Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Впровадження змішаного навчання у закладах вищої освіти: стан, перспективи та досвід реалізації

29 листопада 2018 року на базі кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій проведено міжкафедральний науково-практичних семінар «Впровадження змішаного навчання у закладах вищої освіти: стан, перспективи та досвід реалізації», до участі якого долучились працівники кафедр університету: інформатики і ІКТ; вищої математики та МНМ; фізики і астрономії та методики їх викладання; техніко-технологічних дисциплін, охорони праці та безпеки життєдіяльності; всесвітньої історії та методик навчання; педагогіки та освітнього менеджменту.

Тематика семінару надзвичайно важлива в сучасних умовах, оскільки змішане навчання дає змогу поєднувати різні освітні технології: традиційні та електронні і сприяє удосконаленню фахової підготовки майбутніх учителів.

З доповіддю виступила завідувач кафедри інформатики і ІКТ Марія Медведєва, яка зазначила, що змішане навчання як сучасна педагогічна методика дає змогу оптимально поєднати різні освітні стратегії, впливає на якість підготовки фахівців, дає змогу ефективно організувати самостійну діяльність студентів шляхом інтеграції дистанційних та традиційних засобів навчання.

До обговорення долучився доцент кафедри Володимир Стеценко та наголосив на важливості формування інформаційно-освітнього середовища в умовах впровадження змішаного навчання. Він зазначив, що основною проблемою формування такого середовища є низька якість створених дидактичних матеріалів як викладачами, так і майбутніми учителями. Професор Олег Авраменко зазначив, що вирішення проблеми підготовки якісних освітніх ресурсів має базуватись на створенні певних стандартів та вимог до створення навчальних матеріалів та їх сертифікація.

Досить цікаву проблему підняла доцент кафедри Галина Ткачук, яка проаналізувала досвід впровадження змішаного навчання за кордоном та різні моделі впровадження змішаного навчання в освітніх закладах. Було з’ясовано, що на даному етапі у закладах вищої освіти України можна впроваджувати такі моделі змішаного навчання як «Ротаційна модель» та її різновиди «Модель зміни станцій» та «Перевернуте навчання».

Старший викладач Віра Колмакова зазначила, що деякі ЗВО враховують сертифікати МООC як індивідуальне завдання або нараховують додаткові бали в межах самостійної роботи студентів.

Викладач Сергій Троян вказав, що на платформі Coursera розміщено не лише англомовні курси Стенфордського університету, але й курси викладачів закладів вищої освіти з інших країн різними мовами. Ці курси є абсолютно доступними для всіх користувачів мережі Інтернет. Є можливість отримати безкоштовний сертифікат про проходження відповідного курсу або платний сертифікат, що підтверджує рівень компетентностей. Окремі викладачі за рахунок інтеграції сучасних відкритих платформ (Wiki-підручник, Wiki-студент, Coursera, Google, Microsoft та інші) створюють доступне інформаційно-освітнє середовище для повноцінної підтримки освітнього процесу.

Загалом обговорення проблеми змішаного навчання було дуже продуктивним та дало змогу намітити подальші напрями досліджень. Це стосується питань організації електронних навчальних курсів на ідеях MOOC, впровадження ідей конструктивізму, конструкціонізму, коннективізму, розробки стандартів оцінювання якості освітніх ресурсів для забезпечення змішаного навчання тощо.

 

ЗВ'ЯЗАТИСЯ З НАМИ

Ми в соціальних мережах.

ФОТОГАЛЕРЕЯ
Ви тут: Головна Новини та події Впровадження змішаного навчання у закладах вищої освіти: стан, перспективи та досвід реалізації