ВІДБУВСЯ СЕМІНАР «ЦИФРОВА КУЛЬТУРА ПЕДАГОГА»

 

24 лютого 2021 року старшим викладачем кафедри інформатики і ІКТ Лесею Паршуковою було проведено міжкафедральний науково-методичний семінар «Цифрова культура педагога».

Захід відбувся в змішаному форматі. В очній формі взяли участь студенти І-ІІ курсів освітньої-професійної програми 014 Середня освіта (Інформатика) з дотриманням усіх карантинних вимог, а викладачі та студенти старших курсів працювали в режимі відеоконференції за допомогою платформи Google Meet.

Тематика даного семінару на сьогодні є досить актуальною, адже модернізація освіти України та її орієнтація на підготовку вчителя нового покоління, інтеграція у європейський освітній простір в умовах динамічного зростання обсягу інформації вимагає нових підходів до організації і змісту професійної підготовки майбутніх учителів інформатики.

Цифрова культура педагога – вміння працювати з сучасною цифровою технікою і володіти сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ). Іншими словами, сучасний вчитель повинен мати так звану ІКТ-компетентність. Леся Паршукова наголосила, що до поняття цифрової культури можна віднести володіння вчителем такими ІКТ-компетентностями:

1. Комп’ютерна грамотність;

2. Інформаційна грамотність (інформаційна культура);

3. Мультимедійна грамотність;

4. Грамотність комп’ютерної комунікації.

Учасники семінару долучилися до обговорення та узагальнили, що ІКТ-компетентність педагога – це здатність вчителя використовувати інформаційні і комунікаційні технології для здійснення інформаційної діяльності (пошуку інформації, її визначення і організації, управління і аналізу, а також її створення і розповсюдження) в своїй професійній сфері. А саме: здійснювати інформаційну діяльність по збору, обробці, передачі, збереженню інформаційного ресурсу, по продукуванню інформації з метою автоматизації процесів інформаційно-методичного забезпечення; оцінювати і реалізовувати можливості електронних видань освітнього призначення і розподіленого в мережі Інтернет інформаційного ресурсу освітнього призначення; організовувати інформаційну взаємодію між учасниками учбового процесу і інтерактивним засобом, що функціонує на базі засобів ІКТ;  створювати і використовувати психолого-педагогічні діагностичні методики контролю і оцінки рівня знань учнів, їх просування в навчанні; здійснювати навчальну діяльність з використанням засобів ІКТ в аспектах, що відображають особливості конкретного навчального предмету.

Робота на семінарі була цікавою та змістовною.