Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

8.04020101 Математика (за напрямами)

Галузь знань: 0402 Фізико-математичні науки

Спеціальність: 8.04020101 Математика (за напрямами)*

Кваліфікація, що присвоюється: Математик. Викладач математики. Вчитель математики.

Додаткова кваліфікація - вчитель фізики і астрономії або інформатики.

Рівень кваліфікації: магістр (другий цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання

термін навчання – 1 рік і 6 місяців на основі базової вищої освіти за освітнім рівнем „бакалавр” з напряму підготовки 6.040201 Математика*

Профіль програми

Магістр, викладач математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника магістратури виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, у сформованій потребі займатися науковою роботою, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери студентів (учнів).

Загальний обсяг навчальної програми – 90 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

Знання з предметної області

Студенти отримують ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, природничо-наукових та професійно-орієнтованих дисциплін, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: соціологія освіти основи підприємництва і економіка освіти.
  • Знання дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики, вибрані питання прикладної математики і механіки.
  • Знання основних математичних структур.
  • Володіння методами сучасної математики.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Методику викладання математичних дисциплін, методику виховної роботи, інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації вищої освіти у профільних (математичних) і непрофільних ВНЗ, навчальні програми і підручники з математичних дисциплін.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку вищої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

Когнітивні уміння та навички з предметної області

- вміти аналізувати з наукової точки зору соціально-економічні, соціально-педагогічні та соціально-психологічні проблеми та процеси, використовувати методи цих наук у різних видах професійної діяльності;

- розуміти можливості сучасних наукових методів пізнання природи, суспільства, соціуму, їх особливості й володіти ними на рівні, необхідному для вирішення науково-дослідних завдань та проблем діяльності фахівця математики;

- бути здатним продовжувати навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному середовищі;

- володіти культурою мислення, його загальними законами і вкладати їх у власну науково-дослідницьку діяльність; вміти на науковій основі організовувати свою діяльність;

- володіти комп’ютерними методами аналізу та обробки інформації і використовувати ці результати у професійній діяльності;

- бути спроможним в умовах розвитку науки й мінливої психолого-педагогічної практики до переоцінки накопиченого досвіду, аналізу своїх можливостей, вміти набувати нові знання, використовувати новітні технології;

- бути здатним до проективної діяльності і на основі наукового підходу вміти будувати та використовувати прогностичні моделі для опису результатів кількісного та якісного аналізу соціально-педагогічних явищ та процесів;

- знати методологічні та методичні основи проведення наукових досліджень і науково-методичної роботи.

Практичні навички з предметної області

- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.

- Побудова математичних моделей методами функціонального аналізу.

- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.

- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.

- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (Проведення лекцій та практичних занять з математичних дисциплін

- Володіння технологіями проведення виховних заходів.

- Розробка і використання дидактичних засобів.

- Вміння проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів

- Вміння планування (проектування) наукової та навчально-виховної роботи.

- Вміння використовувати державні документи з питань виховання підростаючого покоління та розвитку освіти, зокрема математичної, у професійно значущій діяльності, у роботі методичних служб.

- Володіння методиками психолого-педагогічної діагностики розвитку різних категорій учнів і студентів, методами освітньо-виховної роботи в соціумі, способами організації просвітницької, профілактичної та корекційної роботи з учнями та студентами у різноманітних соціальних інститутах та використовувати результати у науково-дослідницькій діяльності.

- Володіння прийомами і методами математичної науки.

- Вміння прогнозувати результати професійної діяльності.

- Сприяння формуванню в студентів (учнів) уявлень про сучасний математичний апарат в природничих науках, інженерних та економічних дослідженнях, розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук, організовувати індивідуальні заняття з студентами, учнями за ускладненими програмами;

- Вивчення, аналіз, узагальнення та поширення передового педагогічного досвід, систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;

- Здійснення наукових досліджень та впровадження їх результатів в практику, володіння навичками користування сучасними науковими технологіями обробки та оформлення результатів наукових досліджень.

Загальні уміння та навички

– Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства

– Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі

– Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов

– Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах

– Здатність застосовувати набуті знання на практиці

– Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку

– Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом

– Знати закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах;

– Аналізувати з наукових позицій соціально-педагогічні процеси в країні та за її межами, вільно знаходити іншомовну інформацію, необхідну для організації та проектування професійної та науково-дослідницької діяльності;

– Знати історію гуманізації освіти та виховання, історію української математичної науки та її вклад у світову науку;

– Володіти власною позицією в оцінці соціально-педагогічних процесів та подій на підставі історичного контексту їх розвитку, бути здатним до діалогу як засобу ставлення до культури особистості та культури суспільства;

– Вміти використовувати знання іноземної мови для вивчення наукової літератури з проблем математики, педагогіки та продуктивно використовувати у професійному спілкуванні з іноземними колегами, спеціалістами із суміжних наук.

