Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Математика (1 рік 10 місяців)

Галузь знань: 01 Освіта

Спеціальність: 01404 Середня освіта (Математика)

Професійна кваліфікація: Викладач математики.

Додаткова кваліфікація - вчитель фізики і астрономії або інформатики.

Рівень кваліфікації: магістр (другий цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання

термін навчання – 1 рік і 10 місяців на основі базової вищої освіти за освітнім рівнем „бакалавр” з напряму підготовки 014.04 Середня освіта (Математика) або на базі ОКР «Спеціаліст»

Профіль програми

Магістр, викладач математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).

Загальний обсяг навчальної програми – 120 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

Знання з предметної області

Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: соціологія освіти основи підприємництва і економіка освіти.
  • Знання дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики, вибрані питання прикладної математики і механіки.
  • Знання основних математичних структур.
  • Володіння методами сучасної математики.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Методику викладання математичних дисциплін, методику виховної роботи, інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації вищої освіти у профільних (математичних) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

Когнітивні уміння та навички з предметної області

- вміти аналізувати з наукової точки зору соціально-економічні, соціально-педагогічні та соціально-психологічні проблеми та процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної діяльності;

- розуміти можливості сучасних наукових методів пізнання природи, суспільства, соціуму, їх особливості й володіти ними на рівні, необхідному для вирішення науково-дослідних завдань та проблем діяльності фахівця математики;

- бути здатним продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;

- володіти культурою мислення, його загальними законами і вкладати їх у власну науково-дослідницьку діяльність; вміти на науковій основі організовувати свою діяльність;

- володіти комп’ютерними методами аналізу та обробки інформації і використовувати ці результати у професійній діяльності;

- бути спроможним в умовах розвитку науки й мінливої психолого-педагогічної практики до переоцінки накопиченого досвіду, аналізу своїх можливостей, вміти набувати нові знання, використовувати новітні технології;

- бути здатним до проективної діяльності і на основі наукового підходу вміти будувати та використовувати прогностичні моделі для опису результатів кількісного та якісного аналізу соціально-педагогічних явищ та процесів;

- знати методологічні та методичні основи проведення наукових досліджень і науково-методичної роботи.

Практичні навички з предметної області

- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.

- Побудова математичних моделей методами функціонального аналізу.

- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.

- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.

- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (Проведення лекцій та практичних занять з математичних дисциплін

- Володіння технологіями проведення виховних заходів.

- Розробка і використання дидактичних засобів.

- Вміння проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів

- Вміння планування (проектування) наукової та навчально-виховної роботи.

- Вміння використовувати державні документи з питань виховання підростаючого покоління та розвитку освіти, зокрема математичної, у професійно значущій діяльності, у роботі методичних служб.

- Володіння методиками психолого-педагогічної діагностики розвитку різних категорій учнів і студентів, методами освітньо-виховної роботи в соціумі, способами організації просвітницької, профілактичної та корекційної роботи з учнями та студентами у різноманітних соціальних інститутах та використовувати результати у науково-дослідницькій діяльності.

- Володіння прийомами і методами математичної науки.

- Вміння прогнозувати результати професійної діяльності.

- Сприяння формуванню в студентів (учнів) уявлень про сучасний математичний апарат в природничих науках, інженерних та економічних дослідженнях, розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук, організовувати індивідуальні заняття з студентами, учнями за ускладненими програмами;

- Вивчення, аналіз, узагальнення та поширення передового педагогічного досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;

- Здійснення наукових досліджень та впровадження їх результатів в практику, володіння навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень.

Загальні уміння та навички

– Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства

– Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі

– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов

– Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах

– Здатність застосовувати набуті знання на практиці

– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку

– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом

– Знати закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах;

– Аналізувати з наукових позицій соціально-педагогічні процеси в країні та за її межами, вільно знаходити іншомовну інформацію, необхідну для організації та проектування професійної та науково-дослідницької діяльності;

– Знати історію гуманізації освіти та виховання, історію української математичної науки та її вклад у світову науку;

– Володіти власною позицією в оцінці соціально-педагогічних процесів та подій на підставі історичного контексту їх розвитку, бути здатним до діалогу як засобу ставлення до культури особистості та культури суспільства;

– Вміти використовувати знання іноземної мови для вивчення наукової літератури з проблем математики, педагогіки та продуктивно використовувати у професійному спілкуванні з іноземними колегами, спеціалістами із суміжних наук.

Професійні профілі випускників

Об’єктами професійної діяльності магістра педагогічної освіти є: вищі навчальні заклади (університети, інститути, коледжі), середній навчальний заклад; науково-дослідні інститути, центри, лабораторії; установи освіти різних типів як державних, так і приватних; органи управління освіти.

Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) математичної освіти.

Магістр педагогічної освіти, викладач математики може викладати математичні дисципліни, математику (а також фізику і астрономію або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації, а також у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

Магістр педагогічної освіти відповідно до фундаментальної та спеціальної підготовки може виконувати такі види професійної діяльності:

- науково-дослідницьку;

- управлінську;

- діагностичну та консультативно-корекційну;

- освітню;

- методичну;

- прогностичну;

- виховну.

Магістр педагогічної освіти включається у такі види наукових досліджень:

1) cоціально-педагогічні та навчально-методичні основи формування математичної освіти;

2) багатоступенева підготовка спеціалістів-математиків;

3) розробка програм нових технологій навчання, участь у широкомасштабному експерименті з їх апробацією;

4) проблеми розвитку творчо обдарованих суб’єктів навчання;

5) профорієнтаційна робота;

6) індивід і група; психологічні та педагогічні умови розвитку продуктивних стосунків між ними; відновлення нормального психологічного клімату в колективі;

7) управління групами різного рівня розвитку;

8) соціально-психологічний та педагогічний тренінг.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про магістратуру у вищому навчальному закладі.

Вимоги до державної атестації

– Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді захисту магістерської роботи. Захист кваліфікаційної роботи має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними вимогами вищої освіти, і продовження освіти.

– Порядок підготовки і захисту магістерської роботи визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна. Заочна.

Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор фізико-математичних наук, професор.

Структурно-логічна схема дисциплін

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

Цикл загальної підготовки. Гуманітарна підготовка

ОГП 1.01 Академічна риторика
ОГП 1.02 Ділова іноземна мова
ОГП 1.03 Філософія та соціологія освіти
Фундаментальна підготовка
ОФП 2.01 Вибрані питання вищої математики
ОФП 2.02 Варіаційне числення та методи оптимізації
ОФП 2.03 Вибрані питання алгебри та геометрії
ОФП 2.04 Математичне прогрмування
Цикл професійної підготовки. Психолого-педагогічна підготовка
ОППП 1.01 Психологія вищої школи
ОППП 1.02 Педагогіка вищої школи
ОППП 1.03 Методика навчання математики у старшій та вищій школі
Науково-предметна підготовка
ОНПП 2.01 Історія та методологія математики
ОНПП 2.02 Основи мовної комунікації
ОНПП 2.03 Методи планування та опрацювання методико-математичних досліджень
ОНПП 2.04 Математичний апарат педагогічної науки

Дисципліни вибору факультету

Блок 1

ВВ 1.01 Практикум з розв'язування математичних задач
ВВ 1.02 Вибрані питання прикладної математики і механіки
ВВ 1.03 Проблеми сучасної математики
ВВ 1.04 Інновації в математичній освіті
ВВ 1.05 Методологічні підходи у навчанні математики
ВВ 1.06 Вибрані питання математичного аналізу
ВВ 1.07 Основи інтелектуальної власності

Блок 2

ВВ 2.01 Олімпіадні задачі з вищої математики
ВВ 2.02 Вибрані питання механіки композитних матеріалів
ВВ 2.03 Операційне числення
ВВ 2.04 Вибрані питання методики навчання математики у вищій школі
ВВ 2.05 Сучасні технології навчання математичних дисциплін у вищій школі
ВВ 2.06 Елементи функціонального аналізу
ВВ 2.07 Цивільний захист