6.040203 Фізика
- Деталі
-
Останнє оновлення: 03 жовтня 2017
Галузь знань 0402 Фізико – математичні науки
Напрям підготовки 6.040203 Фізика*
Кваліфікація, що присвоюється: вчитель фізики
Рівень кваліфікації: Бакалавр.
Спеціальні вимоги до зарахування: Немає.
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): Немає.
Профіль програми
Бакалавр, вчитель фізики повинен володіти знаннями і навичками, які необхідні для організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІ ступенів. Він повинен розуміти закономірності суспільно-політичного та економічного розвитку України у світовому співтоваристві, усвідомлювати свою професійну і соціальну роль у цих процесах. Висока професійна підготовка випускника виявляється в досконалому знанні обраного предмету, у здатності до постійної роботи над підвищенням фахового рівня, в умінні позитивно впливати на формування інтелекту та духовно-емоційної сфери учнів. Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкових навчальних дисциплін – 121 кр., дисципліни вибору факультету – 37 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр, навчальна і педагогічна практики, курсові роботи – 22,5 кр.
Ключові результати навчання
Знання з предметної області
- основи загальнотеоретичних дисциплін, необхідних для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційних завдань
- обов’язкових навчальних дисциплін: історія та культура України, українська мова за професійним спрямуванням, філософія, іноземна мова, політологічна та соціальна науки, психологія, педагогіка, українознавство, вікова фізіологія, шкільна гігієна, охорона праці та безпека життєдіяльності, фізичне виховання, загальна фізика, методика навчання фізики, математичний аналіз;
- дисципліни вибору факультету: Інформатика, теоретична фізика, теоретичні основи ШКФ, аналітична геометрія та лінійна алгебра ;
- дисципліни вільного вибору студента: математичні методи фізики, астрономія, основи сучасної електроніки, екологія і дисципліни відповідної спеціалізації (і/або інформатика, математика) .
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Основи загальнотеоретичних дисциплін необхідні для розв'язання педагогічних, науково-методичних і організаційно-управлінських завдань.
- Методику викладання фізики і астрономії, методику виховної роботи (в тому числі методику роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, виховної роботи в позашкільних закладах, профорієнтаційної роботи) інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології навчання.
- Історію розвитку фізики і астрономії в системі природничо-наукових знань.
- Взаємозв'язок фізики і астрономії з іншими науками, їх роль в прискоренні темпів науково-технічного прогресу; історію визначних винаходів і відкриттів в області техніки, пов'язаних з використанням фізичних і астрономічних законів.
- Вплив теоретичних знань в області фізики і астрономії на зміни в технології виробництва і перебудові виробничих циклів.
- Зміст і принципи організації загальної середньої освіти з фізики і астрономії, шкільні програми і підручники.
- Питання формування учнівських колективів і педагогічного керівництва ними.
- Вимоги до оснащення і обладнання навчальних кабінетів і лабораторій.
- Засоби навчання і їх дидактичні можливості.
- Основні напрямки і перспективи розвитку середньої освіти та педагогічної науки в Україні.
- Принципи і прийоми збору, систематизації, узагальнення і використання інформації, проведення наукових досліджень і методичної роботи з напряму підготовки, підготовки інформаційних і науково-методичних матеріалів.
Практичні навички з предметної області
- розв'язувати задачі шкільного курсу фізики і астрономії.
- розв’язувати різноманітні фізичні задачі з використанням раціональних алгоритмів, методів, прийомів та способів
- застосовувати набуті знання при розв'язуванні педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням вікових і індивідуально-типологічних відмін учнів, соціально-педагогічних ситуацій;
- вести навчально-виховну роботу, визначати ступінь і глибину засвоєння учнями програмного матеріалу, прищеплювати їм навички самостійного поповнення знань і проведення експериментів з метою виявлення природних закономірностей;
- користуватися різноманітними методами і формами навчання, прогресивними методами керівництва навчальною, трудовою, суспільною, спортивною і художньо-творчою діяльністю учнів;
- використовувати навчально-лабораторне обладнання, технічні засоби навчання і сучасну електронно-обчислювальну техніку;
- сприяти формуванню в учнів наукових уявлень про природні явища і процеси; розвивати у них інтерес до вивчення фізики і астрономії та суміжних наук; організовувати індивідуальні заняття з учнями за ускладненими програмами;
- відбирати і інтерпретувати навчальний матеріал, розв'язувати питання, пов'язані з обладнанням навчальних кабінетів і допоміжних приміщень; збирати демонстраційні установки, конструювати і виготовляти фізичні моделі; використовувати наочні посібники;
- здійснювати трудове, моральне і естетичне, національно-патриотичне виховання учнів;
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід; систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- володіти раціональними прийомами пошуку, відбору і використання інформації; орієнтуватися у спеціальній літературі з профілюючих і суміжних наук ;
- здійснювати науково-дослідну і методичну діяльність;
- на практиці використовувати знання в області наукової організації і охорони праці;
Загальні уміння та навички
- Використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства
- Використовуючи знання основ психології, основ економічних теорії володіти засобами сучасного менеджменту з урахуванням особливостей міжособистісних відносин в трудовому колективі
- Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією із поширених європейських мов
- Навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах
- Здатність застосовувати набуті знання на практиці
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку
- Уміння організації власної діяльності та ефективного управління часом
Професійний профіль – вчитель фізики:
бакалавр повинен мати високий рівень професійної підготовки, володіти широкою ерудицією і культурою.
бакалавр зобов'язаний володіти високими громадянськими і моральними якостями, відповідально й творчо ставитись до дорученої справи.