Професійні профілі випускників

Об’єктами професійної діяльності магістра педагогічної освіти є: вищі навчальні заклади (університети, інститути, коледжі), середній навчальний заклад; науково-дослідні інститути, центри, лабораторії; установи освіти різних типів як державних, так і приватних; органи управління освіти.

Підготовка магістра проводиться для педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-управлінської діяльності в системі загальної і вищої (спеціальної) математичної освіти.

Магістр педагогічної освіти, викладач математики може викладати математичні дисципліни, математику (а також фізику і астрономію або інформатику - при одержанні додаткової кваліфікації) у вищих навчальних закладах І-ІІІ рівнів акредитації, а також у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

Магістр педагогічної освіти відповідно до фундаментальної та спеціальної підготовки може виконувати такі види професійної діяльності:

- науково-дослідницьку;

- управлінську;

- діагностичну та консультативно-корекційну;

- освітню;

- методичну;

- прогностичну;

- виховну.

Магістр педагогічної освіти включається у такі види наукових досліджень:

1) cоціально-педагогічні та навчально-методичні основи формування математичної освіти;

2) багатоступенева підготовка спеціалістів-математиків;

3) розробка програм нових технологій навчання, участь у широкомасштабному експерименті з їх апробацією;

4) проблеми розвитку творчо обдарованих суб’єктів навчання;

5) профорієнтаційна робота;

6) індивід і група; психологічні та педагогічні умови розвитку продуктивних стосунків між ними; відновлення нормального психологічного клімату в колективі;

7) управління групами різного рівня розвитку;

8) соціально-психологічний та педагогічний тренінг.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про магістратуру у вищому навчальному закладі.

Вимоги до державної атестації

– Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді захисту магістерської роботи. Захист кваліфікаційної роботи має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними вимогами вищої освіти, і продовження освіти.

– Порядок підготовки і захисту магістерської роботи визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно складено державний іспит з додаткової спеціалізації та методики її викладання та успішний захист кваліфікаційної роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна. Заочна.

Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор фізико-математичних наук, професор.

Структурно-логічна схема дисциплін

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

УЛ та У_8_ОНД. 01_3 Академічна риторика
ПІМ_8_ОНД.02_5
Ділова іноземна мова
ПОМ_8_ОНД.08_3
Креативні технології навчання
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07.02_5
МНМ у вищій школі
ВМ та МНМ_8_ОНД. 07. 01_5
МНМ у старшій школі
ПОМ_8_ОНД. 06_3
Педагогіка вищої школи
ФС_8_ОНД. 03_3
Філософія та соціологія освіти
ТТД, ОП та БЖД_8_ОНД. 04_3
Цивільний захист та охорона праці в галузі

Дисципліни вибору факультету

ВМ та МНМ_8_ДВФ. 02_3
Вибр.питання прикладної мат і мех
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 01_3
Мат апарат пед науки
ТТД, ОП та БЖД_8_ДВФ. 06_3
Основи інтелектуальної власності
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 03_3
Основи математичної теорії пружності
ПМ_8_ДВФ. 05_3
Основи мовної комунікації
ВМ та МНМ_8_ДВФ. 04_4
Спец. семінар з МНМ

Спеціалізація «Фізика»

ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3
Вибрані питання вищої математики
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4
Історія математики
ФАМВ_8_ДВС. 03_3
Історія фізики
ФАМВ_8_ДВС.02_3
Методика навчання астрономії
ФАМВ_8_ДВС. 01_5
Методика фізики в старшій школі
ФАМВ_8_ДВС.07_4
Теоретична фізика

Спеціалізація «Інформатика»

ВМ та МНМ_8_ДВС. 05_3 Вибрані питання вищої математики
ІІКТ_8_ДВС.04_3 Інформаційна безпека ФМ-6к
ВМ та МНМ_8_ДВС. 06_4
Історія математики
ІІКT_8_ДВС. 03_3
Компютерні мережі Інтернет та мультимедійні технології
ІІКT_8_ДВС. 01_5
МНІ
ІІКТ_8_ДВС.08_4
Мови програмування