Інноваційні ідеї: комп'ютер реагує на емоції студентів


Фото взято з інтернету

Вчені з Університету Нотр-Дам, Університету Мемфіса і Массачусетського Інституту технологій створили емоційно чутливе програмне забезпечення, яке моделює і реагує на пізнавальний і емоційний стан студентів, включаючи і нудьгу. Нова технологія, яка відповідає взаємодії викладачів - людей, не тільки пропонує студентам величезні можливості для навчання, але також пере визначає ставлення людина - комп'ютер. «АвтоУчитель» (AutoTutor) або «Емоційний АвтоУчитель» (Affective AutoTutor) може оцінити рівень знань студента, задаючи контрольні запитання; аналізуючи відповіді студента на ці питання; активно розпізнаючи і виправляючи помилки; відповідаючи на питання, скарги та коментарі студента; і навіть відчуваючи стан розчарування або нудьги, яке відчуває студент, з виразу його обличчя і положенню тіла і динамічно змінює свою стратегію, щоб допомогти студенту побороти негативні емоції. За словами одного з розробників, фахівця в галузі взаємодії комп'ютера і людини і штучного інтелекту в освіті, Д'Мелло (D'Mello), більшості систем 20-го століття потрібна людина, щоб спілкуватися з комп'ютером за допомогою вікон, значків, меню або вказівних пристроїв. Але люди завжди спілкувалися один з одним за допомогою мови і невербальних сигналів, таких як вираз обличчя, контакт очима, поза і жести. На додаток до розширення змісту повідомлення нова технологія надає інформацію про пізнавальний стан, рівні мотивації та соціальну  динаміку студентів.

АвтоУчитель – це Інтелектуальна Система Викладання, яка допомагає студентам у вивченні складного технічного змісту ньютонівської фізики, комп'ютерної грамоти та критичного мислення, підтримуючи розмову природною мовою; імітуючи викладацькі та мотиваційні прийоми викладачів людей; моделюючи пізнавальні стани студентів; використовуючи свою студентську модель для динамічного корегування взаємодії під конкретного студента; відповідаючи на запитання студентів; розпізнаючи і виправляючи помилки; зацікавлюючи студента картинками, анімацією і моделюванням. На додаток до вищесказаного, емоційний АвтоУчитель має емоційно чутливі функції: стежить за виразом обличчя, мовою тіла і розмовними сигналами; регулює негативні стани; синтезує емоції за допомогою змісту своїх вербальних відповідей, інтонації мови і виразу обличчя анімованого викладача.

Як і талановитий викладач–людина, АвтоУчитель і Емоційний АвтоУчитель намагаються підтримувати баланс між крайньою нудьгою і збентеженням, майстерно змінюючи темп, напрямок і складність виконуваного завдання. Дослідження продемонстрували, що викладання один на один набагато ефективніше звичайного викладання в аудиторії, а АвтоУчитель і Емоційний АвтоУчитель моделюють стилі викладання, діалоги, мова і жести викладачів–людей. Ці технології – одні з небагатьох  Інтелектуальних систем, які допомагають у вивченні, захоплюючи студентів діалогами природної мови, що копіюють педагогічні діалоги людини з людиною. Випробуваний більш ніж на 1000 студентів, АвтоУчитель сприяв просуванню, в середньому, на одну літеру по буквеній шкалі успішності. Це доводить, що він перевершив викладача новачка і практично досяг експертного рівня серед викладачів–людей.

Автор: Альона Ткачук
Джерело:
 Агентство по инновациям и развитию