Вебінар про відкриту науку та відкриті дані
- Деталі
- Опубліковано: 06 березня 2025
5 березня 2025 року викладачі факультету фізики, математики та інформатики долучилися до вебінару «Відкритий доступ, відкрита наука, відкриті дані: виклики часу», який відбувся у форматі онлайн на платформі ZOOM.
Під час заходу учасники дізналися про найкращі європейські практики роботи з відкритими дослідницькими даними, сучасні методи аналізу та представлення наукової інформації, а також ознайомилися з глобальними тенденціями розвитку відкритої науки.
У програмі вебінару виступили провідні експерти в галузі наукової комунікації та відкритого доступу:
• Ірина Кучма (EIFL) розповіла про переваги відкритих дослідницьких даних та способи переконання скептиків у їх важливості.
• Гарет Дайк (Bentham Science) поділився досвідом професійного збору, аналізу та представлення даних.
• Ірина Тихонкова (Clarivate) висвітлила стан відкритої науки в Україні та світі згідно з даними Web of Science.
• Ольга Ольшевська (ОНТУ) розглянула роль відкритих даних у розвитку штучного інтелекту.
• Юлія Главчева (НТУ «ХПІ») проаналізувала, чи є сучасний розвиток відкритої науки точкою неповернення.
• Тетяна Ярошенко (ДНТБ України) розповіла про управління дослідницькими даними та проєкти, які підтримують відкриту науку.
Участь у вебінарі дала можливість викладачам факультету:
• Ознайомитися з новітніми підходами до управління науковими даними.
• Дізнатися, як використання відкритих даних покращує якість досліджень.
• Отримати практичні рекомендації щодо публікаційної активності та співпраці з міжнародними базами даних.
• Обговорити перспективи застосування штучного інтелекту у дослідницькій діяльності.
Формат відкритої науки стає дедалі актуальнішим у сучасному науковому середовищі. Викладачі факультету фізики, математики та інформатики готові впроваджувати отримані знання у своїй професійній діяльності, сприяючи поширенню відкритих даних та підвищенню якості наукових досліджень.
Переглянути запис вебінару можна за посиланням: https://www.youtube.com/live/aHilLNseS8M