Факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

6.040201 Математика

Галузь знань 0402 Фізико - математичні науки

Напрям підготовки 6.040201 Математика*

Кваліфікація, що присвоюється: вчитель математики.

Рівень кваліфікації: Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування: Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.

Профіль програми

Вчитель математики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів.

Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах.

Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС.

Ключові результати навчання

1. Знання з предметної області

  • Володіння методами математичного аналізу (комплексного аналізу), лінійної алгебри, алгебри і теорії чисел, аналітичної геометрії, диференціальної геометрії, теорії ймовірності і математичної статистики, методами наближення функцій.
  • Вибір, використання раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів розв’язування математичних задач.
  • Математичні методи аналізу та опису процесів та систем.
  • Аналітичне дослідження математичних моделей об’єктів і процесів на предмет існування та єдинності їх розв’язку.
  • Побудова математичних моделей у вигляді систем інтегро-диференційних рівнянь.
  • Використання засобів інформаційних технологій для розв’язування математичних задач і в педагогічній діяльності.
  • Володіння сучасними технологіями розробки програмного забезпечення та програмної реалізації чисельних алгоритмів.
  • Володіння сучасними підходами до проведення навчальних занять (проведення уроків з математики, алгебри та геометрії різних типів.)
  • Технології проведення виховних заходів.
  • Розробка і використання дидактичних засобів.
  • Проведення психолого-педагогічних і методичних досліджень, оформлення їх результатів
  • Планування (проектування) навчально-виховної роботи.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

  • Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
  • Дисципліни циклу соціально-гуманітарної підготовки: політична та соціологічна науки, психологія, педагогіка.
  • Дисципліни циклу природничо-наукової підготовки: вибрані питання вищої математики (математичний аналіз, алгебру і геометрію, диференціальні рівняння, комплексний аналіз, лінійна алгебра, чисельні методи, теорію ймовірностей та математичну статистику, математичну логіку).
  • Методику викладання математики, методику виховної роботи інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
  • Історію розвитку математики в системі природничо-наукових знань.
  • Взаємозв'язок математики з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу. історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням математичних законів.
  • Вплив теоретичних знань в області математики на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
  • Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з математики, шкільні програми і підручники.
  • Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
  • Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і допоміжних приміщень.
  • Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
  • Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
  • Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи із спеціальності, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.

3. Практичні навички з предметної області

  • Розв'язувати задачі шкільного курсу математики.
  • Розв’язувати різноманітні математичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів.
  • Застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій.
  • Вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей.
  • Користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів.
  • Використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку.
  • сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси. розвивати у них інтерес до вивчення математики і суміж­них наук. організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами.
  • Відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, по­в'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень. збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти математичні моделі. використовувати наочні посібники.
  • Здійснювати трудове, моральне і естетичне виховання учнів.
  • аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід. систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.
  • Володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації. орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук .
  • Здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність.
  • На практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці.

4. Загальні уміння та навички

  • Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства.
  • Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі.
  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов.
  • Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Здатність застосовувати набуті знання на практиці.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом.

Професійні профілі випускників

бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.

бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.

бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.

  • Доступ до подальшого навчання

Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста та магістра

  • Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

  • Вимоги до державної атестації
  1. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з математики і методики навчання математики. Державний іспит має своєю метою з‘ясування рівня підготовленості випускника для виконання професійних завдань, передбачених відповідними стандартами вищої освіти, і продовження освіти.
  2. Порядок проведення і програма державного іспиту визначається вищим навчальним закладом на основі методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
  3. Державний іспит проводиться як комплексна перевірка знань і умінь випускників з дисциплін, передбачених навчальним планом. Оцінюється якість виконання випускниками типових завдань діяльності.
  • Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складено державний іспит з математики і методики навчання математики.

  • Форма навчання

Денна, заочна.

  • Директор програми

Кіпніс Леонід Абрамович - доктор, професор фізико-математичних наук.

Структурно-логічна схема дисциплін

Напрям підготовки: 6.040201 МАТЕМАТИКА

Код модуля Назва дисципліни

Обов'язкові навчальні дисципліни

ІУ_6_ОНД.02_4 Історія України
ФС_6_ОНД.04_3 Полiтологiчна та соцiологiчна науа
ВМ та МНМ_6_ОНД.18_7
Аналітична геометрія
ВФВ_6_ОНД. 10_3
Вікова фізіологія, шкільна гігієна
ВМ та МНМ_6_ОНД. 14_5 Диференціальні рівняння
ВМ та МНМ_6_ОНД. 17_

Елементарна математика

ІІКТ_6_ОНД.12_3

ІК технології в галузі

ПІМ_6_ОНД. 05_9

Іноземна мова

СП, СР та ІП_6_ОНД. 08_3

Історія педагогіки

ВМ та МНМ_6_ОНД. 15_5

Комплексний аналіз

ВМ та МНМ_6_ОНД.19_7

Лінійна алгебра

ВМ та МНМ_6_ОНД. 20_19 Математичний аналіз
ВМ та МНМ_6_ОНД. 16_9 Методика навчання математики
ТТД, ОП та БЖД_6_ОНД. 11_4 Основи охорони праці та БЖД
ІІКТ_6_ОНД. 07_6 Педагогіка
П_6_ОНД. 06_6 Психологія
УЛ, У та МН_6_ОНД. 09_3 Українознавство
ПМ_6_ОНД. 01_4
Українська мова за проф. спрям.
ТМФМ_6_ОНД. 13_4 Фізичне виховання
ФС_6_ОНД. 03_4 Філософія

Дисципліни вибору факультету

ІІКТ_6_ДВФ. 06_8,5 Iнформатика
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 04_6 Алгебра і теорія чисел
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 05_5 Диференціальна геометрія і топологія
ХЕ_6_ДВФ.01_3 Екологія
ФАМВ_6_ДВФ. 07_6 Загальна фізика
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 02_4 Основи геометрії
ВМ та МНМ_6_ДВФ. 03_5 Теорія ймовірностей та математична статистика

Спеціалізація «Фізика»

ФАМВ_6_ДВС. 05_3.5 Астрономія
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 Дискретна математика
ФАМВ_6_ДВС. 02_8 Загальна фізика
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 Математична логiка та ТА
ФАМВ_6_ДВС. 04_4 Математичні методит фізики
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 Методи обчислень
ФАМВ_6_ДВС. 01_8.5 Методика навчання фізики
ВМ та МНМ_06_14_3 Методика позаурочної роботи
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ФАМВ_6_ДВС.06_3 Основи загальної астрономії
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 Практикум з розв’язування нестандартних задач
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 Проективна геометрія та методи зображень
ФАМВ_6_ДВС. 03_7 Теоретична фізика
ВМ та МНМ_06_09_4 Числові системи

Спеціалізація «Інформатика»

ІІКТ_6_ДВС. 04_5 Kомп. моделювання
ІІКТ_6_ДВС. 02_5 Архiтектура комп. та його БПЗ
ВМ та МНМ_6_ДВС. 10_3.5 Дискретна математика
ІІКТ_6_ДВС. 05_4 Інформаційні системи
ІІКТ_6_ДВС. 11_3 Математична логiка та ТА
ВМ та МНМ_6_ДВС. 08_3 Методи обчислень
ІІКТ_6_ДВС. 01_9 Методика навчання інформатики
ВМ та МНМ_06_14_3 Методика позаурочної роботи
ІІКТ_6_ДВС. 03_8 Мови програмування
ВМ та МНМ_6_ДВС.12_3 Основи векторного і тензорного аналізу
ФАМВ_6_ДВС.06_3 Основи загальної астрономії
ВМ та МНМ_6_ДВС. 13_3 Практика з розв’язування нестандартних задач
ВМ та МНМ_6_ДВС. 07_3.5 Проективна геометрія та методи зображень
ВМ та МНМ_06_09_4 Числові системи