6.040201 Математика
- Деталі
- Останнє оновлення: 03 жовтня 2017
Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки
Напрям підготовки 6.040201 Математика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.
Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.
Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.
Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.
Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.
Ключові результати навчання
1. Знання з предметної області
- Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
- Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
- Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
- Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
- Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
- Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
- Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
- Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
- Технології проведення виховних заходів.
- Розробка і використання дидактичних засобів.
- Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
- Планування (проектування) навчально-виховної роботи.
2. Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
- Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
- Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
- Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
3. Практичні навички з предметної області
- Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
- Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
- Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
- Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
- Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
- Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміжних наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
- Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
- Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
- Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
- На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.
4. Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.
Професійні профілі випускників
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
- Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра
- Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
- Вимоги до державної атестації
- Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
- Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
- Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
- Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.
- Форма навчання
Денна, заочна.
- Директор програми
Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.
Структурно-логічна схема дисциплін
Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА
Код модуля | Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни |
|
ІУ_6_ОНД.02_4 | Історія України |
ФС_6_ОНД.04_3 | Полiтологiчна та соцiологiчна науа |
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7 |
Аналітична геометрія |
ВФВ_6_ОНД. 10_3 |
Вікова фізіологія, шкільна гігієна |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 | Диференціальні рівняння |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_ | |
ІІКТ_6_ОНД.12_3 | |
ПІМ_6_ОНД. 05_9 | |
СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7 | |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 | Математичний аналіз |
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 | Методика навчання математики |
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 | Основи охорони праці та БЖД |
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 | Педагогіка |
П_6_ОНД. 06_6 | Психологія |
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 | Українознавство |
ПМ_6_ОНД. 01_4 |
Українська мова за проф. спрям. |
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 | Фізичне виховання |
ФС_6_ОНД. 03_4 | Філософія |
Дисципліни вибору факультету |
|
ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 | Iнформатика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 | Алгебра і теорія чисел |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 | Диференціальна геометрія і топологія |
ХЕ_6_ДВФ.01_3 | Екологія |
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 | Загальна фізика |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 | Основи геометрії |
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 | Теорія ймовірностей та математична статистика |
Спеціалізація «Фізика» |
|
ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 | Астрономія |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 | Загальна фізика |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 | Математичні методит фізики |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 | Методика навчання фізики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практикум з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 | Теоретична фізика |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |
Спеціалізація «Інформатика» |
|
ІІКТ_6_ДВС. 04_5 | Kомп. моделювання |
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 | Архiтектура комп. та його БПЗ |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 | Дискретна математика |
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 | Інформаційні системи |
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 | Математична логiка та ТА |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 | Методи обчислень |
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 | Методика навчання інформатики |
ВМ та МНМ_06_14_3 | Методика позаурочної роботи |
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 | Мови програмування |
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 | Основи векторного і тензорного аналізу |
ФАМВ_6_ДВС.06_3 | Основи загальної астрономії |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 | Практика з розв’язування нестандартних задач |
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 | Проективна геометрія та методи зображень |
ВМ та МНМ_06_09_4 | Числові системи |