Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

Математика

Галузь знань 01 Освіта

Спеціальність 014.04 Середня освіта (Математика)

Професійна кваліфікація:

1) Вчитель математики. Вчитель фізики;

2) Вчитель математики. Вчитель інформатики.

Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.

Профіль програми

Вчитель математики, фізики чи інформатики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

1. Знання з предметної області

  • Володіння методами математичного аналізу, комплексного аналізу, лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, диференціальних рівнянь, теорії ймовірностей та математичної статистики, методами наближення функцій.
  • Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
  • Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
  • Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
  • Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
  • Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків різних типів з алгебри та геометрії).
  • Технології проведення виховних заходів.
  • Розробка і використання дидактичних засобів.
  • Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
  • Планування (проектування) навчально-виховної роботи.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

  • Використовувати основи дисциплін гуманітарного циклу для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Володіти спеціальною математичною термінологією та уміння її передавати.
  • Користуватися вербальними та невербальними засобами передачі математичної інформації;
  • Демонструвати систему наукових знань із математичних дисциплін, методики навчання математики в основній школі та готовність до її застосування на практиці;
  • Працювати із методичною, математичною, фізичною літературою.Забезпечувати належний рівень викладання навчального предмету «Інформатика» відповідно до діючих навчальних програм, дотримуючись вимог Державного стандарту базової і повної середньої освіти;
  • Формувати технічно, технологічно, інформаційно-освічену особистість, підготовлену до активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства;
  • Розробляти навчальні програми спецкурсів, факультативів, гуртків освітньої галузі «Технологія»;
  • Використовувати систематизовані теоретичні та практичні знання з фізики та методики навчання фізики при вирішенні професійних завдань;
  • Володіння основами планування та проектування процесу навчання фізики у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Організовувати і проводити навчальний процес з фізики у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Проводити моніторинг діяльності учнів під час навчання фізики у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Організовувати і проводити позакласну та позашкільну роботу з математики, фізики та інформатики у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Демонструвати знання з історії розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Демонструвати розуміння взаємозв'язку математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Демонструвати розуміння впливу теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Демонструвати знання змісту і принципів організації загальної середньої освіти з математики, фізики, інформатики, шкільні програми та підручники.
  • Знати вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів, лабораторій і допоміжних приміщень.
  • Знати засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Використовувати принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів у професійній діяльності.

3. Практичні навички з предметної області

  • Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
  • Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
  • Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
  • Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
  • Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
  • Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
  • сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміж­них наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
  • Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, по­в'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
  • Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
  • аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
  • Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
  • Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
  • На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.

4. Загальні уміння та навички

  • Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
  • Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
  • Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

Професійні профілі випускників

  • бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
  • бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
  • бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
  • Доступ до подальшого навчання

Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами магістра

  • Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

  • Вимоги до державної атестації
  1. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді кваліфікаційного іспиту та випускного екзамену з додаткової спеціалізації. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
  2. Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
  3. Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено кваліфікаційний іспит та випускний екзамен з додаткової спеціальності.

  • Форма навчання

Денна, заочна.

  • Гарант програми

Годованюк Тетяна Леонідівна – кандидат педагогічних наук, доцент

Розробники:

  1. Кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри вищої математики та мнм Т.В. Поліщук;
  2. Кандидат педагогічних наук, доцент О.В. Жмуд.
  3. Кандидат педагогічних наук, доцент С.П. Стецик

Структурно-логічна схема дисциплін

Спеціальність 014.04 Середня освіта (Математика)

Спеціалізація 1) 014.08 Середня освіта (Фізика)

2) 014.09 Середня освіта (Інформатика)

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові дисципліни

Гуманітарна підготовка
ГП 1.01 Українська мова за професійним спрямуванням
ГП 1.02 Історія та культура України
ГП 1.03 Філософія
ГП 1.04 Політична та соціологічна науки
ГП 1.05 Іноземна мова
ГП 1.06 Фізичне виховання
Фундаментальна підготовка
ФП 2.01 Алгебра і теорія чисел
ФП 2.02 Диференціальні рівняння
ФП 2.03 Диференціальна геометрія і топологія
ФП 2.04 Комплексний аналіз
ФП 2.05 Методи обчислень
ФП 2.06 Теорія ймовірностей та математична статистика
ФП 2.07 Інформатика
ФП 2.08 Загальна фізика
ФП 2.09 Астрономія
ФП 2.10 Основи екології
ФП 2.11 ІК технології в галузі
Цикл професійної підготовки. Психолого-педагогічна підготовка
ППП 1.01 Психологія
ППП 1.02 Педагогіка
ППП 1.03 Історія педагогіки
ППП 1.04 Методика навчання математики
ППП 1.05 Вікова фізіологія, шкільна гігієна з основами медичних знань
ППП 1.06 Основи педагогічної майстерності та методика виховної роботи
Науково-предметна підготовка
НПП 2.01 Елементарна математика
НПП 2.02 Аналітична геометрія
НПП 2.03 Лінійна алгебра
НПП 2.04 Математичний аналіз
НПП 2.05 Основи геометрії
НПП 2.06 Охорона праці та безпека життєдіяльності

Дисципліни вибору факультету

Дисципліни спеціалізації "Фізика"
ВВ 1.01 Методика навчання фізики
ВВ 1.02 Загальна фізика
ВВ 1.03 Теоретична фізика
ВВ 1.04 Математичні методи фізики
ВВ 1.05 Астрономія
ВВ 1.06 Основи векторного і тензорного аналізу
ВВ 1.07 Числові системи
ВВ 1.08 Дискретна математика
ВВ 1.09 Математична логіка і теорія алгоритмів
ВВ 1.10 Практикум з розв'язання нестандартних математичних задач
ВВ 1.11 Методика організації позаурочної роботи з математики
ВВ 1.12 Проективна геометрія та методи зображень

Дисципліни спеціалізації «Інформатика»

ВВ 1.01 Методика навчання інформатики
ВВ 1.02 Архітектура комп'ютера та його базове програмне забезпечення
ВВ 1.03 Мови програмування
ВВ 2.04 Комп'ютерне моделювання
ВВ 2.05 Інформаційні системи
ВВ 2.06 Основи векторного і тензорного аналізу
ВВ 2.07 Числові системи
ВВ 2.08 Дискретна математика
ВВ 2.09 Математична логіка і теорія алгоритмів
ВВ 2.10 Практикум з розв'язання нестандартних математичних задач
ВВ 2.11 Методика організації позаурочної роботи з математики
ВВ 2.12 Проективна геометрія та методи зображень