бакалавр повинен поєднувати широку фундаментальну наукову і практичну підготовку, досконало володіти своєю спеціальністю, безперервно поповнювати свої знання, розширювати суспільно-політичний кругозір, вміти на практиці застосувати принципи наукової організації праці, володіти передовими методами управління трудовими колективами.
Доступ до подальшого навчання
Бакалавр, підготовлений для продовження навчання за програмами спеціаліста, магістра:
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки
Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Вимоги до державної атестації
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складена підсумкова державна атестація. Підсумкова державна атестація проводиться у вигляді державного іспиту з фізики і методики навчання фізики.
Форма навчання:
Денна, заочна
Директор програми
Михайло Тадейович Мартинюк - доктор педагогічних наук, професор
Напрям підготовки: 6.040203 Фізика
Код модуля |
Назва дисципліни |
Обов'язкові навчальні дисципліни
|
ФАМВ_06_ОНД.14.05 _7
|
Атомна і ядерна фізика |
МБОФК_06_ОНД.10_3 |
Вікова фізіологія, шкільна гігієна |
ФАМВ_06_ОНД.14.03_8,5 |
Електрика і магнетизм |
ПІМ_06_ОНД.05_9 |
Іноземна мова |
ПОМ_06_ОНД.08 _3 |
Історія педагогіки |
ІУ_06_ОНД.02_4 |
Історія та культура України |
ВМ та МНМ_06_ОНД.15_13
|
Математичний аналіз |
ФАМВ_06_ОНД.16_11,5 |
Методика навчання фізики |
ФАМВ_06_ОНД.14.01_8,5
|
Механіка |
ФАМВ_06_ОНД.14.02_8,5 |
Молекулярна фізика |
ФАМВ_06_ОНД.14.04_8 |
Оптика |
ТТД, ОП та БЖД_06_ОНД.11_4
|
Охорона праці та безпека життєдіяльності |
ПОМ_06_ОНД.07_6 |
Педагогіка |
СД_06_ОНД.04_3 |
Політологічна та соціологічна науки |
П_06_ОНД.06_6
|
Психологія |
УЛУМН_06_ОНД.09_3 |
Українознавство |
ІУ_06_ОНД.01_4 |
Українська мова за професійним спрямуванням |
ТМФВ_06_ОНД.13_4 |
Фізичне виховання |
СД_06_ОНД.03_4 |
Філософія |
Дисципліни вибору факультету
|
ВМ та МНМ_06_ДВФ.04_5 |
Аналітична геометрія та лінійна алгебра |
ФАМВ_06_ДВФ.02.03_5
|
Квантова механіка |
ФАМВ_06_ДВФ.03_4,5
|
Теоретичні основи шкільного курсу фізики |
ІІКТ_06_ДВФ.01_7 |
Інформатика |
ФАМВ_06_ДВФ.02.02_5 |
Електродинаміка |
ФАМВ_06_ДВФ.02.01_5 |
Класична механіка і основи механіки суцільних середовищ |
ФАМВ_06_ДВФ.02.04_5 |
Термодинаміка і статистична фізика |
Спеціалізація «Математика»
|
ФАМВ_06_ДВС.15_4,5 |
Астрономія |
ВМ та МНМ_06_ДВС.02_3 |
Дискретна математика |
ВМ та МНМ_06_ДВС.14_3 |
Диференціальні та інтегральні рівняння |
ВМ та МНМ_06_ДВС.07_8,5 |
Елементарна математика |
ІІКТ_06_ДВС.03_3 |
Математична логіка та теорія алгоритмів |
ВМ та МНМ_06_ДВС.01_3 |
Методи обчислень |
ВМ та МНМ_06_ДВС.09_3 |
Основи векторного і тензорного аналізу |
ВМ та МНМ_06_ДВС.11_3 |
Теорія ймовірностей та математична статистика |
ВМ та МНМ_06_ДВС.05_3 |
Алгебра і теорія чисел |
ФАМВ_06_ДВС.10_3
|
Астрофізика |
ВМ та МНМ_06_ДВС.04_3 |
Диференціальна геометрія і топологія |
ХЕ_06_ДВС.16_3 |
Основи екології |
ВМ та МНМ_06_ДВС.08_3 |
Комплексний аналіз |
ФАМВ_06_ДВС.13_4 |
Математичні методи фізики |
ВМ та МНМ_06_ДВС.06_6 |
Методика навчання математики |
ФАМВ_06_ДВС.12_4 |
Основи сучасної електроніки |
Спеціалізація «Інформатика»
|
ФАМВ_06_ДВС.15_4,5
|
Астрономія |
ВМ та МНМ_06_ДВС.02_3
|
Дискретна математика |
ХЕ_06_ДВС.16_3 |
Екологія |
ВМ та МНМ_06_ДВС.08_3 |
Комплексний аналіз |
ФАМВ_06_ДВС.13_4 |
Математичні методи фізики |
ІІКТ_06_ДВС.07_6 |
Методика навчання інформатики |
ФАМВ_06_ДВС.12_4 |
Основи сучасної електроніки |
ВМ та МНМ_06_ДВС.11_3 |
Теорія ймовірностей та математична статистика |
ІІКТ_06_ДВС.04_4 |
Архітектура комп‘ютера та його базове програмне забезпечення |
ФАМВ_06_ДВС.10_3
|
Астрофізика |
ВМ та МНМ_06_ДВС.14_3 |
Диференціальні та інтегральні рівняння |
ІІКТ_06_ДВС.06_4 |
Інформаційні системи |
ІІКТ_06_ДВС.03_3 |
Математична логіка та теорія алгоритмів |
ВМ та МНМ_06_ДВС.01_3 |
Методи обчислень |
ВМ та МНМ_06_ДВС.09_3
|
Основи векторного і тензорного аналізу |
ІКТ_06_ДВС.05_5,5 |
Програмування |