Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Інформатика

Напрям підготовки 6.040302 "Інформатика"

  • Кваліфікація, що присвоюється: вчитель інформатики.
  • Рівень кваліфікації: бакалавр (перший цикл вищої освіти).
  • Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
  • Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного) Немає.

Профіль програми:

Бакалавр, вчитель інформатики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загально-освітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 18 кр., модулі циклу дисциплін природничо-наукової підготовки - 49 кр., модулі циклу дисциплін загально-професійної підготовки - 28 кр., модулі дисциплін професійної і практичної підготовки – 105,5 кр. та модулі вибіркових навчальних дисциплін – 33,5 кр.

Ключові результати навчання

1. Загальнонаукові знання, вміння та навички:

  • мати базові уявлення про основи філософії, психології, педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури і соціалізації особистості, схильності до естетичних цінностей;
  • володіти знаннями вітчизняної історії, економіки і права, розуміння причинно–наслідкових зв’язків розвитку суспільства та уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності;
  • мати базові знання фундаментальних розділів математики, в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом відповідної галузі знань, здатність використовувати математичні методи в обраній професії;
  • володіти знаннями в галузі інформатики та сучасних інформаційних технологій;
  • володіти основами методів та технологій системного аналізу;
  • мати здатність розв'язувати математичні, фізичні, технічні та економічні задачі;
  • мати здатність використовувати можливості технічного та програмного забезпечення для вирішення науково-технічних та прикладних задач.

2. Знання з предметної області:

  • методології розроблення та застосування інформаційних комп'ютерних систем і технологій аналітичного та управлінського характеру, орієнтованих на формування і прийняття рішень, інструментальні засоби створення і підтримки таких систем;
  • узагальнені та спеціалізовані мови програмування;
  • основні принципи та алгоритми обробки інформації, сучасні інформаційні технології, теорія алгоритмів та математична логіка;
  • сучасні методи математичного моделювання в науці, техніці, промисловості, моделювання та дослідження технічних, економічних, екологічних та соціальних систем;
  • проведення обчислювальних експериментів із використанням комп’ютерної техніки, сучасних інформаційних технологій;
  • основи теорії оптимального керування та застосовувати методи оптимізації для розв'язування задач математичного програмування, методи прийняття рішень в організаційних системах;
  • базові уявлення про архітектуру сучасних обчислювальних систем, інформаційних і комп'ютерних мереж;
  • системне та прикладне програмне забезпечення управління базами даних та інформаційними системами;
  • методи і засоби роботи з даними і знаннями, методи математичного, логіко-семантичного, об'єктного та імітаційного моделювання, технології системного, кластерного та факторного аналізу;
  • проектування, реалізація, тестування, впровадження, супровід та експлуатація програмних засобів в комп'ютерних системах та мережах.

3. Практичні навички з предметної області

  • здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій;
  • здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з фундаментальних дисциплін в процесах аналізу та створення комп’ютерних, комунікаційних, інформаційних та інших технічних систем;
  • здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач;
  • здатність розробляти та застосовувати методи математики, інформатики та інформаційних технологій і систем при розв'язанні задач у теоретичних та прикладних наукових дослідженнях, а також в промисловості, техніці, економіці, управлінні, організації інфраструктур;
  • уміння створювати і застосовувати інформаційні комп'ютерні системи з інтегрованою інформацією, технології інформаційного і системного аналізу, відповідно до сучасних концепцій інженерії даних і знань, інформаційного моделювання для забезпечення ефективного функціонування організаційних структур;
  • навички комп'ютерної інформаційної підтримки усіх видів робіт з інтегрованою інформацією: інформаційний аналіз, нагромадження, зображення та застосування знань, пошук закономірностей та тенденцій, моделювання інформаційних систем і процесів;
  • здатність використовувати методології та технології проектування, застосування і супроводу програмних засобів аналізу та прийняття рішень, підтримка їхнього життєвого циклу, включаючи експертні та мультиагентні системи, системи керування базами даних і знань, мови опрацювання даних і знань, онтологічні системи, комп'ютерні та інформаційні мережі;
  • навички письмової та усної презентації наукового та практичного матеріалу.
  • методику викладання інформатики, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.

4. Практичні навички з предметної області

  • Математичне моделювання складних науково-технічних задач
  • Створення програм та програмних комплексів для ЕОМ
  • Технології створення програмних комплексів
  • Організація програмних випробувань, оцінка адекватності отриманих результатів
  • Організація робіт по створенню програмного забезпечення
  • Впровадження комп’ютерних інформаційних систем і технологій
  • Розробка та імплементація ефективних форм і механізмів взаємодії користувачів з продуктами інформаційних технологій
  • Удосконалення методів розробки, оцінки та впровадження інтерактивних комп’ютерних систем, які спрощують і полегшують взаємодію користувачів з програмним забезпеченням
  • Навички тестування програмних засобів

5. Загальні уміння та навички

  • Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
  • Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
  • Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
  • Здатність застосовувати набуті знання на практиці
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
  • Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом

Професійні профілі випускників

  • бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою;
  • бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи;
  • бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.

Доступ до подальшого навчання

Бакалавр за напрямом 6.040302 Інформатика* має можливість продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (рівень - спеціаліст) за спеціальністю «Мережеві технології та системне адміністрування», «Фізика», «Математика», «Економіка»

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до державної атестації

Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з інформатики та методики її навчання. Державний іспит має своєю метою з'ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.

Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.

  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з інформатики та методики навчання інформатики

  • Форма навчання Денна
  • Директор програми Ткачук Галина Володимирівна – кандидат педагогічних наук, доцент

Структурно-логічна схема бакалаврату 6.040302 Інформатика

Галузь знань 0403 Системні науки та кібернетика

Напрям підготовки: 6.040302 Інформатика

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

ОНД.01 Українська мова за професійним спрямуванням
ОНД.02 Історія та культура України
ОНД.03 Філософія
ОНД.04 Політологічна та соціологічна науки
ОНД.05 Іноземна мова
ОНД.06 Психологія
ОНД.07 Педагогіка
ОНД.08 Історія педагогіки
ОНД.09 Українознавство
ОНД.10 Вікова фізіологія, щкільна гігієна
ОНД.11 Охорона праці та безпека життєдіяльності
ОНД.12 Фізичне виховання
ОНД.13 Методика навчання інформатики
ОНД.14 Основи комп’ютерних мереж та систем
ОНД.15 Інформатика та інформаційно-комунікаційні технології
ОНД.16 Програмування
ОНД.17 Архітектура комп’ютера та конфігурація комп’ютерних систем
ОНД.18 Математична логіка та теорія алгоритмів
ОНД.19 Математичний аналіз

ОНД.20

Аналітична геометрія та лінійна алгебра
Дисципліни вибору факультету
ДВФ.01 Інформаційні системи
ДВФ.02 Захист інформаційних ресурсів
ДВФ.03 Основи комп’ютерної мікроелектроніки
ДВФ.04 Сучасні мережні технології
ДВФ.05 Педагогічне прикладне програмне забезпечення
ДВФ.06 Вибрані питання комп’ютерної інженерії
ДВФ.07 Комп’ютерна графіка та мультимедіа
ДВФ.08 Практикум з розв’язання олімпіадних задач з інформатики
ДВФ.09 Вибрані питання із інформатики так ІКТ
ДВФ.10 Основи екології
Дисципліни вільного вибору студента
ДВС.01 Проектування, монтаж та діагностика комп’ютерних систем та мереж
ДВС.02 Встановлення, конфігурування та адміністрування серверних операційних систем
ДВС.03 Протоколи та служби мережевої взаємодії, маршрутизація в мережах
ДВС.04 Безпека комп’ютерних систем та мереж
ДВС.05 Проектування та адміністрування вузлів та сервісів в мережі інтернет
ДВС.06 Основи адміністрування Server (баз даних)
ДВС.07 Технології розробки Web-додатків
ДВС.08 Організація баз даних
ДВС.09 Методи обчислень
ДВС.10 Дискретна математика
ДВС.11 Диф. та інтегральні рівняння
ДВС.12 Теорія ймовірностей та математична статистика
ДВС.13 Комп'ютерне моделювання