Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ»

13 листопада 2020 року на базі факультету фізики, математики та інформатики відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції» в режимі відеоконференції за допомогою платформи Google Meet.

Співорганізаторами даного семінару є Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України та  Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, зокрема  кафедра природничих наук та методик їхнього навчання природничо-географічного факультету. Участь у відеоконференції взяли представники п’яти закладів вищої освіти (Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна), Інститут педагогіки НАПН України, три інститути післядипломної педагогічної освіти (Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського”, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти), два коледжі (Комунальний вищий навчальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж імені Т.Г. Шевченка», Уманський медичний коледж) та п’ять закладів загальної середньої освіти (Городецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області, Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана, Навчально-виховний комплекс «Міцва-613» м. Біла Церква, Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с. Городок Заліщицького району Тернопільської області, Черкаський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей спортивного профілю». Кількість учасників становила понад 60 осіб.

Даний семінар проходив у формі круглого столу під час якого було висвітлено два аспекти: проблеми формування освітнього середовища майбутніх учителів природничих наук та досвід експериментального впровадження інтегрованого курсу природничі науки в закладах загальної середньої освіти. Саме така форма проведення заходу надала можливість всім учасникам: поділитися досвідом підготовки компетентного вчителя, який має здатність і готовність до реалізації нових цілей шкільної природничої освіти;  подискутувати щодо труднощів, що виникають в процесі даної підготовки та шляхів їх вирішення, зосередитися на  теоретичних і практичних основах шкільної природничої освіти на засадах повної (освітньо галузевої) або часткової інтеграції тощо. 

З вітальним словом до учасників звернулася декан  факультету фізики, математики та інформатики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Махомета. Вона зазначила, що проблеми, які будуть обговорюватися  під час даного семінару є на часі. Їх актуальність зумовлена   сучасними вимогами до вчителя і процесу його підготовки, які відображені в державних документах і законодавчих актах, процесами інтенсивної інформатизації суспільства, реформування шкільної природничої освіти.

Доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України,  завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Михайло Мартинюк  ознайомив учасників з теоретичними і практичними основами шкільної природничої освіти на засадах інтеграції та презентував навчально-методичний посібник «Теоретичні і практичні основи загальної середньої природничої освіти». Завданням даного посібника  є формування у студентської молоді системних уявлень про цілі і завдання природничої освітньої галузі в контексті інтегративного та предметного підходів до її реалізації.

Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, заступник директора з науково-експериментальної роботи Тетяна Засєкіна представила досвід експериментального впровадження інтегрованого курсу «Природничі науки» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Лілія Васильченко представила учасникам семінару результати впровадження інтегрованого курсу «Природничі науки» у  профільну школу закладів освіти запорізького регіону.

Цікавими були доповіді гарантів освітніх програм освітнього ступеня «Магістр», а саме: доктора педагогічних наук, професора кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Ігоря Ткаченка («Застосування методологічних підходів у методичній підготовці майбутнього вчителя природничих наук»), доктора педагогічних наук, професора, завідувача. кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка Наталії Подопригори («Проблеми формування та реалізації освітньої програми «Середня освіта (природничі науки)» на другому (магістерському) рівні вищої освіти») та доктора педагогічних наук, професора кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Алли Степанюк («Проблеми підготовки майбутніх учителів природничих наук»). По завершенню доповідей гарантів освітніх програм відбулася жвава дискусія між усіма учасниками семінару.

Проблеми, які були заявлені на Всеукраїнському науково-методичному семінарі «Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції»   згуртували навколо свого обговорення  науковців, методистів та вчителів,  оскільки зумовлені змінами в системі й структурі загальної середньої освіти та необхідністю інтеграції національної освіти в європейський освітній простір.  За результатами роботи семінару всі учасники отримають електронний збірник матеріалів та електронний сертифікат.

Дякуємо учасникам за активну участь у роботі семінару! Бажаємо усім міцного здоров'я та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

 

 

 

 

Ви тут: Головна Новини та події ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ»