та використовувати результати у науково-дослідницькій діяльності.
- Володіння прийомами і методами математичної науки.
- Вміння прогнозувати результати професійної діяльності.
- Сприяння формуванню в студентів (учнів) уявлень про сучасний математичний апарат в природничих науках, інженерних та економічних дослідженнях, розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук, організовувати індивідуальні заняття з студентами, учнями за ускладненими програмами;
- Вивчення, аналіз, узагальнення та поширення передового педагогічного досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- Здійснення наукових досліджень та впровадження їх результатів в практику, володіння навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень.
Загальні уміння та навички
– Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
– Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
– Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
– Здатність застосовувати набуті знання на практиці
– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
– Знати закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах;
– Аналізувати з наукових позицій соціально-педагогічні процеси в країні та за її межами, вільно знаходити іншомовну інформацію, необхідну для організації та проектування професійної та науково-дослідницької діяльності;
– Знати історію гуманізації освіти та виховання, історію української математичної науки та її вклад у світову науку;
– Володіти власною позицією в оцінці соціально-педагогічних процесів та подій на підставі історичного контексту їх розвитку, бути здатним до діалогу як засобу ставлення до культури особистості та культури суспільства;
– Вміти використовувати знання іноземної мови для вивчення наукової літератури з проблем математики, педагогіки та продуктивно використовувати у професійному спілкуванні з іноземними колегами, спеціалістами із суміжних наук.
Професійні профілі випускників
Об’єктами професійної діяльності магістра педагогічної освіти є: вищі навчальні заклади (університети, інститути, коледжі), середній навчальний заклад; науково-дослідні інститути, центри, лабораторії; установи освіти різних типів як державних, так і приватних; органи управління освіти.
Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) математичної освіти.
Магістр педагогічної освіти, викладач математики може викладати математичні дисципліни, математику (а також фізику і астрономію або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації, а також у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.
Магістр педагогічної освіти відповідно до фундаментальної та спеціальної підготовки може виконувати такі види професійної діяльності:
- науково-дослідницьку;
- управлінську;
- діагностичну та консультативно-корекційну;
- освітню;
- методичну;
- прогностичну;
- виховну.
Магістр педагогічної освіти включається у такі види наукових досліджень:
1) cоціально-педагогічні та навчально-методичні основи формування математичної освіти;
2) багатоступенева підготовка спеціалістів-математиків;
3) розробка програм нових технологій навчання, участь у широкомасштабному експерименті з їх апробацією;
4) проблеми розвитку творчо обдарованих суб’єктів навчання;
5) профорієнтаційна робота;
6) індивід і група; психологічні та педагогічні умови розвитку продуктивних стосунків між ними; відновлення нормального психологічного клімату в колективі;
7) управління групами різного рівня розвитку;
8) соціально-психологічний та педагогічний тренінг.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про магістратуру у вищому навчальному закладі.
Вимоги до державної атестації
– Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді захисту магістерської роботи. Захист кваліфікаційної роботи має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними вимогами вищої освіти, і продовження освіти.
– Порядок підготовки і захисту магістерської роботи визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.
Форма навчання:
Денна. Заочна.
Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор фізико-математичних наук, професор.
Структурно-логічна схема дисциплін
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА