БІНАРНЕ ЗАНЯТТЯ «ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ В РІДИНАХ»

В даний час все більша увага приділяється питанням активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти, формування в них нового інтерактивного мислення.

Тому, у процесі підготовки фахівців назріла необхідність у використанні інтегрованого підходу до викладання навчальних дисциплін, зокрема впровадження бінарних занять, що дозволяє збагатити навчальний процес за формами і змістом.

Так, 15 вересня доцентом кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Юлією Решітник та вчителем хімії Грушківського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» Благовіщенської районної ради Людмилою Бродовою проведено бінарне заняття «Електричний струм у рідинах» для студентів 24 групи ОПП «Середня освіта (Природничі науки)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Основною метою бінарного заняття було розкриття зв'язків фізики з хімією, що підсилює практичну спрямованість фізики та сприяє більш глибокому засвоєнню знань, високому рівневі узагальнення та систематизації.

В ході заняття студенти поглибили знання про: типи хімічних реакцій, окисно-відновних реакцій; набули знання про електроліз і закономірності, що характеризують процеси, які відбуваються на катоді та аноді в розчинах; ознайомилися із використанням електролізу та хімічними джерелами струму; навчилися складати рівняння хімічних реакцій, що протікають при електролізі розчинів; розглянули закон Ома для електролітів та закони Фарадея, навчилися розв'язувати задачі; долучилися до дослідницької роботи, дізналися про роль міждисциплінарних зв'язків курсів фізики та хімії. На занятті використовувався метод проблемного навчання, що дозволило залучити всіх студентів до роботи та стимулювати креативне, творче мислення.

Досвід роботи показав, що використання бінарних занять покращує процес засвоєння теоретичних знань. Бінарні заняття дають можливість викладачу визначити рівень знань та індивідуальні можливості кожного здобувача освіти.

Дистанційно бінарне заняття відвідали викладачі кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук факультету фізики, математики та інформатики Сергій Декарчук та Олександр Підгорний. Вони відзначили, що бінарне заняття було проведено на високому науково-методичному рівні з використанням інноваційних технологій, мультимедійних презентацій, відеофрагментів та ілюстративного матеріалу, а отримані практичні навички неодмінно стануть у нагоді майбутнім випускникам під час подальшої професійної діяльності.